בשיתוף מקבוצת
צילום: עודד סמדר

צילום: עודד סמדר

בית פרטי במרכז הארץ: מודרני ומינימליסטי, אך גם מזמין וחם

הבית הפרטי בעיצוב סטודיו אורלי זילבר מורכב משני מבנים על שטח של שני דונם. המבנים תוכננו בסגנון חדשני, המתקשר בדרך כלל למינימליזם קר, עיצוב הפנים האקלקטי שבר את התבנית הזאת סייע ליצירת מראה חם
23.11.2021
אורלי זילבר / צילום: ניר סלקמןאורלי זילבר / צילום: ניר סלקמן
אורלי זילבר, בעלת סטודיו לעיצוב פנים ואדריכלות

מתמחה בפרויקטי יוקרה לסקטור הפרטי והמסחרי. בסטודיו אנחנו להוביל מחשבה יצירתית מחוץ לקופסה, בניסיון לאתגר את עצמנו ביצירת חללים מעוצבים המלווים בקונספט רעיוני המשתקף בכל הבית. אנו שמים דגש על תכנון נוף ומנסים לייצר לקהל לקוחותינו אווירת נופש, מפלט רוחני ורוגע מרגע ההגעה לביתם.
פרויקטים קודמים של הסטודיו כוללים בתים פרטיים, קוטג׳ים, פנטהאוזים, דירות, וכן אולם תצוגה, בית ספר פרטי ועיצוב מטבחים לקולקציה 2022 של סמל.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

פרויקט בנייה חדשה של בית פרטי במרכז על שטח של 2 דונם. על המגרש הוקמו שני מבנים: הבית העיקרי ובית הארחה. האתגר האדריכלי הראשון היה ליצור בית מודרני ומינימליסטי, אך גם מזמין וחם. בחרנו לתכנן גג עשוי פח הנראה מתקפל כלפי מטה בחזית עם דלת פיווה מברזל בגובה של 6 מטר. הבית, הבנוי במפלסים, מכיל שתי קוביות בגבהים שונים. גובה המפלס העיקרי אחרי הנמכה הוא 3.65 מ׳, הדבר מעניק מראה יוקרתי עם חלונות רצפה-תקרה גבוהים במיוחד. שני המבנים חולשים על הבריכה ומכל חללי האירוח, וכן מחדר המאסטר להורים ניתן להביט בה. אל הבריכה נשפכים מים מהג'קוז׳ הנמצא מעליה ופונה לסלון שממול, ונראה כמו מפל מים נשפך.

החלל המרכזי של הבית הוא בשטח של 20 מטר אורך וגובה 3.65 מטר ולצורך מיזוג האוויר השתמשנו במערכת VRF עם 4 מאיידים תקרתיים הנסתרים בפתחי open art בחלל הסלון, פינת האוכל והמטבח מטעמי אסתטיות.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

לצורך מראה אלגנטי נעשה שימוש בפסי רונה - חריצים ארוכים, שמהם יוצא מיזוג אוויר, לצד פסי התאורה כדקורציה לתקרה צפה ענקית. בפרויקט עם תקרה גבוהה מסוג זה יש חשיבות לסחרור האוויר בחלל לצורך תפוקה יעילה של המיזוג וקירור החלל. לשם כך יצרנו בצוקל הספרייה לאורך 10 מטר וברצפה בנקודות נסתרות פיר השואב אוויר מלמטה ומחזיר אותו מלמעלה.

מתוך הערכים של פוג'יטסו (So strong ,So hot, So cool, So quiet , So clean), איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So Hot, מאחר ומדובר בבית מודרני, אך חמים. שני המבנים תוכננו בסגנון חדשני מאד, המתקשר בדרך כלל למינימליזם קר, אבל באמצעות עיצוב פנים אקלקטי וחמים - הצלחנו בסטודיו ליצור עבור לקוחה את המראה החם המבוקש על ידה.

השתמשנו בריצוף שיש בצבע קרם בהיר עם גיד עדין בצבע נחושת לשם יצירת רקע חמים יותר; הנחנו אריחים בגודל 1.20 2.40X בשיטת בוק מאץ כדי להביא המשכיות רציפה לכל גיד. בחרנו ברהיטים, כולל השטיח בסלון, בגוונים בהירים וחמים.

ספריית המתכת באורך 10 מטר על כל הקיר עשויה מפליז מושחר, שגם מעניק צבע מוזהב וחם. במטבח יש שילוב של אלומיניום סאנד ביז׳ בעל מראה מוזהב עדין עם גוונים כהים יותר. הכל כדי לאזן למראה חמים.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

מה הייחודיות שלך כמעצבת, מהו הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

הסטודיו מזוהה עם יצירתיות, פתיחות לאתגרים וסגנונות שונים - היכולת לשאוב ולקבל השראה מכל מקום, אירוע או תרחיש. כל זאת תוך הבנה מקצועית ופתרונות ייחודיים למצבים שונים. הלקוח מהווה בחלקו השראה ליצירה שלו וכך כל פרויקט הוא שונה ומיוחד.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.