בשיתוף מקבוצת
המסעדה במלון / צילום: עמית גושר

המסעדה במלון / צילום: עמית גושר

מלון אינק - תל אביב: לשמר את רוח המבנה ההיסטורי כהשראה לתכנון

על הקרקע בו נבנה המלון שכנה בעבר ספריית י.ל פרץ, שהתמחתה בשפת היידיש. המטרה האדריכלית הייתה לשמר את הסימבוליות של הספרייה ולהביאה לידי ביטוי במבנה המלון החדש
01.11.2021
יואב מסר / צילום: שיר שייןיואב מסר / צילום: שיר שיין
יואב מסר, אדריכל ובעל משרד "יואב מסר אדריכלים"

מתמחה במלונאות ושימור . הקו המנחה של פילוסופיית העיצוב שלנו הינו יצירת "מקום", אשר יוצר חיבור בין קונטקסט (סביבה), אנשים ורוח
פרויקטים נבחרים: בית פרס לשלום (יפו), מלון נורמן (תל אביב), מרכז תרבות (מוסקבה), מלון פאבריק (תל אביב), מרכז אתגרים (פארק הירקון, תך אביב) ועוד. המשרד פועל בסקטורים הציבורי, המסחרי והפרטי.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

מלון אינק ברחוב ברנר תל אביב. המלון הינו בית מלון חדש אשר נפתח החודש בלב תל אביב.

המלון נבנה על הקרקע של המבנה ההיסטורי ששימש כספריית י.ל פרץ. המבנה הוקם בשנות ה- 50 לזכרם של חברי מפלגת פועלי ציון, שמנהיגיה הסוציאליסטיים נמנו על מייסדי מפלגת מפא"י. הספרייה כללה בעיקר ספרים ביידיש, והיוותה ביחד עם חנות הספרים הצמודה מרכז לטיפוח השפה, כמו גם קשרים עם מוסדות אקדמאיים ברחבי העולם. עם התמעטות קוראי היידיש בעולם, עמותת הספרייה נקלעה להליכי פירוק, הבניין נמכר, הפך לבניין משרדים שכלל אולם להופעות תרבות ומוזיקה.

בשנת 2016 הוחלט להרוס את המבנה ולבנות במקומו מלון. בהיעדר מבנה, הוחלט להשתמש בערך התרבותי של הספרייה כהשראה לתכנון המבנה החדש, תוך שימור רוח המקום, באמצעות דימוי של ערימת ספרים להתוויית מעטפת הבניין. המטרה האדריכלית הייתה לשמר את הסימבוליות של הספרייה ולהביאה לידי ביטוי בבניין החדש. מלון אינק - תל אביב כולל 3 מרתפים, קומת כניסה ו- 6 קומות עם 52 חדרי מלון, מתקן חנייה וחדרים טכניים, מסעדה גדולה בקומת המרתף וסקיי-לייט, לובי כניסה וגינה, גג עם בריכה קטנה ומרפסת שיזוף.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

שילוב מיזוג האוויר במלון הינו מורכב בגלל מגבלת שטח, ומיקום יחידות המאיידים בשטח מאוד קטן בגג. על מנת לשמור על החלל המיוחד של הלובי שולבו צינורות אנכיים של מיזוג המגיע מקומת המרתף, כך הצלחנו לגשר בין יחידות המיזוג (המעבים) לבין החלל המיוחד.

בחדרים יחידות מיזוג סמויות ומבודדות אקוסטיות, המשתלבות בעיצוב חדרי המלון.

מתוך חמשת הערכים של פוג'יטסו ( So strong ,So hot, So cool, So quiet , So clean), איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So quiet. - מפאת ההשראה של הבניין והספרייה ההיסטורית, הבאה לידי ביטוי בחזית ברורה של ערימת ספרים.

החזית היא הלוגו והמיתוג של הבניין והמלון ושימשה גם בעיצוב הפנים - המדוייק והממוקד. בכל מקום במלון נראים טקסטים, אותיות, קסטות דיו ועוד. כל זאת ברוח צעירה, עכשווית ודינמית התואמת מלון אורבני תל אביבי.

צילום: סיון אסקיו
 צילום: סיון אסקיו

מה הייחודיות שלך כאדריכל/ית ומה הסגנון שאת/ה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

בתכנון שלנו העיקרון החשוב ביותר הינו הקונספט (הרעיון) המשלב בין הקונטקסט (המקום), האנשים והרוח. אין בעיצוב "סגנון", יש ערכים המותאמים לקונספט . כאשר אנו מצליחים לשלב בפרויקט רוח מיוחדת זה סימן לכך שהתכנון מוצלח. מבחינתנו הבניין מושלם כשיש בו חיים ומיזוג אויר נעים. הבנה של שיטת המיזוג, מערכות המיזוג ושילובם בעיצוב מוקפד של המלון היא הכרחית.

צילום: סיון אסקיו
 צילום: סיון אסקיו

קרדיטים: תכנון: יואב מסר אדריכלים. עיצוב פנים: "סטודיו ירון טל". צוות: ענבר גרוס, דקל בר, רותם ליטבק, אביטל שנהב, תדהר בקר ויפתח חיינר אדריכל אחראי תכנון מוקדם. עיצוב פנים: סטודיו ירון טל. שלד: אלי רוטברד. פיתוח: כפיר פישר. יזם: ירון לוי. עיצוב ותכנון תאורה: איילון גביש (Studio Twilight)

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.