קרוגר / צילום: שאטרסטוק

סמנכ"לית השיווק בחצי חינם אורית שלום-בג בחרה בקרוגר

קרוגר / צילום: שאטרסטוק
אורית שלום־בג, סמנכ"לית השיווק בחצי חינם, בחרה ברשת הסופרמרקטים קרוגר, שמשנה את חוויית הקנייה ומסמנת לקמעונאיות את הכיוון שיסייע להן להישאר רלוונטיות
23.07.2019 | אורית שלום-בג

תעשיות רבות פונות לטכנולוגיה כדי להישאר רלוונטיות ולהתמודד בהצלחה עם אתגרי המאה ה-21, הכוללים שינויים בהרגלי הצריכה, כניסתן של ענקיות טכנולוגיה לעולמות הקמעונאות וטרנדים רבים המתחלפים במהירות ומשפיעים על כלל תחומי החיים ותרבות הפנאי.

כדי לעמוד באתגרים הללו, תעשיות מסורתיות רבות כמו הרכב, החקלאות, המזון והתשתיות נאלצות במידה מסוימת להמציא את עצמן מחדש באמצעות פתרונות טכנולוגיים.

במקביל, תעשיות מוצרי הצריכה, ובהן גם רשתות השיווק, עומדות בפני האתגר הגדול ביותר שלהן עם כניסתן של ענקיות צריכה אינטרנטיות כמו אמזון המייצרות חוויית קנייה מהבית ומאתגרות את קיומן של נקודות המכירה הפיזיות. לכן, בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר רשתות שיווק בארץ ובעולם עוברות לשירותים מקוונים של הזמנות ומשלוחים. עם זאת, אלה אינם מהווים תחליף לחוויית הקנייה הפיזית המדברת אל רוב לקוחות המרכולים, אלא מעין שירות משלים.

רשת המרכולים קרוגר, המפעילה 2,774 סניפים ב-35 מדינות ונחשבת לשנייה בגודלה בארצות הברית אחרי וולמארט והחמישית בגודלה בעולם, ביצעה מהלך חדשני שנועד לשדרג את חוויית הקנייה בחנות הפיזית. באמצעות שיתוף פעולה עם חברת מיקרוסופט, פיתחה קרוגר פתרונות המאפשרים חוויית קנייה מותאמת אישית ויעילה יותר - מה שהפך אותה מעוד רשת שיווק ליצרנית של טכנולוגיה היכולה להשפיע על עתיד הקמעונאות.

שיתוף הפעולה הזה הניב, בין היתר, טכנולוגיית תצוגה משופרת של המדפים בסופר עם מסכים דיגיטליים שמיידעים את הלקוחות לגבי נתונים שקשורים לתמחור של המוצר, מאפשרים לקדם את המכירות, להציע מוצרים משלימים ואפילו לספק לקונה מידע תזונתי.

אותו מהלך חדשני משרת בצורה מסוימת את האינטרסים של שתי החברות. מצד קרוגר, השקת פתרון טכנולוגי מבוסס נתונים המשכלל את חוויית הקנייה נועד לעמוד בקצב של אמזון, הנוגסת לאט-לאט בנתח שוק משמעותי משוק המזון הקמעונאי בארצות הברית. ואילו מיקרוסופט, אשר שמה דגש על מכירת טכנולוגיות ענן ומתחרה ישירה באמזון, מקווה להרוויח עוד לקוחות מעולם הקמעונאות.

אגב, קרוגר אינה עוצרת רק בפיתוח של טכנולוגיות צרכניות אלא ממשיכה להתפתח לכיווני חדשנות נוספים, ורק לאחרונה הכריזה על כניסתה לשוק הקאנביס הצובר תאוצה.
בשנים הקרובות אנו עתידים לראות עוד ועוד תעשיות צרכניות מסורתיות אשר יפנו לטכנולוגיה במטרה להישאר רלוונטיות. יכולתם של עסקים לשנות תפיסות שעמדו בבסיס הצלחתם במשך עשרות שנים, היא פקטור לשרידותם אל מול האתגרים החדשים.

גם בישראל ניתן לראות שורה של פתרונות טכנולוגיים שנועדו לייעל את תרבות הצריכה, דוגמת אפליקציות חדשניות, טכנולוגיות מדף וקופה בחנויות.

מגמה זו צפויה להימשך בשנים הקרובות ולפרוץ את גבולות המוכר והידוע. בסוף התהליך העסקים הקמעונאים בארץ, בדומה לרשת הסופרים הוותיקה קרוגר, יהפכו ליצרני פתרונות חדשניים בעצמם.

כתבות נוספות:
סלפי / צילום: shutterstock

אלוהי הסטורי ודת הפוטוהיזם: איך בונים אמון עם דור ה-Z

יניב ויצמן־בנישו

מדד המותגים: טואלטיקה וניקיון / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה המותגים המובילים בענף הטואלטיקה ומוצרי הניקיון

שני מוזס