הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
דלאי לאמה / איור: גיל ג'יבלי

דלאי לאמה / איור: גיל ג'יבלי

מה לקחתי מהדלאי למה כשנדרשתי לשנות את מערך השיווק בחברת "הכרם"?

אם נפתח את המחשבה שלנו ונקבל את השינוי מבלי לזנוח את ערכי הבסיס שלנו, נטמיע אותו בדרך המיטבית, אמר הדלאי למה; חוק האלכוהול, שהטיל עלינו מגבלות פרסום, הביא אותנו למצוא פלטפורמה שיווקית חדשה - מבלי שנוותר על הערכים שלנו
26.09.2021

שירה יס, מנהלת שיווק במחלקת האלכוהול של חברת "הכרם"
במסגרת תפקידה אחראית על מחלקת אלכוהול פרימיום בחברת "הכרם", המייבאת ומשווקת את מיטב מותגי האלכוהול, הבירה והיין. מותגי האלכוהול של חברת הכרם נחשבים למותגי יוקרה ובין המובילים בשוק האלכוהול. החברה מתמחה בבניית מותגים חזקים לטווח הארוך.

שירה יס / צילום: תום גץשירה יס / צילום: תום גץ

הדמות: הדלאי למה

תפקיד: הדמות הרוחנית הבכירה ביותר בדת הבודהיסטית.

הניצוץ: הדלאי למה הוא אחת מהדמויות המוכרות בהיסטוריה ובהווה, וכנראה שההשפעה שלו תמשיך להיות גדולה גם בעתיד. המנהיג הרוחני הבכיר ביותר בדת הבודהיסטית לימד רבים וטובים על שמחה, צמיחה אישית, העצמה ועוד. תורתו של הדלאי לאמה נפוצה ברחבי העולם, והיא מהווה השראה למיליוני אנשים שבוחרים ללכת בדרך של חמלה וסבלנות ולא בדרך של אלימות. משנתו של הדלאי למה מדברת על התבוננות פנימית, על חיזוק המרכז של כל אחד מאיתנו, ועל ניטרול הרעשים החיצוניים - התרכז בעצמך והאמן בדרכך.

ציטוט:

"פתח את זרועותיך לשינוי, אבל אל תרפה מערכייך".

"המטרה היא לא להיות טוב יותר מאחרים, אלא יותר טוב מעצמך בעבר".

מה למדתי מהדמות: הדלאי למה פרסם 18 חוקים לחיים הטובים שאת רובם, שלא לומר את כולם, ניתן לשלב בחיינו היומיומיים ובסביבה העסקית שלנו. אם נשכיל להבין כי ההתמודדות שלנו היא מול עצמנו ולאו דווקא מול המתחרים והאתגר שלנו הוא להפוך את עצמנו טובים יותר אל מול עצמנו, העשייה שלנו תהפוך למדויקת וליעילה יותר. הנטייה של כולנו היא לפזול הצידה ולבחון מה מהמתחרים עושים. בעיני, נדרשת התבוננות פנימה וניסיון לנצח את עצמך פעם אחר פעם ולהתקדם. אם נפתח את המחשבה שלנו ונקבל את השינוי מבלי לזנוח את ערכי הבסיס שלנו, נטמיע את השינוי בדרך המיטבית.


מעבר לערוצי תדמית חדשים בשל חוק האלכוהול

חברת הכרם חוגגת השנה 100 שנות פעילות, החברה הוקמה ב-1921 ומנוהלת על ידי הדור הרביעי של המייסדים. למרות שהכרם הינה חברה ותיקה, היא שומרת על ורסטילית וגמישות ומשתנה כל הזמן. בשנים האחרונות החברה נכנסה לתחום הבירות והקפה, היא מתעדכנת ומקבלת זאת בברכה, מבלי לשנות את ערכי המשפחתיות שמוטבעות ב-DNA שלה.

כמנהלת השיווק של מחלקת האלכוהול בחברת הכרם, במהלך 8 שנות עבודתי בחברה, השתנה מערך השיווק משמעותית: בשל חוק הפרסום הפך השוק הישראלי עבורנו ל- dark market - נאסר עלינו פרסום אלכוהול out door, השימוש בסלבס וב-life style-. נדרשנו לעבור משיווק מסורתי לשיווק מתוחכם, שמגיע לקהל היעד מבלי להשתמש, כאמור, ב-out door ובפרסומות.

במחלקת האלכוהול החלטנו לקחת את השינוי כהזדמנות: להתחיל להשקיע יותר תקציבים בחנויות המתמחות. אם עד כניסתו לתוקף של חוק הפרסום השקענו בערוצים הקרים - ברים ומסעדות - וראינו בהם את ערוצי התדמית שלנו, הפוקוס עבר, כאמור, לחנויות האלכוהול המתמחות, שהפכו לפלטפורמה השיווקית המובילה שלנו. כך בעצם קיבלנו את השינוי שהכתיב לנו החוק, מבלי לוותר על הערכים שלנו: שמירה על ערכי המותגים השונים והתאמתם לצרכי ובקשות הלקוח, יצירת נראות, בולטות ומובילות בכל אחת מהקטגוריות בהן המותגים שלנו מתחרים.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"