בשיתוף:
דור העתיד וחדשנות טכנולוגית / צילום: Shutterstock

דור העתיד שלנו חייב להיחשף לחדשנות טכנולוגית

דור העתיד וחדשנות טכנולוגית / צילום: Shutterstock
ככל שילדים ובני הנוער בישראל, יתוודעו מקרוב למקצועות טכנולוגיים ויבינו כי התחומים הללו הם בהישג ידם - המדינה כולה תצא נשכרת
27.07.2021 | גילי מאי

נפתח בשתי עובדות ברורות לכל: הראשונה, במדינת ישראל קיים מחסור בכוח אדם טכנולוגי; השנייה, יש אינספור מיזמים ותוכניות יוצאות-דופן המבקשות לטפל בנושא, ברמת המדינה, במגזר העסקי וכן במגזר השלישי. ועדיין, המחסור בכוח אדם הוא רחב ומורגש. תעשיית ההייטק הייתה ועודנה אחראית למרכיב משמעותי בייצוא התעשייתי ובייצוא השירותים של מדינת ישראל. המשך התפתחותה של זו תלוי בראש ובראשונה בכוח אדם איכותי ומיומן - כדי שנמשיך להוות שחקנים מרכזיים בתחרות העולמית הגוברת והולכת בעולמות החדשנות והפיתוח.

את האתגר הזה, אנחנו בתעשייה האווירית פוגשים יום יום. לא רק משום שהחברה היא אחד המעסיקים הטכנולוגיים הגדולים במשק, המעסיקה 15,000 עובדים ומתוכם כ-10,000 מהנדסים והנדסאים, אלא גם משום שאנו אחת החברות המגוונות ביותר במדינת ישראל - אם לא המגוונת ביותר בתחומי פעילותה הטכנולוגיים: חלל, אוויר, ים, יבשה, סייבר. חברה שמובילה מגוון רחב של עיסוקים, כמעט בכל דיסיפלינה הנדסית קיימת: חשמל, מכונות, תוכנה, אלגוריתמיקה, הנדסת מערכת, אווירונאוטיקה, רובוטיקה, חומרה, ביו טכנולוגיה, כימיה, ייצור ועוד ועוד. בכל אלו אנו מרגישים את החוסר האמיתי בהון אנושי טכנולוגי במגוון רחב של עולמות תוכן הנדסיים.

על מנת שנוכל להמשיך ולפתח את המערכות העתידיות שיגנו על מדינת ישראל וישנו את התפיסות הקיימות בעולם, אנחנו מאמינים כי יש לנו אחריות יחד עם כלל השותפים שלנו בתעשיית ההייטק לפתח עתודה של כוח אדם איכותי. אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם זאת, היא באמצעות מתן התנסות בעבודת החברה לקהלי היעד השונים. במילים אחרות, המחשה איך נראית בפועל עבודה הנדסית סופר-מתקדמת וטכנולוגית ומה המשמעות שלה: איך מפתחים מל"ט, אלו תשתיות הנדסיות נדרשות כדי לפתח מטוס, איך מסבים מטוס נוסעים למטען, איך מפתחים את העיניים של מדינת ישראל במערכות המכ"ם המתקדמות ביותר מסוגן בעולם, וגם איך מפתחים, בונים ומקיימים ניסוים מאתגרים במערכות טילים והגנה אווירית.

הצגת מגוון העיסוקים ותחומי הפעילות שלנו, והיכולת להצליב ביניהם דרך מערכות פורצות-דרך שמסעירות את הדמיון ומלהיבות את הנוער, מייצרות הזדמנות לגרות את דמיונם של צעירים, של דור העתיד שלנו. ובכך לגרום להם לפתח קריירה משמעותית, מתחדשת ומתפתחת.


זאת, בין היתר, הסיבה שיצרנו את פרויקט "מהנדסות העתיד", שמטרתו לחשוף נערות לעשייה בתחומים טכנולוגיים ובכך להגדיל את היקף הסטודנטיות העתידיות בתחומים ההנדסיים. כך בסופו של דבר יהיו יותר מהנדסות שיוכלו להשתלב בתעשיית ההייטק כולה וגם אצלנו, בתעשייה האווירית.

גם עובדי החברה התגייסו למשימת גיוס העתודה הטכנולוגית. הם מתנדבים במגוון פעילויות חינוכיות ואפילו מפתחים תכנים מקצועיים ומערכים חינוכיים יעודיים. כפועל יוצא מכך קבוצות תלמידים מגיעים לביקורים בתעשייה האווירית ונחשפים בין היתר לאופן בו אנו מפתחים ובונים את הלוויינים של מדינת ישראל, ובהם, החללית "בראשית". באופן זה אנו חושפים קהלים רחבים של תלמידים ותלמידות לתחומי הפעילות שלנו ומגבירים את היכולת והחיבור שלהם לעסוק בתחומי הטכנולוגיה בעתיד.

בשורה התחתונה, ככל שדור העתיד שלנו, הילדים ובני הנוער בישראל, ייחשפו יותר ויותר למקצועות טכנולוגיים ויבינו כי התחומים הללו הם בהישג ידם, כך המדינה כולה תצא נשכרת. צעירים יפתחו קריירה בת-קיימא, משמעותית ומתגמלת, ואנחנו, כאחד המעסיקים הטכנולוגיים הגדולים ביותר, נזכה בכוח אדם איכותי ונמשיך להצעיד קדימה את התעשייה הביטחונית ואת מדינת ישראל.


 גילי מאי, סמנכ"ל קשרי ממשל, קהילה, תקשורת