x

שיתוף הפרויקט

סגור
15

סמדר ברבר צדיק

מנכ”לית הבנק הבינלאומי הראשון

עומדת בראש הבנק החמישי בגודלו במשק. השנה הציגה צמיחה של יותר מ–5% בתיק האשראי, הלימות הון גבוהה והפרשות נמוכות להפסדי אשראי

 - סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר
54 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית

טרנספורמציה שעשיתי

"לפני שהייתי מנכ"לית בנק ניהלתי חברת השקעות ומאוד נהניתי מהתפקיד, אבל באיזשהו שלב הבנתי שאני צריכה לשלוח את עצמי גם לתחומים אחרים. קיבלתי החלטה לנהל אנשים ולעמוד בראש ארגון גדול, שינוי דרסטי ממה שעשיתי עד אז. זה היה שינוי מאוד חשוב שעשיתי, ואני מאוד נהנית ממנו".

מה גיליתי על ההגעה לפסגה שלא ידעתי קודם

"היום אין מנהל אחד שמשלב את כל תחומי ההתמחות יחדיו. יש כאלה שהם יותר שיווקיים וכאלה שהם יותר פיננסיים, החוכמה היא לדעת במה אתה מתמחה ומתמקד, ולהקיף את עצמך בהנהלה שיכולה לתמוך בך בכל ה תחומים הנוספים. בעבר היה מנהל מאוד כריזמטי, שמוביל את האנשים אחריו. היום מאוד חשוב שהניהול יהיה בנוי בעיקר מיכולת ראייה רחבה של כל מה שקורה סביבך בטווח הקצר והארוך, ולהפעיל שינויים".

 הרגלים אפקטיביים

"אני משתדלת למקד ולצמצם את זמן הישיבות, ולנהל את הזמן באפקטיביות - זה אומר שאפילו בזמן נסיעה אני קוראת ומתעדכנת בחומרים.

עצה שעבדה עבורי

"חשוב להעז. כיום צריך לנהל סיכונים, במיוחד במערכת פיננסית, בצורה מתמשכת, כזאת שדורשת בדיקה כל הזמן. אי אפשר להסתמך על משהו מהעבר".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?