ביטוח, יועץ ביטוח ואחריות היזם והקבלן

ביטוח, יועץ ביטוח ואחריות היזם / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילום: shutterstock
ביטוח, יועץ ביטוח ואחריות היזם / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילום: shutterstock

מומלץ לנציגות הדיירים לשכור את שירותיו של יועץ ביטוח מטעם בעלי הנכסים, ותפקידו לוודא כי היזם מעניק את הכיסויים הביטוחיים המלאים והנדרשים לכל תקופת הבנייה, לרבות כיסוי למבנה וביטוח צד ג'.

היועץ יחייב את היזם לעשות ביטוח לעבודות קבלניות, ובו מענה ביטוחי לכל העבודות בפרויקט ולנזקים שעלולים להיגרם בשל העבודות, כמו גם כיסוי לנזקים שייגרמו מתאונות. כמו שאר בעלי המקצוע, עלות היועץ מכוסה בדרך כלל בידי היזם בפרויקט, יש לדאוג שהדבר יופיע בחוזה.

צריך לזכור שהיזם הוא האחראי הבלעדי לפרויקט. אמנם יש בתמונה גם קבלן ביצוע, קבלני משנה ועוד אנשי מקצוע, אבל היזם אחראי לכולם. צריך להקפיד כי כיסוי ביטוחי מלא שיאשר יועץ הביטוח של הדיירים יהיה תנאי בסיסי להסכם בין היזם והדיירים, ובלעדיו לא ניתן להתחיל בביצוע העבודות בפרויקט.

מעטפת הביטוחים צריכה לכלול את אלו

  • ביטוח לעבודות קבלניות.
  • ביטוח צד ג' המכסה את הדיירים, את העובדים באתר ואת האנשים המתגוררים סביבו.
  • ביטוח לציוד מכני כבד המובא לאתר.
  • ביטוח אחריות מקצועית.
  • ביטוח תכולה לרכוש המשותף במקרה של פרויקט חיזוק.
  • ביטוח חבות מעבידים, שהיזם נותן לעובדים שלו בפרויקט.

עוד נקודה חשובה: היזם צריך להתחייב כי במקרה של תאונה, תקלה או כל אירוע ביטוחי אחר, הוא שיפנה למבטח. יש לוודא כי הדיירים פטורים מכל אחריות או חבות בכל אירוע ביטוחי שנגרם עקב הביצוע של הפרויקט.

לא מפסיקים את ביטוח הדירה!

כאשר נוטלים משכנתא הבנק מחייב לעשות ביטוח מבנה לדירה. את הביטוח הזה אסור להפסיק בשום מקרה, גם לאחר שהיזם ביטח את הנכס לתקופת העבודות. כמו כן, חובה להמשיך בביטוח החיים למשכנתא.

בפרויקטים של חיזוק, כדאי לעשות ביטוח תכולה לציוד שלכם בדירה, והוא יכסה אתכם בתקופת העבודות בפני פריצות או גניבות. במקרה כזה חשוב לציין במעמד הרכישה שהדירה עוברת תהליך של תמ"א 38, כדי לוודא שאם תצטרכו לתבוע את הביטוח, תהיו מכוסים.



אנחנו כאן לעזור לכם

בהכנת המדריך הושקעו מאמצים ומשאבים רבים אולם מדובר בתחום דינאמי שעובר שינויים. במידה ותרצו לעדכן אותנו בפרטים חשובים שלא מופיעים או להעיר ולהאיר בנוגע לתוכן הקיים אנא כתבו לנו.