שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 
שיתוף

מיכה ארגמן, מנהל מערך תפעול בנקאי במזרחי טפחות / איור: גיל ג'יבלי

המשימה: להוריד את השפה הבנקאית לגובה העיניים
ה"פחד" להתמודד עם החלטות פיננסיות מייצר אצל רבים רתיעה ותחושה של לחץ, בעיקר בשל פערי השפה הקיימים • אחת המשימות המרכזיות שלנו לשנה הקרובה היא לשנות את השפה ולהוריד אותה לגובה העיניים • פרויקט השירות של ישראל

מיכה ארגמן

הכותב הוא מנהל מערך תפעול בנקאי במזרחי טפחות

לא פעם, המפגש של לקוח עם חשבון הבנק שלו, או אפילו עם הבנק עצמו, מלווה בחרדות, בחששות או בחוסר הבנה של תהליכים בנקאיים בסיסיים. ה"פחד" להתמודד עם החלטות פיננסיות מייצר אצל רבים רתיעה ותחושה של לחץ, בעיקר בשל פערי השפה הקיימים בינם לבין הבנקאים המקצועיים.

פרויקט השירות של ישראל | לא רק המחיר קובע: כך הפך השירות לזירה תחרותית רותחת בקרב הגופים הפיננסיים
פרויקט השירות של ישראל | בעולם משובש, האנושיות איננה רק משאלת לב, אלא יעד עסקי של ממש
פרויקט השירות של ישראל | המדרגה הבאה בשירות הבנקאי: לחזות את צורכי הלקוח

אנחנו במזרחי טפחות מאמינים שבעידן הנוכחי, פערי השפה, שמתבטאים במושגים מקצועיים שלא תמיד מובנים ללקוחות, חייבים להצטמצם ואפילו להיעלם. אחת המשימות המרכזיות שלנו לשנה הקרובה היא לשנות את השפה, להוריד אותה לגובה העיניים ולהנגיש את המידע הבנקאי לכל הלקוחות.

מחקרים שנערכו לאורך השנים בחנו מהם הגורמים המשפיעים על שביעות־רצונם של הלקוחות, וגילו כי אלה אינם רק הריבית או גובה העמלות, אלא לרוב עד כמה השירות שהם מקבלים מקנה להם תחושת שליטה והבנה בתהליך מול הבנק. לכן, הצורך לקרב תהליכים בנקאיים קרים ומנוכרים למרחב הנוחות של הלקוח הפך למשימה חיונית.

במילים אחרות: לקוחות רוצים להרגיש שהם מבינים מה קורה עם הכסף שלהם, מבלי להיזרק למערבולת של מושגים זרים, מונחים כלכליים, אינספור טפסים והתנהלות מבלבלת. זו בדיוק הסיבה שבגללה הבנקאים של מזרחי טפחות הונחו לדבר בשפה פשוטה וברורה, "שפה של בני אדם", לא "בנקאית" טיפוסית ובלי ניסוחים מסובכים ומילים מסורבלות.

שם המשחק: בחירה

שפה ברורה ובהירה היא רק נדבך אחד במהפכת השירות המתמשכת שלנו. לצד השינוי שערכנו בשפה ובגישה, ביצענו שינוי משמעותי בכל הנוגע לזמינות השירותים הבנקאיים שאנו מעניקים ללקוחות. שם המשחק הוא בחירה, וללקוח ניתנת כעת האפשרות לבחור, באופן עצמאי, את הערוץ שבו הוא מבקש לקבל את השירותים של הבנק בכל רגע נתון - בנקאי אישי, ערוץ דיגיטלי, טלפון או כולם יחד.

המציאות הזו מתאפשרת הודות למערך שירות מתקדם, שמסייע לבנקאים להכיר את כל הפעולות שמבצעים הלקוחות על גבי כל הפלטפורמות של הבנק. בעידן שבו זמינות ונגישות הן שם המשחק, הבחירה של הלקוח היא כוכב הצפון של השירות שלאורו אנו צועדים. אבל לומר ש"הלקוח במרכז" יהיה פשטני מדי. אצלנו במזרחי טפחות הלקוח כבר מזמן במרכז, והוא זה שמוביל את מערכת היחסים שלו מול הבנק - בעיתוי, במהות ובערוץ הפעולה.

האתגר בימים אלה הוא לאפשר ללקוח להרגיש, במלואה, את היכולת לגשת לבנק בכל עת, בכל מקום - וגם לקבל שירות אישי ואנושי כשהוא זקוק לו, מבלי לחוש פערים כלשהם. זהו אתגר טכנולוגי מורכב, אבל גם אתגר אנושי לא פשוט, הדורש לפתח כל העת אמצעים חדשים, שפה חדשה, ובעיקר - גישה מתקדמת בכל הנוגע למתן שירות מתקדם ללקוחות.

כתבות

כך בדקנו / אילוסטרציה: Shutterstock
קופות חולים או רשתות מזון: מי נותן את השירות הטוב ביותר?
גלובס
להיות 'ראש החץ' בתחום השירות במערכת הבנקאות בישראל
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות
הרבה יותר ממדידת זמני המתנה: על שירות, אמון ועיתונות
אלונה בר און, מו"ל גלובס
תרי ישכיל, סמנכ''ל, מנהלת חט' שיווק, פרסום ופיתוח עסקים, בנק מזרחי טפחות / צילום: רמי זרנגר
בעולם משובש, האנושיות איננה רק משאלת לב, אלא יעד עסקי של ממש
תרי ישכיל, סמנכ"ל, מנהלת חט' שיווק, פרסום ופיתוח עסקים, בנק מזרחי טפחות
בטי אבנר (טרמינל איקס), שיראל חוגג (AM:PM), שרון ריפה (BUME), ענת גפני (איכילוב) / צילום: יח''צ, שי בראל, ביימי, ג'ני ירושלמי
אתגרי השירות: הסמנכ"לים בחברות הגדולות במשק מנתחים
גלית חתן
השירות בקרב הגופים הפיננסיים הפך לזירה תחרותית רותחת / אילוסטרציה: Shutterstock
כך הפך השירות לזירה תחרותית רותחת בקרב הגופים הפיננסיים
נתנאל אריאל
טל בן־ארי, מנהל מערך פרויקטים חוצי ארגון במזרחי טפחות / איור: גיל ג'יבלי
המדרגה הבאה בשירות הבנקאי: לחזות את צורכי הלקוח
טל בן־ארי
צילום: Shutterstock
צ'אטבוטים של AI כבר מוכנים לדבר עם הלקוחות. בערך
THE WALL STREET JOURNAL
צילומים: ינאי יחיאל, תמר מצפי, יוסי זמיר, חן כליפה לוי, עיצוב: טלי בוגדנובסקי
מכבי וטרמינל X בראש: מי נותן את השירות הכי טוב בישראל?
גלובס
צילום: Shutterstock
זמינים 24/7 ולא מתעייפים: הסוכנים הדיגיטליים הם הדור הבא של נציגי השירות
נבו טרבלסי
מלון ארבע העונות קוסמוי, מתוך ''הלוטוס הלבן'' / צילום: Home Box Office, Inc באדיבות yes ו–+STING
ללמוד מחברות הייעוץ הגדולות: הפקטור שמייצר הבדל תחרותי
אסף אוני
צילום: Shutterstock
באירופה השירות וחוויית הלקוח עדיין משניים
אסף אוני, ברלין
סוכנות AI של אמדוקס, וואווי והונור / צילומים: גלית חתן, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
האם סוכני AI יהפכו ל"אנושיים" יותר מנציגי שירות?
שירה ספיר
צילום: Shutterstock
גיוס עובדים לצד שימוש בבינה מלאכותית: ללמוד על שירות מהחברות הגדולות בעולם
יובל פסו
מיכל בן דוד / איור: גיל ג'יבלי
האתגר: לייצר בנקאות אמפתית, מותאמת אישית, ונגישה
מיכל בן דוד

כל הזכויות שמורות לגלובס ©