לשיתוף הפרויקט
קמפיין משקה תפוזינה / צילום: יח"צ קמפיין משקה תפוזינה / צילום: יח"צ

מנערת תפוזינה ועד משה פרץ: כך השתנתה הישראליות בפרסומות

מאז שנכנסו לחיינו לפני כ-30 שנה, פרסומות הטלוויזיה הן חלק בלתי נפרד מעיצוב דמות הישראלי ● איך נראית הישראליות של היום בעולם הפרסום, וכיצד היא שונה בהשוואה לימים שבהם כל המדינה חיכתה בנשימה עצורה להפסקת הפרסומות ● הצוללת עושה סדר ● האזינו

צוות הצוללת 15.04.21

בכנס לקראת הקמת ערוץ 2, הערוץ המסחרי הראשון בישראל, עלה על הבמה אלכס גלעדי, מי שהיה בעבר נשיא קשת, והדהים את הנוכחים, ביניהם אנשי טלוויזיה בכירים: "התפקיד של תוכניות הטלוויזיה הוא למלא את הזמן בין הפרסומות", אמר והתכוון לכל מילה.

מאז חלפו כמעט 30 שנה, והפרסומות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. הן מלוות אותנו לכל מקום ואפילו מעצבות את האישיות שלנו. מאז האמירה ההיא עברו הרבה מזומנים בין משרדי הפרסום והערוצים המסחריים, האינטרנט הרשתות החברתיות נכנס לחיינו, ובכלל העולם והחברה הישראלית השתנו מן הקצה אל הקצה. אך האם הישראליות בפרסומות השתנתה?

בפרק חגיגי של פודקאסט "הצוללת" לכבוד יום העצמאות, בדק רון טוביה עם דרור פויר וענת ביין-לובוביץ', כתבת המדיה והפרסום של גלובס, איך נראית הישראליות של היום בעולם הפרסום, וכיצד היא שונה בהשוואה לימים שבהם כל המדינה חיכתה בנשימה עצורה להפסקת הפרסומות.  

© כל הזכויות שמורות לגלובס.

יצירת קשר