נטע ברזילי / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ובעלי רב-בריח שמואל דונרשטיין בחר בנטע ברזילי

נטע ברזילי / צילום: שלומי יוסף
שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלי רב־בריח, בוחר בנטע ברזילי, שמפיצה מסרים של התעוררות הכוח הנשי ועוטפת אותם בשמחת חיים ובצבעוניות
23.07.2019 | שמואל דונרשטיין

כשנטע ברזילי זכתה באירוויזיון היא צעקה בהתרגשות: "Thank you so much for choosing different. Thank you so much for accepting differences between us. Thank you so much for celebrating diversity". זו הייתה הכרזה אותנטית, שבעצם אומרת הכול על נטע - היא שונה, היא אמיצה, היא פתוחה. לפתיחות הזו בדיוק התחברתי ועודני מתחבר, גם כמנהל.

במילות השיר Toy שבבחירתו ובעיבודו הייתה מעורבת, אפשר למצוא את המסרים שנטע רוצה להעביר לכולם: התעוררות הכוח הנשי - "הסתכלו עליי, אני יצור יפהפה", הצדק החברתי והבחירה להשמיע את קולך, לא לפחד כמו קו-קו-ריקו - Chicken ולא להיות צעצוע של אף אחד. את כל המסרים הללו היא עטפה בשמחת חיים ובהמון צבעוניות. זה מדבר לכל אדם ומחזק כל אדם.

שמואל דונרשטיין / צילום: יונתן בלום

בשנים האחרונות הציבור מעדיף מותגים שמציגים ערכים אוניברסליים ואנושיים ובהם כיבוד האחר והשונה, כבוד לכל אדם באשר הוא. תנועת MeToo#, כמו נטע ברזילי, היא מותג שבנה סביבו דרך, תנועה ושינוי הנורמה. אני בטוח שסוציולוגים שיבדקו את התפתחות המהלך הזה בעוד כ-30 שנה, יראו את תוצאותיו פורצות הדרך ואת המהפך שעשה. החברה מתקנת את עצמה.

אני רואה כאן סוג של אבולוציה בהתייחסות האנושית לשונה והיא נגרמת בזכות דמויות אמיצות כמו נטע ברזילי. הפרטים בחברה לא רוצים להישאר מאחור וחלק נכבד מהם מחליט להיות "מתקדם" יותר וליברלי יותר בקבלת האחר. אפשר לראות את זה בקבלתה של הקהילה הלהט"בית או ביחס אל אנשים עם מוגבלות. אמנם באיטיות, אמנם בהדרגה, לא אצל כולם - אבל זה קורה. הנורמות משתנות, הסטריאוטיפים דוהים. יש שינוי.
נטע ברזילי זכתה בגלל הכישרון שלה, בשל היותה בלתי שגרתית ובשל העובדה שנכון להיום היא יצרה מותג של זמרת מיוחדת. היא מכריזה בקול ותוך הצבת גבולות שכדי להיות זמרת מצליחה ומוכשרת אתה לא חייב להיות כמו כולם.

אני מתחבר לפתיחות של נטע ברזילי. היא מוסיפה לי באופן אישי את הביטחון שהחברה יכולה להיות משוחררת, פתוחה ושוויונית, שהחברה מצויה בתהליך של שינוי חיובי. אני לא בטוח שיש נורמה אחת. יכול להיות שיש היום פתיחות לכמה וכמה נורמות. המותג נטע ברזילי הוא מותג ערכי שמחזק את הפתיחות הזו ואת קבלת האחר.

מלבד הכישרון והשונות, הצלחת המותג נטע נובעת גם מניצחון המדיה הדיגיטלית. הצבעות של קהל עצום מאפשרות חשיפה שלא הייתה בעבר. המדיה הדיגיטלית יוצרת הבדל גדול בין מה שהיה למה שהווה ויהיה. זה בא לידי ביטוי בפוליטיקה, בהתקוממות אזרחית ובכל תחום. האנשים שעובדים עם נטע גרמו לפריצתה דרך המדיה הדיגיטלית.

יחד עם זאת, כדי לשמר את המותג של נטע ברזילי לאורך זמן, יהיה עליו לייצר כל העת חדשנות, עניין וייחוד. אם לא - המותג שלה יהפוך לגנרי או ייעלם לחלוטין. כמנהל חברה יצרנית הייתי רוצה לאמץ מהמותג הזה בעיקר את הפתיחות. העולם העסקי היום עובר מהפכים בפרקי זמן קצרים. אם נבין זאת כאנשי עסקים, נהיה טובים יותר, נצליח להסיר גבולות וחסמים שהיו נכונים לאתמול ונוכל להשתלב בעולם גדול ופתוח יותר. העולם השתנה ולכן צריכים לחשוב אחרת ולהביא לעסקים את מהפכת האחר והחשיבה מחוץ לקופסה, את היצירתיות והחדשנות.

כתבות נוספות:
Xbox. סחפה אחריה מיליונים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי

רינת אפרימה

בסט ביי. חוויה היברידית מתקדמת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הדינוזאור ששרד

גיל טופז