X

שיתוף

סגירה

טל גלבוע

למען שחרור בעלי החיים

ליידי גלובס מציג: 20 האקטיביסטיות המשפיעות בישראל 2018 - טל גלבוע / צילום: ענבל מרמרי
הרגשתי נבגדת

המאבק

"שחרור מוחלט לבעלי חיים ובני אדם. תעשיית המזון מן החי היא התעשייה הגורמת לכיליון אקולוגי של כדור הארץ, הזיהום הסביבתי הנרחב ביותר קורה בגלל בעלי החיים במשקים, וכן גם הכחדת הפלנקטון בימות ובאוקיינוסים (70% כבר הוכחד). מה שמספק לנו את החמצן שאנחנו נושמים נגמר. אם לא נחשב מסלול מחדש, אבדנו. 40% מהמזון הצמחי בעולם מועבר לתעשיית הבשר, העוף והביצים, במקום להאכיל ילדים רעבים. 90% מכריתת יערות הגשם נעשית כדי לגדל עגלים שיהפכו לסטייקים וסויה ותירס עבור אותם עגלים. ועוד נתונים מפלצתיים".

הטריגר

"הטריגר, ובעצם הדבר ששינה את חיי, היה לראות בעיניי הפרדת עגל מאמו. החוויה הזו הייתה כה חזקה ומכוננת. שמעתי את צרחות הטירוף של הפרה כשנלקח ממנה העגל, את הניסיונות העקרים שלה לפרוץ את הגדר ולהגיע לצאצאה. אמרתי לאדם שמגדל אותם 'מה זה? היא כולה פרה', והמשפט שהוא ענה לי היה 'היא קודם כל אמא'. הוא סיפר לי שביום שמגיעה המשאית לקחת את כל העגלים, הפרות רודפות אחרי המשאית עד הכביש - הן יודעות שאסור להן לעבור אותו וממתינות שם שבועיים-שלושה עד שהן חוזרות מובסות למשק. זה היום שבו החלטתי שאני, כאמא, לעולם לא אממש את הסיוט הנוראי ביותר שאפשר לממש לאמא אחרת".

המהלך האפקטיבי

"המהלך הגדול והאפקטיבי ביותר היה ההחלטה להשתתף בתוכנית הריאליטי 'האח הגדול'. למרות שבביתי אין טלוויזיה מזה 16 שנים ולא צפיתי בתוכנית מעולם, ברגע שהבנתי שזו התוכנית הנצפית ביותר בישראל, לקחתי על עצמי לייצג את המאבק לשחרור בעלי חיים בפריים טיים. השתתפותי גרמה לשינוי תודעתי עצום, וכמובן, לשינוי תזונה אצל חצי מיליון אנשים. הדבר השני הוא הוצאת ההרצאה 'קירות שקופים' לרשת החברתית. היא קיבלה את התואר 'ההרצאה הנצפית ביותר בישראל', עם כ-2.6 מיליון צפיות".

נקודת המשבר

"אני חיה ממשבר למשבר. כל כניסה למשק לגידול חיות (שאותם אני מתעדת כבר כשבע שנים) היא משבר, במיוחד כשאני יודעת שאני רק מגיעה לצלם ולצאת ומשאירה אותם לסבל אינסופי ומיותר. נקודת המשבר האישית הגדולה הייתה קבלת כתב אישום על פעולה שביצענו במדגרת שרייבר, בקיבוץ רמת הכובש. במדגרה הזו, כמו בכל מדגרה, טוחנים את האפרוחים הזכרים שאין בהם צורך בתעשייה. לדעת שאני בצד הקרימינלי, ועוד על העלאת מודעות, גרם לי להרגיש נבגדת. אדם שחושף כזה מצב אמור לקבל תעודת הוקרה, ואני נעצרתי כמה ימים לאחר מכן. ההתגברות על המשבר היא להאמין שיש תקווה לאנושות הזו, לגרום לאנשים שיעשו את השינוי המתבקש למען כולם".

לרכישת מנוי מיהו אקטיביסט האנשים מאחורי הפרוייקט