בשיתוף מקבוצת
צילום: שי אפשטיין

צילום: שי אפשטיין

לייצר מבטים אל החוץ - ולהזמין את הסביבה לתוך הבית

מטרתנו הייתה להפוך דירה ללא אופי למקום שחוגג את חייהם של בני זוג. העיצוב מבקש להיות שקט ונקי כדי לא להתחרות בסביבה, אלא לשלב אותה בבית - את השקט הכחול של הים עם הירוק הבוהק של חוץ, עם האנרגיה הסוחפת של הכביש ועם השמש שסובבת אותנו כמעט מכל כיוון
05.12.2021
צילום: אבישי פינקלשטייןצילום: אבישי פינקלשטיין

אהד יחיאלי אדריכלים OYA

אדריכל למעלה מעשרים שנה, מלמד באקדמיה בעיקר מתוך רצון להמשיך ולבחון רעיונות במסגרת שמשוחררת מהמשקל היומיומי של פרויקטים אמיתיים.
בסטודיו שלי אנו עוסקים בבנייה פרטית למגורים, מיקרו התחדשות עירונית וכן בתכנון מבנים שונים ומגוונים בתחום החינוך, שלדעתי הוא האתגר החשוב ביותר כיום וזקוק מאד להשקעה ולשינוי.
ככלל, אתכנן כל פרויקט שמעניין אותי - מדירות קטנטנות ומאתגרות ועד בתי יוקרה; מחלל קטנטן ואפילו מסדרון בבית ספר שהופכים לחלל פעיל ומרתק ועד מוסדות לימוד חדשניים של אלפי מטרים; מקפיטריה קטנטונת ועד משרדים רחבים. העבודה שהכי מרגשת אותי ללא ספק היא תכנון הבית הכי צר בתל אביב, ביצעתי אותה עבור משפחתי, והיא התפרסמה בכל העולם.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם ?
ביחד עם המעצבת ענבר קרפר סרנוביץ', יצרתי בית שמגדיר ומשקף אורח חיים, אופי ואישיות. מטרתנו היתה להפוך דירה ללא אופי בצפון ת"א למקום שחוגג את חייהם, עברם, עתידם ועיסוקיהם של בני זוג, שנמצאים בזוגיות מאוחרת ומעוררת השראה.

כמו כן, רצינו להכניס את הסביבה הנפלאה שבה ממוקמת הדירה לכל פינה בבית. ליצור מבטים ארוכים-ארוכים, אל הנוף, מחלל לחלל בדירה. כך למשל, לאפשר לצפות בכביש המהיר בזמן שנמצאים בחדר האמבטיה, להביט בים כשמכינים חביתה, לראות את הירוק כשנחים במיטה. ביקשנו לשלב את השקט הכחול של הים עם הירוק הבוהק של הסביבה, האנרגיה הסוחפת של הכביש והשמש שסובבת אותנו כמעט מכל כיוון - ולמוסס אותם ליצירת מרחב רגוע ושקט.

 

צילום: שי אפשטיין
 צילום: שי אפשטיין

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

הפעם זכינו בהזדמנות אמיתית לגעת בכל ערכי של המותג. העיצוב מבקש להיות שקט ונקי כדי לא להתחרות בסביבה ולהזמין אותה לחדור הביתה. שילוב של חומרים קרים וחמים - פרקט במבוק מהמם למול קיר מושחר המסתיר מאחוריו אחסון רב, אריח בטון לצד איבזור מתכתי בגווני פליז המשדר עוצמה, קיר צמחיה ירוק על רקע הים והשמיים האין סופיים.

צילום: שי אפשטיין
 צילום: שי אפשטיין

מה הייחודיות שלך כאדריכל, מה הסגנון שאתה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?
אני לא חובב של המושג "סגנון". הוא מרגיש לי די מקבע. נכון יותר להתחבר למקום ולפרויקט. הטרנד של היום יהפוך מיושן די מהר ומבנים אמורים להיות איתנו עשרות שנים. ובכל זאת, אם אני כן מנסה להגדיר כיוון או העדפה, אז אני מאמין שאנחנו חיים בסוף עידן ה"שפע", של האבזור העודף והעומס. כמי שהוכשר גם בחו"ל, למדתי להעריך את הביטוי - "פחות הוא יותר"

כאדריכל אני עובד קודם כל עם חלל, אוויר ואור. אלה הם גם קווי המתאר של הדירה שתיארתי וכנראה של עבודתי בכלל.

צילום: שי אפשטיין
 צילום: שי אפשטיין

צילום: שי אפשטיין
 צילום: שי אפשטיין

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.