Dynamic Yield / צילום: שאטרסטוק

מנכ"לית iDigital איילת צרפתי רוזן בחרה ב-Dynamic Yield

Dynamic Yield / צילום: שאטרסטוק
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית iDigital, בחרה ב־Dynamic Yield, שהצליחה בתחום שנדמה שאין כבר מה לחדש בו - התאמת תוכן דיגיטלי להעדפותיו של הגולש. אפילו מקדונלד'ס זיהתה
23.07.2019 | איילת צרפתי רוזן

חברת Dynamic Yield, שהקימו יזמים ישראלים לפני שבע שנים, קיבלה הכרה ברורה בחדשנות וביצירתיות שלה כשנמכרה במארס האחרון למקדונלד'ס העולמית תמורת 300 מיליון דולר.

Dynamic Yield עוסקת בתחום שנדמה היה שאין כבר מה לחדש בו - התאמת תוכן דיגיטלי להעדפותיו של הגולש. כבר היום ניתן להתאים באנרים ופרסומות לפי היסטוריית הגלישה, אבל החברה עשתה צעד נוסף וגדול קדימה ופיתחה פלטפורמה המאפשרת לחברה המשווקת להתאים את התוכן כולו לכל גולש בנפרד. לא עוד פרסומת מוכוונת לקוח, אלא אתר שלם שמותאם לכל מי שגולש בו.

כדי להבין זאת תארו לכם למשל חנות בגדים שבה כל לקוח שנכנס אליה רואה תצוגה שונה המותאמת הפלא ופלא למידותיו, לטעמו ולצרכיו. כך, לקוח אחד יראה על המדפים בגדים במידה אקסטרה לארג’ , בצבעי כחול וירוק ובעיצוב שמרני החביב עליו, ואילו לקוח אחר יראה רק בגדים במידות קטנות, בצבעי צהוב ואדום ובעיצוב נועז. או למשל אתר חדשות שבו כל גולש רואה ידיעות אחרות לפי תחומי ההתעניינות שלו. האחד יראה בראש העמוד ידיעה כלכלית, ואילו השני יקרא כתבה על הניצחון של קבוצת הכדורגל שהוא אוהד.
זה בעצם הרעיון הבסיסי מאחורי Dynamic Yield - פלטפורמת פרסונליזציה וניהול חוויית משתמש המאפשרת למשווק להתאים את התוכן לכל גולש בכל תחנה שבה יבקר - באתר החברה, באפליקציה, באתרי אינטרנט, בסלולר או באימייל.

מי שעוסק בשיווק יודע כי הכנת תוכן מסחרי איננה משימה פשוטה, גם כאשר הלקוח הוא היוזם את החיפוש אחר התוכן. על החומר להיות בהיר, מעורר עניין ובעיקר - אמין. ולכן, התאמת תוכן שיווקי ללקוח ספציפי מקנה למשווק יתרון ומאפשרת לו ליצור עניין גדול יותר אצל הלקוח.

פרסונליזציה שכזו מייצרת יחסי Win-Win בין הצרכן למותג. מצד אחד הצרכן מקבל מידע רלוונטי המותאם למה שהוא צריך ובאמת מעניין אותו, ואילו המותג מקבל לקוח נאמן יותר עם חיבור גבוה למותג. לכן, הפלטפורמה שפיתחה Dynamic Yield מייצרת בעיניי קפיצת מדרגה ביחסי המותג והלקוח - היחסים החשובים ביותר לכול חברה. 

כתבות נוספות:
גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

אבניבי אובוהבב

רועי אלבז

בארנס אנד נובל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כותבת את הסיפור מחדש

מריאנה הרצנו