איך דעה מתפרסמת?

פה תוכלו ללמוד קצת על אחורי הקלעים של תהליך בחירת כתבות דעה וגם להגיש טור דעה משלכם לפרסום בעיתון.

איך דעה מתפרסמת?

מהו טור דעה?

טקסט שנכתב על ידי בעל או בעלת טור קבועים לצד כותבים משתנים. על הטורים להציג נקודת-מבט או טיעון ברורים הנתמכים בעובדות. טורים המתפרסמים במדור הדעות בגלובס אינם מייצגים את המערכת ומטרתם להרחיב את השיח.

כיצד נבחר טור-דעה לפרסום?

גלובס מקבל מדי יום עשרות מאמרים, ולרוב יכול לפרסם מספר מצומצם בלבד. בין השיקולים לפרסום טורים במדור:

  1. עניין לציבור: המידה שבה הטור עוסק בסוגיה המצויה במחלוקת או בסיפור המדווח בחדשות.
  2. חשיבות: המידה שבה נושא הטור הוא בעל השלכה על ענייניהם של רבים מקוראיו.
  3. ייחודיות: המידה שבה נושא הטור הוא בעל השלכה על ענייניהם של רבים מקוראיו.

אין על כותבים וכותבות להיות בעלי מומחיות מיוחדת בנושא מסוים בכדי לכתוב עליו. עם זאת, הסבר על אודות הרקע, הניסיון וייחודיות נקודת המבט שלהם עשוי לסייע בקידום חיבורם.

כיצד נערכים טורים לפני פרסומם?

עורך המדור מקפיד שלא לשנות את דעותיהם של הכותבים. עם זאת, כל הטורים - ללא יוצא מן הכלל - נערכים לטובת בהירות, דיוק, תיקוני שפה (דקדוק וסגנון) וארגון מבני של הטקסט. בנוסף, על כל טור להישלח בצירוף סימוכין ומקורות עובדתיים התומכים בטענות המובאות בו. טענות שלא יימצא להן גיבוי יסומנו על-ידי העורך ויישלחו להשלמה בידי הכותב, טרם פרסום הטור.

זכויות יוצרים

במשלוח טור הדעה לפרסום בגלובס, אני מעביר אל גלובס את זכויות היוצרים בטור הדעה, כולל הזכות לפרסם את הטור בכל מדיה ולבצע שימושים חוזרים, לצד מתן קרדיט מלא בשמי בכל פרסום של טור הדעה. לגלובס ניתנת הזכות לבצע עריכה ולהוסיף כותרת - כל עוד אלו אינם משנים את תוכנו של טור הדעה.

הגשת טור דעה

דעות במספרים



טופס הגשת טור דעה

כל השדות חובה. לא יפורסמו טורים אנונימיים וכאלה שייכתבו תחת זהות בדויה.

בלעדיות: טורים שהתפרסמו בכלי תקשורת אחרים, בבלוגים פרטיים וברשתות חברתיות לא יתפרסמו במדור

גילוי מלא: במקרים בהם לכותבי הטורים יש עניין אישי או כספי עם נושא כתיבתם, עליהם לציין זאת

פרטים אישיים

על ידי שליחת הטופס אני מאשר/ת את שקראתי את תהליך בחירת דעה לפרסום ואני מסכים לתנאיו.