איקאה / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין בחר באיקאה

איקאה / צילום: שאטרסטוק
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, עוקב אחר השינויים והחדשנות של איקאה, שהפכה למותג–על בינלאומי בזכות הבנת הצרכים של קהלי היעד
23.07.2019 | דני גולדשטיין

מה המשותף למותג הצעצועים לגו, למותג הספורט אדידס, למעצב-העל הבריטי טום דיקסון ולמנהל האמנותי של לואי ויטון? כולם משתפים פעולה עם איקאה.

מותג-העל השוודי כבר מזמן אינו עוד רשת רהיטים, כי אם קונספט חיים ואווירה, שמשפיע על אורח החיים שלנו.

אף שמדובר במותג ותיק, שנוסד בשנות ה-40 של המאה הקודמת על ידי אינגוור קמפרד השבדי, כיום איקאה הוא אחד המותגים החזקים בעולם, שיש האומרים שהקטלוג שלו הוא הנפוץ בעולם אחרי התנ"ך. המותג חולש על מכירות של עשרות מיליארדי אירו, יותר מ-200 אלף עובדים, ומאות חנויות בעשרות מדינות ברחבי העולם, עם כ-200 קטלוגים בשפות שונות.

מה הופך את איקאה למותג שעשה את הדרך ממותג לוקאלי למותג-על בינלאומי? המפתח לתפיסתי טמון ביצירת אסטרטגיה ארוכת טווח, המשלבת בין האופליין לאונליין, בין נכסים קלאסיים כמו חנויות פיזיות וקטלוגים מודפסים, ובין נכסים דיגיטליים, בשילוב חדשנות מוצרית מתמשכת, מיקוד עסקי, שירות לקוחות מצוין והבנת הצרכים של מגוון קהלי היעד, תוך התאמתם לכל מדינה שבה הרשת פועלת.

החזון של איקאה, שהגדיר מייסד החברה, הוא ליצור חיי יומיום טובים יותר לכמה שיותר אנשים. חזון זה בא לידי ביטוי בעיצוב המודרני והחסכני, יחד עם תמחור נוח ואיכות הוגנת של מוצרי החברה - ובכך הפך המותג לדרך חיים שהיא חלק בלתי נפרד בעיצוב חייהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם.

כפועל יוצא של החתירה לחדשנות, בשנים האחרונות פרצה איקאה מעבר לגבולות המטבח, הסלון או חדר השינה. כיום היא כבר מייצרת גם פתרונות לבית החכם, וכן אביזרים ורהיטים עם שקעי טעינה ומערכות תואמות לעוזרות הקוליות של אמזון וגוגל.

באיקאה השקיעו בשנים האחרונות בתוכנות עיצוב, המאפשרות ללקוחות לעצב בכלים דיגיטליים את המטבח או הסלון הבא שלהם מבתיהם, וגם מאפשרים לתכנן את הקניות באתר ולהזמין מוצרים אונליין עד הבית.

במשך שנים איקאה חושבת גלובלית ופועלת לוקאלית עם התאמה לטעם הצרכנים בכל מקום שבו היא נמצאת. לאחרונה נפתחה בישראל חנות של המותג בנמל תל אביב, הכוללת רק מטבחים. זוהי החנות הראשונה של הרשת בעולם הכוללת רק מטבחים, מתוך הבנה שהתרבות הישראלית נעה סביב עולמות המטבח, הכנת המזון והאירוח, בעוד שבאירופה לדוגמה, ערים רבות מאופיינות בדירות קטנות שפחות מתאימות לאירוח וגם המטבחים קטנים יותר ופונקציונליים. זו הסיבה שבערים אלה יש יותר חנויות קטנות של איקאה לאביזרים.

את הטרנד העכשווי של מיחזור וקיימות מיישמת איקאה כבר שנים רבות. החברה מציעה זה שנים שקיות רב-פעמיות ואף גובה תשלום עבורן, עובדה שגורמת לצרכנים לעשות בשקיות שימוש חוזר - ועל הדרך לשמש כאמצעי פרסום למותג. בישראל איקאה הכריזה לאחרונה על שיתוף פעולה עם עמותת נגישות ישראל ויחד יצרו עבור אנשים עם מוגבלויות פתרונות עיצוביים שניתן להדפיס במדפסת תלת-ממד ולרכוש באתר של מילבת, עמותה למען אנשים עם צרכים מיוחדים.

גישה זו מייצרת עבור הלקוחות פתרונות לצרכים שהם הרבה מעבר לעיצוב.

כתבות נוספות:
Dynamic Yield / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הכול אישי

איילת צרפתי רוזן

גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

אבניבי אובוהבב

רועי אלבז