<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
סיפורי הגבורה, המסירות והנתינה בתקופת הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

סיפורי הגבורה, המסירות והנתינה בתקופת הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

Talk the walk: למה חשוב גם לספר על העשייה בימי הקורונה?

למה חשוב לא רק לעשות אלא גם לספר את סיפורי הגבורה, המסירות והנתינה במיתולוגיה של הקורונה

מאת: אימי עירון
05.05.2020 |

אימי עירון / צילום: ירון בן חורין
 אימי עירון / צילום: ירון בן חורין

ב״דברי ימי הקורונה״, יכתבו סיפורים רבים של גבורה, יצירתיות אנושית, מסירות והתגייסות מרגשים ומעוררי השראה.

ההתגייסות והנתינה האנושית, היא צדו היפה של טבע האדם, וככל שנחשף יותר בעיתות משבר לנרטיביים מעוררי תקווה - יגבר כוחנו הפנימי לעבור אותם.

סיפורים מרגשים ונפלאים נכתבים בדקות אלה במרכזי הפיתוח והייצור של חברות מובילות. אלה שליבן הפועם מחובר לסבלו של העולם, והן לא מהססות לגייס את משאביהן ולרתום את כוחן הגדול - כדי לסייע.


אינטל פיתחה מערכת לתמיכה בווידאו מרחוק בקשישים, סיסקו הכריזה על הרחבת השימוש במערכת ה-Webex ללא התחייבות וללא עלות, Hp indigo הסבה את אחד ממפעליה לייצור ציוד מיגון לצוותים הרפואיים, ואלביט הכריזה כי תייצר מכונות הנשמה.

ההתגייסות של החברות, של צוותי הפיתוח והייצור, היא אחד ממופעיה היפים של האנושות ויכולתה להתגייס במהירות, מסירות אינסופית ואהבה - למען הצלת חיים אדם.

מאחורי כל סיפור כזה עומדים אנשים. גיבורים רבים, שנרתמו למשימה ונתנו את זמנם, ליבם וכישוריהם. מנהל המוצר שהגה את הרעיון, המהנדסים שהתכנסו לתכנן, לשרטט, לתכנת, לקודד. מנהל הייצור שלא ישן כל הלילה כדי להתאים את פס הייצור למוצרים חדשים, הפועלים, הנהגים, המנהלים, הצוותים ועוד.

ככל שנחשף יותר בעתות משבר לנרטיביים מעוררי תקווה - יגבר כוחנו הפנימי לעבור אותם.

את הסיפורים האלה אנחנו רוצים לשמוע היום. לא ב׳הודעה קורפורייטית׳ אינפורמטיבית לעיתונות, אלא מנקודת המבט האישית של ה״מייקרז״, של אלה שהניעו בפועל את גלגלי הנתינה. לסיפורים האלה יש ערך עצום. הם מרוממים, את השומע ואת המספר, הם נוטעים תקווה, השראה ואמונה, בעתיד אנושי טוב יותר לכולנו.

זה הזמן לתת לעובדים המוכשרים שלכם לספר את סיפורי הגבורה שלהם, ולהירשם בדברי ימי ההיסטוריה של הקורונה, כמי שלא עמדו מנגד אלה ידעו לרתום את הרוח לעשייה מצילת חיים.


הקורונה תעבור - הנרטיב הארגוני שבניתם יישאר

סיפורים הם הדלק של הנשמה והתודעה שלנו. הם מרימים אותנו, מנחמים אותנו ומספקים לנו סיבה והצדקה לקיומנו. סיפור טוב הוא כלי טרנספורמטיבי רב עוצמה. כשהרבה אנשים מתחברים לנרטיב משותף נוצרת רוח משותפת וגאוות יחידה.

כשמחברים את הסיפור המשותף לכלים של מדיה דיגיטלית - נוצר כוח "צנטריפוגלי" שמסוגל לרתום, להאיץ וליצור שינויים משמעותיים באנשים, בקהילות ובארגונים. השנה האחרונה הפכה אותי לאשה מאמינה. אני מאמינה גדולה ש״סיפור מסופר היטב" בכלים דיגיטליים, הוא הכלי היעיל, רב העוצמה והטוב ביותר שארגונים יכולים לבחור היום, כדי ליישם אסטרטגיות צמיחה עסקית בתוך הארגון ומחוצה לו.

המותג ארגוני: מאיפה להתחיל?

4 הנחות יסוד:

1. הארגון הוא מותג לכל דבר! הוא מנהל ביקושים מול קהלים שונים ומחזיקי ענין שונים ומתמודד עם תחרות בכל הזירות, כמו כל מותג אחר.

‎למותגים המובילים, בין אם הם מסחריים או ארגוניים, יש ארבעה עקרונות יסוד משותפים:

הם מבוססי נרטיב, בעלי יעוד ומשמעות ברורים, מבוססי טכנולוגיה ודיגיטל ומבוסס קהילות.

הסיפור המותגי החדש, מסופר בו זמנית על ידי קולות רבים, מזוויות שונות, בפלטפורמות שונות, והוא סיפור מורכב, עשיר, צבעוני ומרתק.

2. הנרטיב הארגוני הוא מנוע צמיחה עסקית: הגדרה ברורה ומאחדת של נרטיב, מגדירה את ה"רוח", התרבות והחזון המשותף. ההבנה כי נרטיב ארגוני מגובש ומנוהל הוא מנוע משמעותי עסקית בכל הערוצים: שימור וגיוס עובדים, בניית מוטיבציה וחיבור עובדים, מיצוב מובילות מקצועית של הארגון באקו-סיסטם בו הוא פועל ועוד ועוד.

3. העובדים הם היתרון התחרותי הכי משמעותי של הארגון: הם צריכים להיות הפוקוס של כל פעילות, ולקחת חלק אקטיבי משמעותי בהדהוד הסיפור הארגוני.

"קול העובד (VOE) מספר הולך וגדל של ארגונים מאמצים מתודות וטכנולוגיות כדי ליצור "קול עובד" הוליסטי ובעל השפעה. גישת VOE תורמת לשיפור חוויית העובד והצעת הערך של המעסיק. עובדים פוטנציאליים נוטים יותר להימשך לסביבת עבודה בה נשמע קולם. ל-VOE יש גם פוטנציאל לשיפור מעורבות, ביצועים ופריון בקרב עובדים קיימים לאורך זמן. עד 2020 20% מהארגונים יאמצו את התפיסה כי מעורבות העובדים היא מדד קריטי להצלחת הארגון. טכנולוגיות VOE, כגון סנטימנט עובדים וכלים לניתוח חברתי, אוספות ומנתחות דעות, תפיסות ותחושות של עובדים, ומתן דרך לרתום מקורות מידע מרובים להבנת הדינמיקה של חווית העובד. מערכות מדידה משותפות למשאבי אנוש IT , יפותחו כדי למדוד ולעקוב אחר מעורבות העובדים".

מתוך דו"ח חברת המחקר גרטנר - 2019

4. מפת הדרכים לבניית המותג הארגוני

הגדירו מה הם האתגרים?

על מי תרצו להשפיע?

איזה סיפור צריך לספר כדי להשפיע?

מי יספר אותו הכי טוב?

איפה תספרו אותו? - פלטפורמות דיגיטליות, פיזיות, פנים ארגוניות, חיצוניות

kpi - איך נמדוד אם הסיפור הצליח?

אני מאמינה שארגון שיפעל בדרך זו יהפוך למותג שימגנט אליו את כל בעלי העניין וימצב את עצמו כמוביל שוק ובעל השפעה בעיני העובדים, המועמדים, הלקוחות הקיימים והחדשים.

*הכותבת היא אימי עירון, likearainbow - מומחית בניהול הנרטיב הארגוני בעולם הדיגיטלי. פרסומאית בעברה, ומנכ"לית, שותפה-מייסדת של אתר הנשים והבלוגים סלונה.

לקבלת פרטים והצעת מחיר מותאמת על הסדנה של אימי עירון "מיתוג ארגוני בעידן של Attention Economy " לחצו>>

כתבות נוספות:
המתכון לשינוי. מדריך אסטרטגי לעסקים, מול אתגר הטרנספורמציה

המתכון לשינוי. מדריך אסטרטגי לעסקים, מול אתגר הטרנספורמציה

מאת: זהר אוריין

כיצד ארגונים עוברים טרנספורמציה, ואיך חברות מסחריות יכולות להשתנות ולהתאים את עצמן לעידן הנוכחי? מהי הנוסחה, מהם "התבלינים" שעוזרים לחברות ולאנשים להיות רלוונטיים כמו גם להצמיח את העסק הלכה למעשה?

בימים האחרונים עולות יותר ויותר השאלות לגבי משך הזמן הצפוי של המשבר ואיך נצא ממנו / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

משחק של שלוש מערכות: מה צופן העתיד למגזר העסקי?

את תקופת המשבר והפוסט שלה אפשר לחלק לשלושה פרקים: ריסון המגיפה, התנהלות משתנה של כל מדינה בהתאם לנסיבות ולבסוף האופן שבו יתעצבו חיינו לאחר סיום המשבר ● בדבר אחד אין ספק - לא נחזור לאותם הרגלים ודפוסי פעילות של טרום המשבר ● המרוויחים יהיו אלו שיעסקו בניהול העתיד ובאיתור הזדמנויות במקביל לניהול המשבר

למאמר המלא>>

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר