הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
אלן קיי / איור: גיל ג'יבלי

אלן קיי / איור: גיל ג'יבלי

מדען המחשב שהקדים את זמנו ולימד אותי לברוא את המציאות שלי

אלן קיי מעודד אותנו להיות אמיצים ולא לחשוש מלממש את האידיאל שבראשנו; את אמיתות הדברים הללו הבנתי בדרך להקמת משרד הפרסום מנצ'
26.09.2021

יניב מלינרסקי, שותף קריאייטיב במשרד הפרסום מנצ'
בעל ניסיון עשיר בניהול קריאייטיב בארץ ובחו״ל ב-25 השנים האחרונות, עם התמחות בבניית מותגים לאורך זמן באמצעות אסטרטגיה וקריאייטיב בולטים ורלוונטיים. בעברו, כיהן כסמנכ"ל קריאייטיב במקאן אריקסון וכמרצה לקופירייטינג במכללה למנהל, שימש גם חבר מערכת וכותב בתכנית "ארץ נהדרת" וכותב בתוכנית "אחד העם 1". 

יניב מלינרסקי / צילום: אייל נבויניב מלינרסקי / צילום: אייל נבו

הדמות: אלן קיי.

תפקיד: מדען מחשבים.

הניצוץ: אלן קיי הוא מדען מחשבים שרעיונותיו הקדימו את זמנם והפכו עד היום לחלק מחוויית המשתמש שלנו. קיי עסק באופן אינטנסיבי בשימושי המחשב בחינוך וכיום מוביל מחקר ופיתוח של רעיונות ותוכנות המיועדות לחינוך ולשימוש כללי.

ציטוט:


"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא להמציא אותו".

מה למדתי מהדמות: אלן קיי מעודד אותנו בעצם להיות אמיצים - להתנער מהחששות שלנו, לברוא את המציאות שלנו בעצמנו - ובמקום להתפשר על הקיים, לייצר את האידיאל שנמצא בראש שלנו.

הקמת משרד הפרסום מנצ' - להתחיל מאפס כדי ליצור את הדבר האמיתי

טרם הקמת מנצ', אחרי שנים לא מעטות בתחום הפרסום, הן כקופירייטר והן כסמנכ"ל קריאיטיב - חיפשתי את עתידי בענף. אז כברירת מחדל, פניתי לבעלי משרדים שונים והצעתי עצמי כשותף. ספוילר: זה לא צלח. פעם זה נפל על חיבור אנושי לא אידיאלי, פעם על חוסר התאמה ל-DNA הקריאיטיבי של המשרד, פעם על חוסר הסכמה על תנאי השותפות. בקיצור - כל פעם משהו לא הסתדר לפי האידיאל שישב לי בראש.

בתחילה, מאוד התאכזבתי. לקח לי קצת זמן להבין, שכמו שאמא שלי לימדה אותי - בחיים, אין קיצורי דרך. ואם אני רוצה ליצור משהו שהוא שלי, בדיוק כפי שאני מדמיין אותו, עם שותפים בדיוק כפי שאני מדמיין אותם, ועם DNA קריאייטיבי בדיוק כפי שאני מדמיין אותו - אז כנראה שאני צריך להמציא אותו מאפס.

וכך חברתי לסער נעים ומעט מאוחר יותר, שנינו חברנו לדני צ'כנובר, ויחד הקמנו משרד פרסום. החלטנו לקרוא לעצמנו "מנצ'" (בן אדם ביידיש), גם כי זה ראשי התיבות של השותפים במשרד (מלינרסקי-נעים-צ'כנובר), אבל קודם כל כי אנחנו מאמינים בבני אדם - בין אם הם השותפים לדרך, העובדים, או הלקוחות.


הקוריוז האמיתי הוא שהשם מנצ' עלה כאופציה עוד בטרם התחברנו לצ'כנובר, שהשלים לנו את ראשי התיבות באופן כל כך קוסמי...

אז כמשרד צעיר בשוק פרסום כל כך רווי, אמנם הדרך הייתה מעט ארוכה יותר ופחות קלה, אבל היום אני מבין כמה אלן קיי צדק. כשאני מסתכל על מנצ' כמשרד, זה בדיוק, אבל בדיוק המשרד שחלמתי עליו בעבר - ושהיום הייתי בוחר לעצמי להיות שותף בו. זה נכון הן לגבי בחירת השותפים, הן לגבי כל אחד מהעובדים בו, והן לגבי הלקוחות שלנו והקמפיינים שאנחנו יוצרים עבורם.

כמשרד שמאמין באנשים, אספנו סביבנו את ה-הכי טובים בתחום - גם כעובדים וגם כלקוחות - ויחד אנחנו תמיד מסתכלים לעבר העתיד שהיינו רוצים לברוא, בדיוק כפי שאנו מדמיינים אותו. ועם החשיבה הזו, בתוספת הרבה עבודה קשה, הצלחנו למצב את מנצ', כמשרד פרסום אחר, בולט וייחודי.

ואקנח בסיפור קטן שמראה שבחיים הכל מתחבר להכל: לקראת כתיבת טור זה, נכנסתי לקרוא מעט יותר על אותו אלן קיי שבניצוץ שלו בחרתי. מסתבר שהבחור, בין שאר עיסוקיו, היה המדען הראשי של משחק האטארי.

עכשיו - קשה לי לתאר לכם מה היה האטארי עבורי בילדות. זו הייתה ההתמכרות הראשונה שלי והחלום הרחוק והבלתי מושג שלי. בכל חופשה משפחתית באילת הייתי נצמד לשולחנות המשחק (בעיקר למשחק SPACE INVADERS) ולא זז מהם ימים שלמים. קינאתי בכל מאודי בחברי בני המזל שזכו שיהיה להם מכשיר אטארי ביתי, משאת נפשי.

היום, באיחור אופנתי של 40 שנה, אחת הרכישות הראשונות למשרדים החדשים שלנו, הייתה מכונת אטארי. בדיוק אחת כזו שכילד חלמתי שתהיה יום אחד שלי (אני אגב, בערך היחיד במשרד שמשחק בה :).

מכונת המשחקים אטארי במשרד מנצ'
 מכונת המשחקים אטארי במשרד מנצ'

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"