הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
אן שרלי "האסופית" / איור: גיל ג'יבלי

אן שרלי "האסופית" / איור: גיל ג'יבלי

אן שרלי "האסופית" יכולה בקלות להיות אשת שיווק מצליחה

גיבורת הספר "האסופית" וסדרת הטלוויזיה "ANNE WITH AN E", שואפת הכי גבוה, מסמנת מטרות ומשיגה אותן באומץ, דמיון וכושר המצאה; לדעתי זו מהות השיווק: לצפות מראש שינויים ותזוזות בשוק, להגיב במהירות ולנסות תמיד לחצות עוד רף ולחדש
26.09.2021
סיגלית הורן-גלפרין, משנה למנכ"ל איגוד השיווק ומנהלת המכללה לשיווק של האיגוד

בעלת ניסיון רב בשיווק, פיתוח עסקים וניהול. במסגרת תפקידה אחראית על יישום מטרות האיגוד והטמעתן בפעילויות האיגוד והמכללה. בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

סיגלית הורן-גלפרין / צילום: אביב חופיסיגלית הורן-גלפרין / צילום: אביב חופי

הדמות: אן שרלי "האסופית"

תפקיד: גיבורת הספר "האסופית" וסדרת טלוויזיה המוקרנת בנטפליקס -

"ANNE WITH AN E"

הניצוץ: אן שרלי היא גיבורת סדרת הטלוויזיה הקנדית המוקרנת בימים אלה בנטפליקס. הסדרה מבוססת על הרומן "האסופית". בנעוריי קראתי את הספר עשרות פעמים, בכל פעם מצאתי בו נדבך נוסף - סאב-טקסט שלא זיהיתי קודם, שמחתי לגלות שעכשיו הוא הפך לסדרה מצליחה.

הסדרה מספרת על היתומה, אן שרלי, אותה מאמצים מרילה ומתיו קטברט. אן מתמודדת בה עם נושאים כמו דחיה חברתית, אהבת השונה, הקהילה הגאה, כפיה דתית, מעמד האישה - ובכל אלה היא נאבקת באמצעות אומץ, דמיון, אהבת אדם ובעיקר שאיפה להתקדם (אגב, אם טרם צפיתם, שווה בינג' משפחתי). אן לא מתייאשת, תמיד ממציאה משהו חדש, מקפידה על ראיה רחבה ועל מגוון תחומי עניין. כך למשל, כשמועצת העיר מחליטה לסלק מהעיירה מורה מודרנית בעלת רעיונות מתקדמים, אן יוזמת הפגנה גדולה; היא גם פורצת עם המפגינים לישיבת המועצה, מדברת בלהט על הקדמה וחשיבותה, וההחלטה משתנה.


ציטוט: "זאת הרגשה נפלאה כשיש מטרה לשאוף אליה. אני שמחה כל כך שיש לי הרבה מטרות כאלה ונדמה שהן לא נגמרות - זה מה שנפלא בזה. ברגע שאת משיגה מטרה אחת, את רואה אחרת מנצנצת הלאה משם, גבוה יותר".

מה למדתי מהדמות: קראו שוב את הציטוט מעלה - לדעתי זו מהות השיווק. לא לנוח, להיות ערניים ולנסות לצפות מראש שינויים ותזוזות בשוק, להגיב במהירות ולשאוף להשיג עוד ועוד מטרות. שיווק הוא תחום שדורש מהעוסקים בו להגיב במהירות, לזהות מגמות, לחפש אחר הטכנולוגיה הרלוונטית ולהיות הראשונים שיאמצו אותן. כל זה היה נכון כמובן גם לפני הקורונה, אבל אני חושבת שהמגפה האיצה את הדברים. הדמיון, האומץ והרעב התמידי לחציית הרף הבא - הם חלק מה-DNA של עולם השיווק וכעת יותר מתמיד.

פעילות איגוד השיווק בעת הקורונה - לחשוב תמיד קדימה

השאיפה קדימה עומדת לנגד עינינו באיגוד השיווק הישראלי - היא האתגר שלנו. מטרתנו היא לספק לחברים באיגוד את הידע הנדרש על מנת להיות המובילים והמעודכנים ביותר, לחפש את החידוש הבא, הטרנד, הטכנולוגיה המתפתחת וכאמור להביא אותם אל אנשי השיווק.

בתקופת הקורונה החלטנו שאנחנו ממשיכים לקיים את הפעילויות שלנו ולא עוצרים לרגע. גם בזום אבל לא רק. כך למשל ערכנו כנסים וירטואליים - הן את כנס החדשנות והן את כנס השיווק לצעירים, כששניהם משודרים אונליין. וכשכולם שאלו, אז מה תעשו עכשיו? ידענו שזה רק עניין של זמן עד שנגיע לשיא הבא, הגדול והמהדהד. ואכן, בינואר האחרון שודר כנס השיווק הראשון של האיגוד בטלוויזיה וזכינו להכרה לאומית.

אז מה הלאה? כמו אן שרלי, אנחנו כבר מביטים אל עבר המטרה הבאה, המנצנצת מרחוק - ויודעים שהיא זו שתביא אותנו אל השיא הבא.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"