הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
משה סיני / איור: גיל ג'יבלי

משה סיני / איור: גיל ג'יבלי

מוצר הדאטה הראשון של כאל שאב השראה ממסירה גאונית של משה סיני

ממשה סיני האגדי למדתי לא לוותר, לנסות בכל דרך, להיות יצירתי, ולחשוב מחוץ לקופסה; הצלחתי ליישם ערכים אלו בבניית מוצר הדאטה הראשון של כאל, "טראפיכאל", שמאפשר לבתי עסק להגיע ללקוחותיהם הפוטנציאליים בצורה המדויקת ביותר. קשה לכם? תהיו משה סיני!
26.09.2021

איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל, כאל
בעל ניסיון רב בעולמות הדאטה, דיגיטל, אסטרטגיה, פיתוח עסקי, כלכלה וחדשנות. בעברו מנהל האסטרטגיה, הפיתוח העסקי והחדשנות של כאל, מנהל הדאטה והאנליזה של החברה, סמנכ"ל הכלכלה של פרוטרום, ראש מטה מנכ"ל ומנהל חטיבת התכנון והאסטרטגיה במגה קמעונאות ומנהל המחלקה הכלכלית של מיקרוסופט בישראל. רו"ח, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים בהתמחות מימון.

איתי חזן / צילום: סיון פרג'איתי חזן / צילום: סיון פרג'

הדמות: משה סיני

תפקיד: גדול שחקני הכדורגל בתולדות הפועל ת"א .

הניצוץ: היכולת לבצע את המהלך הנכון והמדויק שעושה את ההבדל שבין ניצחון לאכזבה. אף פעם לא להישבר ולא לוותר, לנסות בכל דרך, לחשוב מחוץ לקופסה, לפעול ביצירתיות, לפרוץ קדימה ובסוף גם לנצח.

ציטוט:


"הפועל תל אביב תמיד הייתה ותמיד תהיה הבית שלי"

מה למדתי מהדמות: משה סיני תמיד ידע להנהיג את הקבוצה, לדחוף את כל השחקנים במהלך המשחקים, לדרבן לנסות שוב, לא לוותר עד הדקה ה- 90, לייצר את ההבדל על המגרש ולתת את המסירה הנכונה לשער ניצחון. הוא אחראי לדעת רבים לרגע הגדול ביותר בתולדות הפועל ת"א: יום שבת, 24 במאי 1986, מחזור אחרון בליגה הלאומית בכדורגל, הפועל ת"א (מקום 2) מארחת את מכבי חיפה (מקום 1) באצטדיון בלומפילד. להיסטוריונים שבינינו, מדובר בשידור הישיר הראשון של משחק כדורגל ישראלי בערוץ 1. ניצחון של הפועל ויש אליפות, כל תוצאה אחרת תעניק את התואר לירוקים מחיפה. דקה 86, התוצאה עדיין 0-0, וכמו שהיו אומרים אז "ניתן לחתוך את המתח בסכין", משה סיני מקבל את הכדור כ-30 מ' מהשער החיפאי. הוא מרים את הראש ומעניק מסירה גאונית, מעל כל ההגנה הגבוהה של מכבי חיפה, ישירות לגילי לנדאו, שברגל שמאל בועט מעל לשוער האגדי, אבי רן ז"ל. הכדור נוחת בעדינות ברשת ... ג-ו-ל !!! בלומפילד ר-ו-ע-ד, יש אליפות! - משה סיני עושה זאת שוב.

כך מנפנו ערך עבור לקוחות ובתי עסק

כמנהל הדאטה של כאל חיפשתי דרך "לתרגם" את מסד הנתונים שיש לנו לערך משמעותי לבתי עסק ישראלים וללקוחותינו מחזיקי כרטיס אשראי. חיפשתי את אותה "מסירה" מדויקת שעושה את ההבדל, שמייצרת מהלך מנצח, שתביא ערך אמיתי לעומת מוצר חסר תוחלת. כאחד שגדל בשער 7 בבלומפילד ידעתי שאסור לוותר, לנסות בכל דרך, לחפש את הפריצה, לחשוב יצירתי וליצור את המהלך המנצח.

הקמנו צוות פעולה אשר במסגרתו דמיינו, חיפשנו, חקרנו, בדקנו, ניסינו ובסוף גם מצאנו - את "טראפיכאל", מוצר הדאטה הראשון שלנו. טראפיכאל, נולד מתוך הבנה שהמפתח להצלחה של פעילות מסחרית נעוץ בתנועת הלקוחות - טראפיק. אם נצליח לגרום ללקוחות להגיע (או לגלוש) לחנות, נוכל למנף את הערך הן עבורם והן עבור בית העסק.

משיחות שקיימנו עלו מספר "כאבים" בולטים בבתי עסק בכלל, ובתקופת הקורונה בפרט: "אין לי מספיק לקוחות", "סל הקנייה אצלי נמוך יחסית" ו"יש לי שעות מתות בעסק" היו הכאבים המרכזיים שהעסקים בחרו לשתף אותנו בהם.


הפתרון: באמצעות הדאטה שלנו אנו יכולים "לזקק" את קהל הלקוחות המדויק ביותר שיוכל להתאים לבית העסק הספציפי. במקביל, בית העסק מאפשר לנו להעניק הטבה לאותו קהל לקוחות פוטנציאלי ואנו מתקשרים את ההטבה ללקוחות בערוץ אותו הם רוצים לקבל אותה.

יצרנו פה Win-Win Situation הן למחזיק הכרטיס שנהנה מהטבה מדויקת עבורו והן לבית העסק שנהנה מקהל מדויק ללא צורך בהשקעת משאבים יקרים להשגת המטרה. בשנה האחרונה השקנו את השירות לבתי עסק וזכינו לסייע לרבים מהם לאורך כל התקופה הקשה הזו. בתי עסק שעברו לאונליין וביקשו לעדכן את לקוחותיהם, מסעדות שעברו למשלוחים לראשונה מאז הקמתן ועוד.

טראפיכאל הוא מוצר שמגלם יותר מכל את "המסירה" המושלמת להצלחה וליצירת מהלך עסקי וצרכני מנצח - הן לבית העסק והן למחזיקי הכרטיס. קשה לכם? מחפשים את הניצוץ? תהיו משה סיני!

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"