Xbox / צילום: שאטרסטוק

מנכ"לית אבן קיסר ישראל רינת אפרימה בחרה ב-Xbox

Xbox / צילום: שאטרסטוק
רינת אפרימה, סגנית נשיא לשיווק גלובלי אבן קיסר ישראל, בחרה ב־Xbox, שיצרה מוצר מושלם לילדים עם מוגבלות, הגדילה את השוק והובילה על הדרך שינוי חברתי
31.07.2019 | רינת אפרימה

אנחנו חיים בעידן שבו החברות הגדולות מבינות שאחריות תאגידית לא יכולה להסתכם בתרומה כספית למטרה חשובה, ואפילו לא בקמפיין פרו-בונו שנועד לעורר מודעות לנושא חברתי כזה או אחר. הצרכנים, ובמיוחד דור ה-Y, דורשים מהמותגים שלהם להיות מעורבים באמת בקהילה, לקחת חלק בעשייה משמעותית שתורמת לשינוי חיובי בעולם, ובהתאם - הם מתגמלים אותם על כך.

אחת הדרכים היעילות אך האמיצות לעשות שינוי אמיתי היא לא להסתפק בהתגייסות תקשורתית או פרסומית, אלא לפעול לשינוי במוצר עצמו לטובת אוכלוסיות שזקוקות לכך. תובנה זו היוותה השראה עבור המותג הפופולרי Xbox מבית מיקרוסופט, שיצא השנה במהלך גדול ומשמעותי לטובת אנשים עם מוגבלויות, בדגש על ילדים שבשל מוגבלות פיזית אינם יכולים להזיז בחופשיות את שתי הידיים. בחברה רצו שגם הם יוכלו ליהנות מהמשחקים שלהם, שהמהווים חלק משמעותי אצל ילדים ונערים בעולם.

רינת אפרימה / צילום: תמר מצפי, גלובס

אחד הדברים שהכי מזוהים עם Xbox הוא הבקר שלהם (Controller), שמעוצב בצורה מבריקה כדי לספק חוויית משחק נוחה ומלהיבה. עם זאת, עבור אנשים עם מוגבלויות הוא הופך ללא שימושי ובעצם מונע מהם את החוויה. יותר מזה, קונסולות אלו מהוות כיום כלי תקשורת מרכזי בחיי הילדים שמשחקים אונליין בקבוצות, מתקשרים ביניהם ומנהלים באמצעותן את חיי החברה שלהם - מה שנמנע עד כה מאוכלוסייה שלמה בשל מוגבלותה הפיזית.

באמצעות פתרון טכנולוגי יצירתי הצליחה Xbox לאפשר לילדים הללו להגשים חלומות ולהיכנס לרגע לדמות אחרת שיכולה לעוף, לרוץ, לנהוג על מכונית מרוץ, לרכוב על סוסים, להילחם ולהתחרות. במיוחד עבורם פיתחה השנה החברה את ה-Xbox Adaptive Controller - מוצר נלווה המאפשר לשחק עם יד אחת, עם הרגל, עם הכתף ואפילו עם הלחי. המוצר הומצא בהאקתון טכנולוגי שערכה החברה, אך מהר מאוד זיהו המנהלים את גודל ההברקה והרעיון עבר לפיתוח אצל טובי המהנדסים.

כך יצרה מיקרוסופט מוצר מושלם עבור ילדים עם מוגבלויות, ואף הגדילה לעשות וחילקה ערכה כזאת בבתי חולים שבהם שוהים צעירים עם מוגבלויות.

במקביל, היא יצאה בקמפיין ענק בערב הכי יקר בטלוויזיה האמריקאית - הסופרבול. סרט באורך דקה הציג באופן מרגש במיוחד את הילדים, שסוף-סוף יכולים לשחק ב-Xbox בדיוק כמו כולם.

במקום לקדם את מכירות כותרי החברה, הקדישה מיקרוסופט 100 מיליון דולר לאוכלוסייה ממוקדת וקטנה בהרבה - החלטה אמיצה ומחושבת שסחפה אחריה מיליונים ברחבי העולם. באמצעות המהלך מצאו קברניטי החברה דרך אמיתית לעשות שינוי חברתי משמעותי וקיבלו נקודות רבות מהקהל שלהם. במקביל, הם הצליחו להגדיל את שוק הלקוחות בכך שצירפו אליו אלפים רבים שעד כה לא היו יכולים לשחק באותן קונסולות.

ראוי שמהלכים דוגמת זה של Xbox יגרמו לכולנו לחשוב איך אנחנו יכולים לנצל את השפעתנו כחברות מובילות במשק כדי לסייע ולהוביל לשינויים חברתיים, לתרום לקהילה ואפילו, למרות הקלישאה, לעזור לשנות את העולם. זה בכוחנו וכל שאנחנו זקוקים לו הוא מנה גדושה של יזמות, יצירתיות, תעדוף משאבים ואמונה ביכולתנו לייצר ערך.

כתבות נוספות:
בסט ביי. חוויה היברידית מתקדמת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הדינוזאור ששרד

גיל טופז

לגו / צילום: דוברות הכנסת

נבנתה להצלחה

מוטי אליאב