x

שיתוף

סגירה

איך בחרנו / איור: Shutterstock

כך בחרנו את הסטארט־אפים המבטיחים לשנת 2024

כמדי שנה, גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל: חברות ההייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלא שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה

זו השנה ה־18 שגלובס מציג את רשימת 10 הסטארט־אפים המבטיחים. היא מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי. הקרנות התבקשו לבחור חברות טכנולוגיה ישראליות צעירות ופורצות דרך, שמאחוריהן סבבי גיוס משמעותיים של עשרות מיליוני דולרים, המציגות צמיחה בריאה, מייצרות אימפקט משמעותי על תעשיות וצרכנים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה בתוך שנתיים-שלוש. השתדלנו להימנע מחדי קרן מוכרים ומחברות שדורגו בעבר.

ביקשנו מהמשקיעים בכל קרן לבחור סטארט-אפ מומלץ אחד שבו השקיעו, ועוד ארבעה שאינם בפורטפוליו שלהם וצפויים להפוך לדעתם לדבר הגדול הבא. הקרנות התבקשו לבחור סטארט-אפים פרטיים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים במיוחד בתחומי התוכנה, חומרה, פודטק, אגריטק, קלינטק ובריאות דיגיטלית (ללא ביוטק או תרופות). הוספנו השנה קטגוריה חדשה לחברות בתחום הציוד הצבאי, וביקשנו מהמשתתפים לציין לחיוב יזמים ששירתו במילואים במלחמה.

כיכבו בעבר: מאנדיי, למונייד ומלאנוקס

בין 66 הקרנות שסייעו להרכיב את הרשימה, קרנות ישראליות דוגמת ויולה, פיטנגו, סייברסטארטס, אנטרי, סטייג'וואן, ורטקס וקומרה, וכן קרנות זרות כגון אינסייט, לייטספיד, בלאמברג, אינטל קפיטל ובסמר.

עשרת המדורגות בצמרת הרשימה כוללות חברה של יוצאי צה"ל והתעשיות הצבאיות שהקימו מערכות לסריקה תת-קרקעית, חברת רחפנים שהשתתפו בלחימה בעזה, חברות בולטות בתחום הבינה המלאכותית, מדעי החיים, הסייבר, ושני סטארט-אפים בתחום הפיננסי: האחד לניטור פעילות חשבונאית, לאחר שנה שבה התגלו לא מעט מקרי הונאה בחברות הייטק; והשני מסייע לבנקים הגדולים של וול סטריט לנהל תעודות סל ומוצרי חיסכון פנסיוני.

ברשימות העבר כיכבו מאנדיי ולמונייד, שיצאו להנפקה בבורסת ניו יורק, וכן ארמיס שמכרה את השליטה בה לאינסייט פרטנרס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. יצאו מהרשימה כמה אקזיטים מרשימים: גרנולייט, בוגרת העשירייה של 2021, נמכרה לאינטל ב-650 מיליון דולר זמן קצר לאחר מכן. מהרשימה הקודמת, שפורסמה בשנת 2022, דורגה במקום גבוה חברת הסייבר ארמטיק שנמכרה בספטמבר האחרון לענקית הסייבר האמריקאית טנאבל תמורת 265 מיליון דולר. הרשימה לא פורסמה בשנת 2023 בשל המלחמה שפרצה במהלכה. החברה שזכתה בדירוג הראשון של גלובס לפני 17 שנה היא מלאנוקס, שנרכשה על ידי אנבידיה בתמורה ל-6.9 מיליארד דולר, וכיום מהווה חלק בלתי נפרד מהחברה וממהפכת הבינה המלאכותית העולמית.

 הקרנות שהשתתפו בבחירה, לפי סדר שמי: 

Upwest  Samsung Catalyst  NightDragon  In Venture  Grove  Dell Technologies  10D Ventures
Vertex  Samsung Next  Notable  JVP Hanaco  Disruptive  Aleph
Viola Growth SOMV  NTT  Key1  Hetz  E-Health  Amdocs Ventures 
Viola Ventures Square Peg  O.G. Tech  Lightspeed Ibex  Entre'e Amiti 
XT  StageOne OurCrowd  Lionbird  IBI Tech Fund  F2 Amplefields 
YL Ventures  Stardom  Pitango First Maverick  IGP  Firstime  AND Ventures 
  TAU Capital  Qualcomm Ventures  Merlin Ventures  Index  Fusion  Bessemer
  Team8  Qumra  Meron Insight  Glilot  Blumberg 
  TLV Red Dot  Mizmaa  Intel Capital Google  Claltech 
  TPY  S Capital  NFX Intel Startups Greenfield  Cyberstarts 

חזרה לרשימת הסטארט-אפים