הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
אופרה ווינפרי / איור: גיל ג'יבלי

אופרה ווינפרי / איור: גיל ג'יבלי

ההמלצה לחיים של אופרה ווינפרי הביאה את הפקת האירוויזיון לפרומרקט

אופרה ווינפרי הגיעה מעוני קשה לפסגה העולמית, כשבדרך היא לרגע לא הפסיקה לסמוך על האינטואיציה והקול הפנימי שלה; לפרומרקט לא ממש היה ניסיון בשידור טלוויזיה בינלאומי, אז איך בכל זאת בסוף נבחרנו להפיק את האירוויזיון? לפעמים את צריכה להקשיב רק לעצמך ואומץ לחלום בגדול
26.09.2021

גילי הייזלר, מנכ"לית פרומרקט.
במסגרת תפקידה כמנכ"לית חברת השיווק החווייתי והפקת האירועים מהגדולות בישראל, הובילה את הקבוצה לפרויקטים חשובים ומהותיים כמו פורום השואה העולמי ב-2020 בהשתתפות עשרות מנהיגי עולם והפקת תחרות האירוויזיון בארץ.
הצטרפה לפרומרקט ב-2007, לפני מינוייה כמנכ"לית מילאה כמה וכמה תפקידים בחברה: המשנה למנכ"ל, היועצת המשפטית, COO ומנהלת הפיתוח העסקי.

גילי הייזלר / צילום: ישראל ביטוןגילי הייזלר / צילום: ישראל ביטון

הדמות: אופרה ווינפרי

התפקיד: שחקנית, אשת עסקים, מנחת טלוויזיה אמריקאית

הניצוץ: ווינפרי נולדה במיסיסיפי לזוג הורים בני-עשרה עניים ולא נשואים. היא נשלחה למשפחות אומנה, ונדדה ממשפחה למשפחה עד שהגיעה לפנימייה ממנה נזרקה בעקבות מחסור במיטות. בגיל צעיר עברה מספר מקרי אונס. כשהייתה 14 היא נכנסה להיריון לא רצוי, וילדה תינוק שסבל מבעיות בריאותיות ומת כעבור שבועיים.

ווינפרי החליטה שלמרות ילדותה הקשה, העוני שממנו הגיעה ומעט הכסף שהרוויחה, היא לא תיתן לכל אלו להגדיר את הערך שלה - כי הערך של בן אדם נקבע אך ורק לפי מה שהוא עושה עם חייו.


היא התפתחה להיות אשת התקשורת החזקה בעולם, מהדמויות המשפיעות ביותר בתבל. היא מדורגת כאפרו-אמריקאית העשירה ביותר של המאה ה-20, כאפרו-אמריקאית הפילנתרופית ביותר בכל הזמנים, וכמיליארדרית כהת-העור היחידה במשך שלוש שנים ברציפות. ב-2013 עוטרה על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה במדליית החירות הנשיאותית.

ציטוט:

"אנחנו מקבלים בחיים את מה שיש לנו האומץ לבקש".

"החיים שלך הם לא סטטיים. כל החלטה, כישלון או ניצחון הם הזדמנות לזהות את זרעי האמת שהופכים אותך לאדם שאת. אני לא מדברת רק על מה שכל אחת מאיתנו עושה למחייתה, אלא לכך שכשאת שמה לב למה שמזין את האנרגיה שלך, את זזה לכיוון החיים שאליו התכוונת".

מה למדתי מהדמות: ווינפרי ממליצה לנו לפעול על פי האינטואיציה שלנו - דבר שהוא חלק בלתי נפרד מהקריירה שלה. היא החלה את דרכה העיתונאית כמגישת חדשות וככתבת בתחנות טלוויזיה מקומיות, אבל זה לא הרגיש לה נכון. היא ידעה שזו לא היא האותנטית, והבוסים שלה לא הסתירו את הרגשות שלהם כלפיה. הם אמרו לה שהיא צבע שגוי, גודל שגוי, ושהיא מראה יותר מדי רגש. ווינפרי בתגובה אמרה שהיא רוצה לארח אנשים ולראיין אותם. זה היה בשבילה רגע של ‘וואו’. בראיון הבכורה היא חוותה לראשונה את הניצוץ הראשון של מה זה אומר להיות מלאה בחיים; הרגישה מוארת מבפנים, כאילו באה הביתה לעצמה. היא חשה אנרגטית באופן שהניע כל תא בהווייתה.

ווינפרי מלמדת אותנו להעז, לרדוף אחרי הגשמת החלומות שלנו בעולם העסקי ובעולם האישי ולהקשיב לאינטואיציה שלנו בקבלת החלטות; לברר מיהו האני האותנטי שלנו ואיזה תפקיד ממלא אותנו בחיות ובאנרגיה. מה שמרגיש נכון באינטואיציה שלי אחרי כל הבדיקות, הוא כנראה ההחלטה העסקית הנכונה.


הדרך של פרומרקט להפקת האירוויזיון בישראל כנגד כל הסיכויים

כשנטע ברזילי זכתה באירוויזיון, יצא תאגיד השידור "כאן" במכרז ענק להפקת האירוע בישראל. כל שוק הטלוויזיה, הפקת האירועים והמוזיקה התמודד במכרז הזה. לא רק בגלל שזו הייתה הזדמנות יוקרתית ונדירה (האירוויזיון, תחרות הזמר הגדולה בעולם, מגיע לישראל לפי הסטטיסטיקה פעם ב-20 שנה), אלא גם בגלל תקציב הפקה של עשרות מיליוני שקלים.

גם אני, כמנכ"לית צעירה של חברת הפקות מובילה, חלמתי את החלום הפנטזיונרי הזה - החלטתי שאני רוצה להביא את האירוויזיון לפרומרקט. זאת על אף שלחברה אין הרבה ניסיון בעולם השידור הטלוויזיוני או המוזיקה.

כשניגשנו לעבוד על ההגשה למכרז גילינו שאמנם מדובר בניהול ובהפקה של האירוויזיון, אך יש צורך לבנות קבוצה עם יכולות וניסיון גדולים יותר בשידור טלוויזיה בינלאומי. קיימת חשיבות עליונה לזהות ספקי השידור שתציג חברת ההפקה בקבוצה מטעמה. אבל היי, יש בעיה! בישראל יש מעט אולפני שידור גדולים שמחזיקים בניסיון הנדרש, ועם אף אחד מהם לא היו לי קשרים. פניתי לכולם, אך התברר שהם סגורים כבר עם קבוצות אחרות להגשת המכרז.

מסביבי התרבו הקולות הספקניים, פרומרקט צריכה לסגת מהגשת המכרז, הם אמרו לי, אין לנו סיכוי, עלויות הזמן והכסף בהגשה עצומות ולא מצדיקות את המאמץ, מה גם שלא הצלחנו למצוא שותף בתחום השידור הטלוויזיוני לשלב איתו ידיים.

אבל כמו שאופרה ווינפרי לימדה אותי: האינטואיציה שלי אמרה אחרת. הרגשתי שאירוויזיון בהפקת פרומרקט הוא המהלך הנכון ביותר עבור החברה, הניסיון שנרכוש בפרויקט הענק הזה יכול לפתוח לה שווקים חדשים ולהקנות לה יתרון תחרותי מבדל. החלטתי שהפרויקט הזה חייב להיות שלנו. ביקשתי מאחד מגופי השידור שלא רצו להיפגש עימנו להקדיש לנו זמן בכל זאת, ושכנעתי את אנשיו בפגישה שהקבוצה הנכונה עבורם לגשת איתה למכרז - היא פרומרקט.

השלב הסופי במכרז היה ראיון אישי לחברי הקבוצה. נכנסנו לראיון מאד אינטנסיבי מול ועדה גדולה, ראיון עומק על היכולות והאופן בו אנו רואים את הפרויקט. בסיומו אמרו לנו אנשי הוועדה תוך כדי שהם מביטים בי: "הבנו את הקבוצה ואת ההצעה שלכם, אבל משהו אחד לא ברור לנו: את, לא הבנו מה יהיה התפקיד שלך בפרויקט?".

היו לי בקושי שתי שניות להתאושש מהשאלה הזאת. האינסטינקט הראשוני שלי היה לענות שהמכרז לא דרש שיהיה לי תפקיד... אבל אז חשבתי שזו לא תשובה מתאימה, קודם כל כי זו לא תשובה של מישהי שמבקשת לקבל את האחריות ולזכות במכרז ניהול הפקת האירוויזיון בישראל, ושנית - כי זו לא האמת וכן יש לי תפקיד.

הישרתי מבט חזרה ועניתי- "אני?! אני גורמת לכל הדבר הזה לקרות".

וכך, בזכות הקשבה לאינטואיציה והאומץ לחלום בגדול, פרומרקט זכתה במכרז הענק להפקת האירוויזיון, הייתה שותפה ליצירת והפקת אירוע הזמר הגדול בעולם שהביא גאווה לאומית לישראל, ופתחה לעצמה בגדול את שוק האירועים המשודרים טלוויזיונית.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"