הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ב.ק.ס. איינגאר / איור: גיל ג'יבלי

ב.ק.ס. איינגאר / איור: גיל ג'יבלי

איך השפיעה איינגאר יוגה על שיווק תכשיטי יהלומים?

עולם איינגאר יוגה מאפשר להסתכל על כל סיטואציה בחיים (וכמובן גם בקריירה) באופן שלם יותר, המביא בחשבון את התמונה הגדולה - לעצור לנשום רגע, להסתכל על הסיטואציה מכמה כיוונים; הוא מתבטא אצלי במקומות כגון הקשבה ללקוחה שלנו ולמה שמניע אותה. דוגמה לכך אפשר למצוא בקולקציית תכשיטי היהלומים הנגישים שלנו ב"אימפרס"
26.09.2021

דניאל (כהן-גן) רחום, סמנכ"לית שיווק, קבוצת רולטים 
שימשה בעבר מנהלת לקוחות במשרד פרסום, נושמת שיווק מעל עשור, ולאחרונה בנוסף לריצה - גילתה את עולם היוגה.
קבוצת רולטים, יבואנית מותגי השעונים, התכשיטים והתיקים, בעלת רשת החנויות אימפרס לתכשיטי יהלומים ושעונים ורשת סווטש, סמסונייט וטומי.

דניאל רחום / צילום: אסף לבדניאל רחום / צילום: אסף לב

הדמות: B.K.S. Iyengar

תפקיד: ממציא שיטת האיינגאר יוגה.

הניצוץ: ב.ק.ס איינגר או גורוג'י כפי שמכנים אותו תלמידיו באהבה (מהולה ביראת כבוד), ידע בחייו יותר מדרך חתחתים אחת, אך מעולם לא הטיל ספק ביוגה ואמר נואש. דומה שבורך משמים במשמעת פנימית, אמונה, תבונה וריכוז. כלים אלה שימשו לו לסלילת דרך. הוא הלך לעולמו לפני 6 שנים בעיר פונה שבהודו בגיל 95. איינגר, שספריו תורגמו למעלה מ-13 שפות, התחיל לתרגל יוגה כבר בגיל 16 וטען כי "גוף בריא בשילוב עם נפש שקטה מאפשרים לאדם לחיות חיים פוריים".

ציטוט:

"Yoga does not just change the way we see things, it transforms the person who sees".

"פעולה היא תנועה עם אינטיליגנציה. העולם מלא בתנועה. מה שהעולם צריך זה יותר תנועה מודעת, יותר פעולה".

מה למדתי מהדמות: הקורונה הביאה את כולנו למחוזות חדשים שלא הכרנו. ביום בהיר אחד כל החנויות שלנו נסגרו; לפתע, העולם סביבנו ננעל ונכנסו לאי וודאות בכל אספקט של חיינו. אפילו היכולת לצאת מהבית בצורה חופשית הפכה למוטלת בסימן שאלה לפרקים. ה- State of Mind של כולנו, ושל הצרכנים השתנה, וכעת נדרשנו לחשיבה מחדש. בדיוק בנקודת זמן זו זכיתי להכיר ולהתחיל ללמוד לעומק את איינגאר יוגה, בזכות אימי שמתרגלת שנים באדיקות מרגשת. וכך התחלתי תהליך למידה המשנה אט אט תפיסת חיים. עולם היוגה של האייגנר מאפשר להסתכל על כל סיטואציה והחלטה בחיים (וכמובן גם בקריירה) באופן שלם יותר, המביא בחשבון את המכלול - ולגשת כך לפתרון הטוב ביותר. האיינגר מוצא קשר בין ה-MIND שלנו, הגוף שלנו והיכולת שלנו להגיע למקסימום בחיים ובקריירה - כולם הלוא שלובים זה בזה.

עם הכלים האלו הגישה להסתכלות על צרכן או צרכנית הקצה - מה הוא/היא מרגיש/ה, מה הוא צריך ואיך נפתור לו בעיות - מקבלת טווח חשיבה רחב ומרתק.

לקנות תכשיט יהלומים - סתם, בלי סיבה מיוחדת

איינגאר יוגה מחברת אותך להקשבה פנימית לעצמך; היא, כאמור, זולגת כמובן גם לפעילות המקצועית ומתבטאת אצלי במקומות כגון הקשבה כנה יותר ללקוחה שלנו - למה שמניע אותה, משפיע על החלטות הקנייה שלה - וכך מתאפשר לי לדייק מסרים שיווקיים אישיים, המתאימים לתחושותיה.

דוגמה חיה לכך אפשר למצוא בקולקציית תכשיטי היהלומים הנגישים שלנו. אנו ב"אימפרס" שמנו לנו כמטרה לאפשר לכל אחת את הדבר האמיתי. בעבר תכשיט זהב משובץ יהלומים היה משהו מאוד יקר ולא מושג. לא מעט לקוחות נטו להתפשר על תכשיט משובץ זרקונים, כשהן יודעת בתוך ליבן שזה אינו הדבר האמיתי. כיום, קולקציית תכשיטי היהלומים שלנו במחירים נגישים מאוד המאפשרת לכל אחת לרכוש לעצמה תכשיט יהלומים. כל זאת בלי לחכות לסיבה ממש-ממש גדולה כמו יום הולדת עגול, אפשר גם סתם כך "כי בא לי". כי מתחשק לי. כי מגיע לי.


החיבור והאהבה ליהלום היה ונשאר חזק ונראה כי לאורך השנים ערכו נשמר ועולה. היום ניתן לראות כי לצד תכשיטי יהלומים קלאסיים יש גם תכשיטים אופנתיים וטרנדים משובצים יהלומים - ולכן הקולקציות שלנו מתחדשות כמעט כל שבועיים ואנו מספרים בכל פעם ללקוחה סיפור שמתאים למצב רוחה באותו הרגע. לתחושות שלה, לנפשה הפנימית. בין אם בפלטפורמות הדיגיטליות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכו' או ברצפת המכירה והפרסום המסורתי. המטרה שלנו היא בכל פעם לדבר אל הלקוחה שלנו בשפה הרלוונטית לה, להתחבר ולהזדהות עם תחושותיה, לצד הבאת הטרנדיים החמים ביותר בתחום, זאת גם בשיתוף פעולה עם סנדרה רינגלר שמעצבת לנו את קולקציית התכשיטים. יהלומים מסתבר, הם אכן לנצח...

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"