פרויקט "היועצים" - כך מסייעים בני הגיל השלישי לעסקים קטנים

דיירי מגדלי הים התיכון נרתמו לייעץ ולתרום מקצועית לעסקים קטנים מהידע הרב שצברו, במסגרת פרויקט "היועצים" בשיתוף גלובס ● "להיפגש עם מישהו צעיר, להעניק לו מהניסיון – זאת פעילות שמאד תורמת לי ומשמעותית", אומרת שלומית מגיאר, אחת היועצות בפרויקט


הכתבה בשיתוף מגדלי הים התיכון

על יתרונות בני הגיל השלישי בעולם העבודה לא צריך ממש להרחיב: הם בעלי ידע עשיר וניסיון רב ורבות ורבים מהם נחושים להמשיך ולתרום מניסיונם האישי לחברות וארגונים במגוון תחומים.

התובנה הזאת עומדת בבסיסו של פרויקט "היועצים" של גלובס בשיתוף רשת דיור מוגן מגדלי הים התיכון. מטרת הפרויקט: חיבור בין מנהלות ומנהלים שיצאו לגמלאות לבין עסקים קטנים - על מנת לייעץ להם וללוות אותם מקצועית ולתרום להם מהידע הרחב שצברו אותן מנהלות ואותם מנהלים, וכל זאת ללא עלות.

ההיענות לפרויקט הייתה מרשימה. עשרות עסקים ממגוון תחומים גילו בו עניין: בין השאר מתחומי השיווק, היזמות, פיתוח עסקי ומיתוג, תיירות, ראיית חשבון ועוד. 14 מתוכם זכו לייעוץ מקצועי.

יענקלה ניר, דייר במגדלי הים התיכון צומת סביון, אלוף משנה במיל' שכיהן במגוון תפקידים גם באזרחות, תרם מניסיונו במסגרת הפרויקט. "סייעתי לעסקים בתחום היהלומים", הוא מספר, "בעברי תפקידים, כגון מנכ"ל התאחדות המלונות. עם השנים טיפחתי קשרים וצברתי ידע רב שאותו אני מעביר לאחרים שרוצים לשמוע איך ומה עושים. זה מעניק לי סיפוק גדול".

ברוח העשייה של הפרויקט, ברשת מגדלי הים התיכון מציעים לדיירים פעילויות, עניין ותוכן באמצעות מיזמים שונים כגון: בית הספר למקצועות התקשורת "מקושרים", או גלריית האמנות של הרשת "יוצרים בגיל", שמציגה יצירות של הדיירים ויש גם פאב המופעל על ידי הדיירים. "החיים לא מסתיימים כשגומרים לעבוד", אומר ארווין קנריק, מי שמובל את מיזם הפאב במגדלי הים התיכון בגני תקווה. "יש לי את הדרייב ויש לי את הרצון תמיד לעשות משהו חדש".

שלומית מגיאר, אחת היועצות בפרויקט, אומרת לסיום: "אני אוהבת להתנסות, אוהבת לטעום וזה גם מפתח אותי. כשסיפרו לי על קורס המנטורים לגלובס, אמרתי 'וואו למה לא?', להיפגש עם צעיר, לדחוף אותו, להעניק לו מהניסיון. בהתחלת הדרך תמיד צריך מישהו שיעזור לך, מישהו שיוביל אותך. כל הפעילות הזאת מאוד תורמת לי, היא נותנת משמעות לחיים שלי".

כתבות נוספות

ההרשמה הסתיימה

תקנון
X

שיתוף

סגירה