הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
מארווה קולינס / איור: גיל ג'יבלי

מארווה קולינס / איור: גיל ג'יבלי

מארווה קולינס לימדה אותי למצוא את "ניצוץ המצויינות" בכל אחד מאיתנו

קולינס ייסדה בתי ספר מיוחדים בשיקגו והאמינה שבכל תלמיד טמונה היכולת ללמוד ולהצליח - רק צריך למצוא את המקום בו הוא בא לידי ביטוי מיטבית; התובנה הזו מלווה אותי בעשייה המקצועית. אני שואפת תמיד לנווט את העובדים שלנו לתפקידים ומחלקות בהם הם יכולים להצטיין ולתת את מירב הערך לארגון ולעצמם
26.09.2021
נעמי וולפנר, COO של קבוצת הדיגיטל UM Digital
במסגרת תפקידה אחראית על פיתוח עסקי, ניהול הסחר בקבוצה, ניהול המשאב האנושי ופיתוחו ותמיכה צמודה בהקמת המיזמים החדשים של הקבוצה.
בנוסף, מנטורית ומרצה בנושאי מנהיגות, העצמה, חזון ותודעת שפע.
נעמי וולפנר / צילום: דקלה חוסטיקנעמי וולפנר / צילום: דקלה חוסטיק

הדמות: מארווה קולינס

תפקיד: מורה אמריקאית, מייסדת בתי ספר מיוחדים בשיקגו, זוכת פרסים רבים בנושא חינוך ולמידה.

הניצוץ: לא לוותר לעצמך ולעובדים שלך ותמיד לשאוף למצויינות.

ציטוט:

 "Your I WILL is more important than your IQ" 

מה למדתי מהדמות: מארווה קולינס (31 באוגוסט 1936 - 24 ביוני 2015) האמינה שאפשר ללמוד ולשפר אינטליגנציה, תכונות אישיות וכישרונות. היא לא ויתרה לתלמידים שלה ולא הניחה להם לוותר לעצמם. קולינס האמינה שבכל תלמיד טמונה היכולת ללמוד ולהצליח - ושעל המורים להוות עבורו דוגמה אישית ובמקביל לעשות את מירב המאמצים כדי שתהיה לו חווית לימודים מאתגרת וחיובית.

לתת ערך מוסף לארגון - לנווט עובדים לפי חוזקות ועניין

במסגרת תפקידי כ-COO אני אמונה על גיוס אנשים, הכשרתם ופיתוח הקריירה שלהם. אנחנו מגייסים אנשים מוכשרים מאוד, רובם ללא ניסיון. אחד האתגרים היומיומיים המשמעותיים שעומדים בפני הוא לפתח ולהעצים את המוטיבציה שלהם להצליח ולמצוא את המקום שהכי נכון להם ולארגון.

ממארווה קולינס למדתי שלכל אחד מאיתנו יש אזור מצוינות שבו אנחנו באים לידי ביטוי בצורה מיטבית והוא מאפשר לנו להיות הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. אני שואפת תמיד לנווט את העובדים שלנו לתפקידים/מחלקות בהם הם יכולים להצטיין ולתת את מירב הערך לארגון, כשבו זמנית יחושו חוויית הצלחה מעצימה אשר שתגרום להם להמשיך ולרצות להיות הכי טובים.

כך למשל, מנהלת משאבי האנוש שלנו, נטלי כץ, החלה דרכה בארגון כמנהלת מדיה, ניהלה פרויקט דאטה והבינה שהעוצמה שלה היא אנשים. כיום היא מגייסת לארגון את דור ההמשך, אמונה על קליטת עובדים חדשים ועל חוויית ההצלחה שלהם.

מנהלת הידע בארגון, אירנה נאימן, שימשה כמנהלת קמפיינים - כעת היא אחראית על מתודולוגיית שימור והפצת הידע, ההכשרה וקוד המצוינות הארגוני.


אורלי שלף, שהתחילה כמומחית חווית משתמש UI/UX, אחראית היום על ניהול המוצרים הדיגיטליים של מקאן. היא מנהלת את הפרויקטים מתחילת האפיון, דרך בחירת הטכנולוגיה, העיצוב, ה-QA של המוצרים ועד לעלייתם לאוויר.

ויש עוד דוגמאות רבות.

בשורה התחתונה, החוכמה של מארווה גרמה לי כמנהלת להבין שבכל אחד מאיתנו יש ניצוץ של מצוינות. בעזרת הכוונה, העצמה ודחיפה להעלאת הסטנדרטים, אפשר לייצר נבחרת של טאלנטים ושל עובדים עם מחויבות אדירה לארגון.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"