בשיתוף מקבוצת
צילום: ארז חיים

צילום: ארז חיים

בית פרטי מעוצב, הצומח מן הקרקע

הבית בן 4 קומות, תוכנן בצורה ורסטילית במגרש בעל מפלסים והשתדלנו לשלב אותו בנוף המרשים, באמצעות חיפוי אבן טבעי. הדרישה הייתה לעיצוב מודרני וייחודי, חלל ציבורי פתוח ומרווח ככל הניתן ושהטבע יהיה נוכח בכל פינה

 

06.02.2022
צילום: איתי אבירןצילום: איתי אבירן

משרד אדריכלות עדי ורמוס
אנו מתמחים בעיצוב פנים, ניהול וייזום פרויקטים בסקטור הפרטי – עבור יזמים וקבלנים. בין השאר המשרד עיצב את הסניף הצפוני של סטודיו 6b.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

בית פרטי הנמצא בצפון הארץ בלב היער. המפלס הראשון הוא קומת עמודים ומעליו שני מפלסי מגורים וקומת גג עם הכנות לגינת גג ובריכת שחייה. הדרישה הייתה לעיצוב מודרני וייחודי, חלל ציבורי פתוח ומרווח ככל הניתן ושהטבע יהיה נוכח בכל פינה בבית.

על מנת למלא אחר כל אלה, דאגתי לפתחים רבים וגדולים ופרופילי אלומיניום מדוקקים (בתמונה השנייה). הפתחים הרבים יצרו צורך במערכות מיזוג חזקות, אך עם זאת שקטות. תריסי המיזוג הארוכים שולבו בהנמכות הגבס ונטמעו בהן.

צילום: ארז חיים
 צילום: ארז חיים

לפרויקט נבחרו חומרים טבעיים הן בחוץ והן בפנים - חיפוי קירות באבן טבעית, שילוב ברזל בקורות דקורטיביות, מדרגות ובפרטי נגרות, שימוש בעץ טבעי.

את חוץ הבית השתדלנו לשלב בסביבה ולכן הוא רוצף וחופה, כאמור, באבן טבעית וצומח מן הקרקע בצורה מדורגת. כמו כן הותקנו מעקות זכוכית היקפיים על מנת שלא להסתיר את הנוף המרשים הניבט מכל זווית.

צילום: ארז חיים
 צילום: ארז חיים

האתגרים בביצוע התעוררו בעיקר כתוצאה מהתנאים הטופוגרפיים הקשים במגרש ומהמפלסים הרבים - ולכן נחפר פיר ייעודי למעלון ביתי חבוי, שמאפשר גישה לכל קומה.

הבית תוכנן בצורה ורסטילית ונעשו בו הכנות תשתית רבות שמאפשרות ביצוע שינויים והתאמות כמעט לכל תרחיש.

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So Clean , זהו הערך הבולט במיוחד בפרויקט - סגנון עיצוב נקי ומינימליסטי; ובהקשר של מערכת המיזוג - היא הוסתרה והוטמעה בעיצוב הבית. כך שכמעט ולא ניתן להבחין בה וכל זאת תוך שמירה על תנאים מיטביים בכל עונה.

צילום: ארז חיים
 צילום: ארז חיים

מה הייחודיות שלך כמשרד אדריכלים, מה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?
אני עוסקת בעיקר בתכנון פנים והמומחיות שלי היא בארגון וחלוקה נוחה ופונקציונלית. אני מאמינה שבית צריך לתפקד ולהיות נוח לפני שהוא מצטלם יפה. לכן אני שמה דגש מיוחד בשלב התכנון על הנדסת אנוש ועל ירידה לפרטים הקטנים וישימות הביצוע. היופי והאסתטיקה הם תוצרי לוואי של התכנון הנכון והנקי בסוף התהליך.

צילום: ארז חיים
 צילום: ארז חיים

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.