הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ג'סינדה ארדרן / איור: גיל ג'יבלי

ג'סינדה ארדרן / איור: גיל ג'יבלי

איך ראשת ממשלת ניו זילנד נתנה השראה ל-Coca-Cola WOW?

ג'סינדה ארדרן, ראשת ממשלת ניו זילנד, מביאה תפיסה מרעננת של מדיניות חברתית וייצוג עממי אותנטי; אנו בקוקה-קולה אימצנו את העשייה והטמעת הערכים החברתיים בקהילה כחלק מתפיסה כוללת של המותג בכלל ושל מהלכי הקיץ הגדולים שלנו בפרט
26.09.2021

שלי שמיר קינן בעלת ניסיון עשיר בבניית מותגים מקומיים ובינלאומיים בכלל ובתחום המזון והמשקאות בפרט; מתמחה באסטרטגיה, בניית מותגים, פיתוח מוצרים והובלת מהלכים שיווקיים וחברתיים פורצי דרך. מחזיקה בניסיון רב בניהול מערכות גדולות ומולטי דיסיפלינריות, התוויית תהליכי עבודה ומבנים ארגוניים חדשניים וגמישים.
פמיניסטית, שיוויוניסטית, פעילה חברתית, מאמינה בשוויון הזדמנויות ובבני אדם.
בעלת תואר ראשון בתקשורת, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ותואר שני במשפטים.

שלי שמיר קינן / צילום: עידו איז'קשלי שמיר קינן / צילום: עידו איז'ק

הדמות: ג'סינדה ארדרן

התפקיד: ראשת ממשלת ניו-זילנד מטעם מפלגת הלייבור

הניצוץ: בעוד אנו מוקפים.ות בפוליטיקאים.יות שבלוניים, ג'סינדה ארדרן מביאה תפיסה מרעננת של מדיניות חברתית וייצוג עממי אותנטי. היא מתארת את עצמה כפמיניסטית, סוציאל-דמוקרטית, ופרוגרסיבית; היא מייצגת זהות שאינה מצטמצמת לגזע או מגדר אלא עם מטען של תוכניות חברתיות; המדיניות שלה מתמקדת בא.נשים והיא מובילה אג'נדות של השקעה בתחומי הבריאות, החינוך, האקלים, זכויות הנשים והצדק החברתי.

ציטוט:

"I never ever grew up as a young woman believing that my gender would stand in the way of doing anything I wanted."

מה למדתי מהדמות: יחד עם בן זוגה, היא מציגה מודל מרענן להורות ושוויון בין המינים לצד פוליטיקה שמסתכלת לציבור בגובה העיניים. ארדרן מעבירה מסר חשוב שאומר: אלו החיים בעידן החדש. נשים יכולות להגיע לעמדות בכירות ולשלב קריירה עם משפחה. אנחנו לא מתנצלות. תתמודדו עם זה. המסר אף פועל לצד השני - גם לגברים שיכולים לממש את הבחירה שלהם במשפחה, כמו בן זוגה שבחר להפוך למטפל במשרה מלאה בביתם.

Coca-Cola WOW: ההתנדבות ועשיית הטוב עושים את ההבדל

כחלק מהתפיסה הכוללת המאמינה באחריות של כולנו לעשות טוב, ובוודאי של מותג קוקה-קולה האייקוני, אנו פועלים.ות מזה שנים להטמעת ערכים חברתיים בקהילה בה אנו חיים.ות. בתוך כך, החל משנת 2017 החלטנו לנכס את תקופת הקיץ, אשר במשך שנים מהווה מועד המזוהה עם פעילות המותג בקרב בני.ות נוער, לטובת עשייה חברתית משמעותית.

עד 2017 יזמנו מהלכי קיץ גדולים, שהתבססו בעיקר על כיף והנאה, ללא צורך ב-"מאמץ" על מנת לזכות בגמול כלשהו. לראשונה, מהות הפעילות אשר הובילה את מהלך הקיץ, הן במנגנון עצמו, והן בפעילות התקשורתית-שיווקית, הייתה המרכיב החברתי-התנדבותי. עשיית הטוב וההתנדבות הן שעמדו במרכז, והן אלה שאפשרו לנוער לזכות בגמול במסגרת Coca-Cola WOW.

האתגר היה להנחיל שינוי בשני רבדים: החברתי - לשים בפרונט את ההתנדבות והעשייה החברתית; והתפיסתי - לשמור על אטרקטיביות ונחשקות גבוהה בקרב הנוער. כל זאת על מנת להוביל לעשייה משמעותית תחת התובנה כי ההנאה מועצמת ומקבלת משמעות כאשר עושים.ות משהו למען האחר.ת.

בזאת למעשה טבענו משוואה חדשה: לעשות טוב = כיף, הנאה וסיפוק. מאז, במהלך כל קיץ, אנו מזמינים.ות את הנוער להתנדב ומספקים.ות את הפלטפורמה לשם כך. כל עשיית טוב מאפשרת צבירת נקודות ששיאה באירוע גדול שהכניסה אליו רק למתנדבים.ות. זאת ועוד - נבחרת המתנדבים.ות המצטיינים.ות זוכה במסע לחו"ל. במהלך השנים לקחו חלק בפעילות עשרות אלפי בני.ות נוער אשר ביצעו התנדבויות שונות ומגוונות ברחבי הארץ, כך שאפילו שיא שעות ההתנדבות השנתי הצליח להישבר.

מאז ועד היום התגבשה נבחרת של עשרות אלפי בני.ות נוער אשר לקחו חלק בפעילויות לאורך השנים. נבחרת מצוינת זו מובילה את התקשורת השיווקית של המותג במהלך השנה כולה ולא רק בחודשי הקיץ. הם.ן מופיעים.ות על גבי שילוט החוצות של המותג ומככבים.ות בפרסומות בטלוויזיה. הם הפנים של מותג קוקה-קולה ואנחנו גאים.ות בהם.ן ושמחים.ןת לתת להם.ן את הבמה.


התפיסה החברתית עוברת כחוט השני בכל עשייה של המותג. היא חלק מה-DNA שלו והיא עולם ומלואו. תפיסה זו באה לידי ביטוי לא רק בתקשורת עם צרכנים.יות, אלא גם בכל פעילות פנים ארגונית ולמול השותפם.ות שלנו בכל תחום.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"