x

שיתוף הפרויקט

סגור
14

לילך אשר טופילסקי

מנכ"לית בנק דיסקונט

עומדת בראש הבנק הרביעי בגודלו במשק. תחת אחריותה 9,400 עובדים. במחצית הראשונה של 2017 רשמה גידול בהכנסות המימון של הבנק, שעמדו על כ-2.5 מיליארד שקל. עם זאת, החשיפה הגבוהה לעסקיו של אלוביץ' הקפיצה את ההפרשות להפסדי אשראי

 - לילך אשר טופילסקי / צילום: רמי זרנגר
47 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוני' תל אביב, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת נורתווסטרן, שיקגו

האגרסיביות משתלמת | עירית אבישר

אחרי שלוש שנים וחצי של עבודה סיזיפית, מתחילה לילך אשר טופילסקי לקצור את הפירות בבנק דיסקונט. לאורך השנים התמקד הבנק במאבק להגיע ליעדי ההון של בנק ישראל, על חשבון הצמיחה והשחיקה בנתחי השוק שלו. במקביל סבל ממבנה הוצאות שכר גבוה וגמישות ניהולית מוגבלת של ההנהלה. אשר טופילסקי, בוגרת בנק הפועלים, הידוע באגרסיביות וברעב שלו להצלחה וביצועים, הביאה עמה לבנק את הרוח הזו. היא בנתה לה הנהלה כמעט חדשה, והחלה לבצע סדרה של שינויים.

את התוצאות ניתן היה לראות בסוף 2016: מבנק מנומנם הפך דיסקונט לאגרסיבי, והציג אשתקד את הצמיחה החדה ביותר מבין הבנקים בתיק האשראי - מעל 10% בתוך שנה. בנוסף, בעקבות מהלכי התייעלות שהובילה אשר טופילסקי, ביצע הבנק מימושי נדל"ן בהיקף של מאות מיליוני שקלים, והקטין את מצבת העובדים ב–1,500 איש, מה ששיפר את יחס היעילות שלו.

הישג לא מבוטל נוסף של אשר טופילסקי הוא הצלחתה לשכנע את חברי ועדת שטרום שלא לכפות עליה להפריד את חברת כרטיסי האשראי כאל מהבנק, ולהסתפק בהפרדת החברות מהבנקים הגדולים בלבד. מדובר בהישג משמעותי, שכן כאל מהווה מקור רווח חשוב לדיסקונט.

לאשר טופילסקי יש עוד עבודה רבה. לפי התחזיות שלה, היא מעוניינת שדיסקונט יגיע תוך מספר שנים לתשואה דו ספרתית על ההון. בשביל לרשום הישג כזה יהיה עליה להמשיך בהתייעלות אגרסיבית מצד אחד, ולהציג צמיחה חדה בהכנסות מצד שני.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?