טבע / צילום: שאטרסטוק

מנכ"לית Make A Wish ישראל דניס בר אהרון בחרה בטבע

טבע / צילום: שאטרסטוק
דניס בר אהרון, מנכ"לית עמותת Make A Wish ישראל, בחרה בטבע, שמנסה לעבור תהליך של מיתוג מחדש שיחזיר אותה למגרש של הגדולים ולתואר "מניית העם"
23.07.2019 | דניס בר אהרון

2018 הייתה שנה מעולה לעסקים עבור הרבה חברות - קטנות, בינוניות וגדולות כאחת. שנה של התפתחויות טכנולוגיות, התרחבויות, שיתופי פעולה, אקזיטים, הצלחות, רכישות ופיתוחים. לכן אולי יהיו מי שיתהו לגבי הבחירה שלי דווקא בחברת טבע כמי שראויה לציון על פועלה בשנה החולפת.

השנים האחרונות היו לא קלות עבור מי שנחשבה ל"מניה של ישראל" והייתה גאווה כחול-לבן בעולם כולו. ענקית התרופות איבדה מאות מיליארדי דולרים, מניית העם איבדה את רוב שוויה, והחברה נאלצה לצאת למסע רה-ארגון שכלל קיצוצים כואבים מאוד. אבל לצד הפיטורים והסגירות עברה החברה בחודשים האחרונים מיתוג מחדש ופנתה לתחום חדש של תרופות ביולוגיות - ועל כך יש להעריך אותה.

דניס בר אהרון  / צילום: סיון פרג'

הפנייה לתרופות הביו-טק מוכיחה שטבע קשובה לצרכים ונמצאת עם אצבע על הדופק באשר לעולם הרפואה ומה שצופן לו העתיד.

מדובר במהלכים אמיצים וחשובים שאינם קשורים זה בזה, אך שייכים לאותה ספינה אדירת ממדים שיוצאת לחפש את דרכה בים ההצלחה. טבע ממצבת עצמה ומאותתת לכולם כי היא שחקן שיש להתייחס אליו.

במקביל, לפני כמה חודשים החלה החברה בהליך מיתוג מחדש בשלבים. הדבר מוכיח שטבע מבינה שכדי לנצח במערכה עליה להיות מוכרת גם בקרב הצרכנים ולא רק במדורי הכלכלה והבריאות - יוקרתיים ככל שיהיו. בעבר היא בחרה לרכוש חברות תרופות רבות ולשמור על שם המוצר המקורי, מה שסייע אולי למכירות שלו, אך ברגע האמת רק 2% מהמטופלים בעולם מכירים את שמה של טבע אף שעד לא מזמן היא נחשבה ליצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם.

כעת, כחלק מהמיתוג החדש, החליטה טבע להפסיק "לבלוע" מותגים תוך שמירה על שמותיהם. מעתה טבע הגלובלית מאוחדת תחת שם ולוגו אחד, עם מערכי תפעול, מחקר ופיתוח מסונכרנים ותוכנית תגמול ומענקים אחידה. כך שהמיתוג החדש הוא מעל הכול פישוט ואיחוד במטרה לחזק את תרבות הארגון, את סדרי העדיפויות, את היעדים ואת ההתחייבויות פיננסיות.

כמי שעובדת עם ילדים החולים במחלות מסכנות חיים התרגשתי במיוחד מתפיסת העולם של החברה שלפיה היא מתמקדת במגע לא רק עם מטופלים אלא גם עם מטפלים וקהילות, ושומרת על קשר הדוק עמם. אחרי שנים של פעילות בעמותה אני יודעת שכשיש ילד חולה, המשפחה כולה נמצאת איתו בתהליך ועוברת תקופה לא פשוטה. טבע סימנה לעצמה כמטרה לתת מענה לכל לקוחותיה ולהיות להם לעזר בתקופה הקשה שהם עוברים. היא מספקת להם מידע על השימוש והאחסון הנכון של תרופות; מעשירה את בני המשפחה המטפלים בחולים בתכנים בנושאי בריאות; מהווה מנוע חיפוש למידע על תרופות וכקו ייעוץ ותמיכה אינטרנטית לבני משפחה; ומשמשת כמורה נבוכים ביורוקרטי בנוגע לזכויותיהם של חולים ומטפלים ועוד.

צעדים אלה הם בבחינת ניסיון של החברה להמחיש את המחויבות שלה לבריאות, בניגוד לזהותה החד-ממדית בעבר כנכס פיננסי.

למרות התקופה הקשה שעברה על טבע, היא מצאה לנכון להיפתח דווקא בעת הזו ליוזמות חדשות ולשיתופי פעולה חדשים, לכן אני יודעת שדרכה לחזור ולככב בשמי החברות המובילות בעולם - סלולה.

כתבות נוספות:
לואי ויטון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

לו הייתי לואי

יפעת אירני

דור חמישי בסלולר, אילוסטרציה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בריאת העולם הטכנולוגי

חוזה גאנג