נטפליקס / צילום: שאטרסטוק

מנכ"לית דלתא ישראל ענת בוגנר בחרה בנטפליקס

נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל, מנתחת את ההצלחה של נטפליקס, שנהנית מיתרונות שלגוגל או פייסבוק לעולם לא יהיו
21.07.2019 | ענת בוגנר

נטפליקס, אשר החלה את דרכה ב-1997 בתור רעיון עסקי משעמם, כספריית תקליטורי DVD שנשלחו בדואר למנויים, הפכה לספקית שירותי סטרימינג ב-2011 והחליטה להפיק בעצמה תוכן מקורי ב-2012. כבר באותה שנה החלה נטפליקס לחדור לאירופה, אולם הפריצה הגדולה שלה לעולם הגדול הייתה ב-2015 - ומאז נראה שאין דבר שיעצור אותה. על אף התחרות, די ברור שלפחות בשנים הקרובות תשמור החברה על מעמדה ככוח עסקי ויצירתי מוביל ברמה הגלובלית.

כחלק מהאסטרטגיה נטפליקס פנתה לקהל יעד של אנשים שמחפשים בידור קל, ולאחר שראתה את ההצלחה הראשונית שלה, הפכה את המודל העסקי שלה וקיבלה החלטה להעניק ללקוחות גישה לסרטים ולסדרות טלוויזיה על גבי המחשבים שלהם וכיום גם על מסכי טלוויזיה.
לצופה יש כיום בחירה עצומה. כל אחד נחשף לתכנים שבאמת מעניינים אותו, ויש פרטיות לכל אחד מבני המשפחה שהתכנים המתאימים לו עולים רק עבורו. נטפליקס מתנהלת כחברת הייטק המתבססת על אינטליגנציה מלאכותית, בשילוב חברת תוכן עם איכויות הוליוודיות.
האלגוריתם שבו משתמשת החברה מציג כאמור לכל אחד את התכנים שמעניינים אותו, אך בו-זמנית נטפליקס חושפת אותנו למגוון רחב מאוד של תכנים.

חלק מהקסם של החברה טמון בעובדה שיש קבוצה גדולה של אחראים על תוכן בנטפליקס, והם נמצאים מסביב לעולם. תקציב התוכן הענק של 8 מיליארד דולר מחולק כך שיכול להיות אדם שאחראי על 100 מיליון דולר ומישהו אחר שיהיה אחראי על 200 מיליון דולר. ככה מביאים לגיוון עולמי.
נטפליקס פועלת על כ-1,700 סוגי מכשירים שונים. אפשר להתחיל לראות משהו בסלון בטלוויזיה, לעבור לראות אותו במיטה בטאבלט, ואז להמשיך לצפות למחרת בבוקר בטלפון ברכבת. החברה מאפשרת, בעידן של היום, כשהלקוח זז ממקום למקום, לקחת את התוכן לכל מקום.

שירות הסטרימינג מדווח על שיא של 9.6 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של 2019. במקביל התעלתה החברה על תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ועמדה בציפיות עם הכנסות של 4.5 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של החברה הגיע ל-344 מיליון דולר, 76 סנט למניה, לעומת רווח של 64 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לנטפליקס, בניגוד לערוצי הכבלים, אין מותגים. היא למעשה מתנגדת לדרך הזו. הדברים שאנחנו אוהבים לצפות בהם בטלוויזיה הם המותג של נטפליקס. מצד אחד היא חברת הייטק שמתבססת על אינטליגנציה מלאכותית פורצת דרך, תשתיות מתקדמות ויכולות דחיסה וביזור יוצאות דופן.
מצד שני, היא גם חברת תוכן עם איכויות הוליוודיות נוצצות, ובתור שכזו, יש לה בשפע שני דברים שלחברות כמו גוגל או פייסבוק מעולם לא היו וכנראה לעולם לא יהיו: סטייל וגרוב.

אך לא לעולם חוסן - האתגר העומד בפני נטפליקס יהיה להגדיל באופן נרחב את היקף המנויים שלה בכל העולם. יש לה עוד פוטנציאל גדילה עצום בעיקר במדינות כגון הודו או יפן. עם כ-88 מיליון מנויים בלבד ברחבי העולם, היא חייבת להגדיל את החדירה שלה לשווקים הבינלאומיים, אם היא רוצה לעמוד ביעדים המבטיחים שעליהם הצהירה.

כתבות נוספות:
בונובוס / צילום: שאטרסטוק

בלי לסחוב שקיות

ארנון תורן

PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך

Pretty Little Thing

דדי שוורצברג