הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ג'סינדה ארדרן / איור: גיל ג'יבלי

ג'סינדה ארדרן / איור: גיל ג'יבלי

איך הצליחה ג'סינדה ארדרן להפוך מפלגה כושלת לסיפור הצלחה

האקס פקטור של ראשת ממשלת ניו זילנד הוא שלל תכונת אנושיות שאין בנמצא אצל מנהיגים; היא נגישה, אותנטית, נונשלנטית ואנשים הם לב העניין עבורה. כל אלו לא נעלמו מעין הבוחרים שהעניקו לה הישג חסר תקדים - 64 מושבים בפרלמנט מתוך 120
26.09.2021

קרן ברנע-ברגר, סמנכ"לית שיווק פסגות.
בעלת ניסיון של מעל 20 שנה בשיווק ומכירות בעולמות הפיננסיים. מכהנת בתפקידה מזה ארבע שנים, במסגרתו היא אחראית על הפעילות השיווקית והמיתוגית של החברה מול ערוצי ההפצה ומול קהל קצה; פועלת במטרה להנגיש את תחום הפיננסים בשפה פשוטה ובגובה העיניים באמצעות תוכן, מוצרים וכלים דיגיטליים, ביניהם אפליקציית חיסכון בקליק ופסגות PRO - ניהול תיקים דיגיטלי הראשון מסוגו בישראל.
משמשת כדירקטורית בפסגות קרנות נאמנות.

קרן ברנע-ברגר / צילום: רמי זרנגרקרן ברנע-ברגר / צילום: רמי זרנגר

הדמות: ג'סינדה ארדרן

תפקיד: ראשת ממשלת ניו זילנד

הניצוץ: ארדרן משנה כמעט את כל מה שידענו על מנהיגות. היא משלבת פרגמטיות ועשייה בלתי פוסקת, עם שלל תכונות אנושיות, שאנחנו לא רגילים לראות אצל מנהיגים - נגישה, אותנטית, נחמדה ונונשלנטית.

ציטוט:


"בחירות הן לא תמיד טובות בלחבר אנשים יחד, אבל הן גם לא צריכות להפריד בינינו".

מה למדתי מהדמות: אנשים הם לב העניין עבור ארדרן, והם אלו שנמצאים בלב מדיניות הפנים שלה. הערבות ההדדית והדאגה לחלש הפכו אבני יסוד בממשלתה. בין אם מדובר במיעוט המאורי, הלהט"בי, או אזרחים מעוטי יכולת - החזון של ארדרן הוא: "לבנות מדינה נחמדה ושוויונית שבה ילדים משגשגים וההצלחה נמדדת לא רק על ידי התוצר הלאומי, אלא גם על ידי חיים טובים יותר של בני עמנו".

ממפלגה מרוסקת לניצחון ברוב קולות

בשנת 2017 מפלגת הלייבור בניו זילנד ירדה לשפל חסר תקדים - רק 23% תמיכה. מנהיג המפלגה, אנדרו ליטל, התפטר כחודשיים לפני הבחירות הכלליות והסקרים ניבאו לה התרסקות מוחלטת.

בנקודת השפל הזו מונתה ארדרן לראשות המפלגה, עמדו לרשותה רק שבעה שבועות עד לבחירות. היו מי שאמרו שהיא "נחמדה מכדי ללכת לפוליטיקה", אולם תוך זמן קצר הדביקה את העם הניו זילנדי בקסם שלה והגדילה את התמיכה במפלגה ל- 43%. בסופו של דבר, בבחירות 2017 המפלגה היריבה, הלאומית, שזכתה במירב הקולות, אך הייתה זו ארדרן שהצליחה להרכיב קואליציה ולהתמנות לראשת הממשלה, והיא בת 37 בלבד.

אז מהו סוד הקסם שלה?


היא נגישה - ארדרן מנהלת קשר פתוח עם הציבור. היא אמפתית, מחבקת, משיבה לשאלות הציבור ואת הכל עושה באדיבות אין קץ.

בלתי אמצעית - היא מצליחה להעביר מסרים מורכבים במילים פשוטות, כך שידברו לכל אחד. עובדה זו בשילוב ההבנה שלה את המדיה החדשה, הפכו אותה ללא פחות מכוכבת רשת. כמעט כל סרטון שלה הופך ויראלי, והיא זוכה לתגובות אוהבות ואינסוף שיתופים.

אותנטית - היא נטולת מניירות; מצליחה לייצר את התחושה שמי שעוברת דרך המסך, זו באמת היא; טבעית ודוברת אמת. כך למשל, איחלה בהצלחה לתיכוניסטים בבחינות הבגרות, הפצירה בהם להשתדל מאוד, אך הוסיפה כי גם אם לא יצליחו, כפי שהיא לא הצליחה בחלק מהבחינות, זה לא נורא, היא הרי הפכה לראשת ממשלה.

נונשנלטית - כשהתחיל הסגר בניו זילנד, דקה לפני חצות, ישבה בביתה וענתה דרך הפייסבוק לכל השאלות שהופנו אליה, עד אחרון השואלים, כשהיא בפיג'מה ירוקה.

התכונות הללו סייעו לארדרן לרתום את הציבור ולגייס אותו למלחמה בקורונה. המשבר נוהל באמצעות החלטות אמיצות, תוך שקיפות והגברת הערבות ההדדית בחברה. במהלך הסגר אמרה: "אתה לא נשאר בבית בשבילך, אתה נשאר בבית כדי לא לפגוע בזולת".

השילוב בין ניהול מוצלח של משבר הקורונה, יחד עם אישיותה הייחודית, הביאו לניצחון סוחף בבחירות האחרונות במדינה. באוקטובר השנה היא הובילה את מפלגת הלייבור להישג חסר תקדים וזכתה ב- 64 (!) מושבים בפרלמנט מתוך 120, מה שאפשר לה להקים ממשלה ללא מפלגות נוספות.

בעולם הפרסום נהוג לדבר על גרעין של אמת, אך במקרה של ארדרן זה אינו רק הגרעין, אצלה יש רק אמת. בין אם מדובר במוצר צריכה, שירות, או מפלגה, האותנטיות הזו, היא כנראה האקס פקטור שעושה את ההבדל.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"