ליעד אגמון (המנכ"ל) ועמרי מנדלביץ' (בתמונה)
Bessemer, Marker, Innovation Endeavors, ClalTech, Vertex, ניו יורק טיימס ובאידו
הגביע הקדוש של אנשי שיווק הוא פרסונליזציה - התאמה אישית של המסר הפרסומי לכל לקוח. ליעד אגמון, המייסד והמנכ"ל של הסטארט-אפ Dynamic Yield, שמסייעת לאתרים ולאפליקציות לבצע פרסונליזציה ואופטימיזציה, טוען שהמהפכה הזו בקושי התחילה.
"רק בשנים האחרונות הטכנולוגיה מאפשרת לעשות פרסונליזציה ברמה האינדיבידואלית האמיתית", אומר אגמון, "היום מדובר בסיסמה בלבד. ייקח עוד 3-5 שנים עד שהסיסמה הזו תהפוך למשהו שהוא יותר מינסטרים. למעשה, כמעט כל חברה, למעט יחידי סגולה כמו פייסבוק וגוגל, עדיין לא מבינה איך אמורים לעשות את זה".
"נניח שאני עובד בחברה כמו H&M", מסביר אגמון, "העובדים שם מחולקים לצוותים שמתמחים באפיקים מסוימים, חלק משגרים ללקוחות מיילים עם הצעות למבצעים, יש צוות שאחראי על האתר שעושה עבודה נפרדת, יש צוות שאחראי על האפליקציה. מה שאין בתוך הארגון זו פונקציה שמסנכרנת בין כל הערוצים וחושבת קודם על הלקוח ורק אחר כך באיזה ערוץ פונים אליו".
לדברי אגמון, "זה שינוי ארגוני לא טריוויאלי, שחייב להגיע מדרג המנכ"ל. חברות שלא יאמצו דפוס חשיבה כזה לאורך זמן ייצאו מהמשחק. הדברים הללו נמדדים במתמטיקה של העלויות. בתעשייה שבה יש לצרכנים אלטרנטיבה - זה הולך להיות הלחם והחמאה. מדובר בכל תעשיה שיש לה ממשק דיגיטלי עם המשתמש. תחשבי שכל דואר הזבל שאת מקבלת לתיבת הדואר שלך היה יכול להיות רלוונטי אם הייתי מקבלת הצעות למוצרים שבאמת מעניינים אותך".
אבל זה קורה היום. סופר פארם שולחת לי קופונים אישיים בסלולרי.
"זה 'כאילו' קורה וזה קורה ברמה מאוד נאיבית. אם את נכנסת לאתר של סופר פארם והסתכלת שם על עשרה מוצרים, הם לא יאספו עלייך מידע שמתבסס על המוצרים שעניינו בהתאם לגלישה שלך כי הם משתמשים בעיקר במידע של הקופה בחנות ושל כרטיס אשראי. זו טכנולוגיה ארכאית".
איך זה צריך לעבוד?
"החברה צריכה לאסוף את המידע עלייך כולל מה שקנית בחנות, עם המיילים שפתחת מבין אלו ששלחו לך והמוצרים שעניינו אותך באתר או באפליקציה ואז לחבר את המידע לתמונה כללית שגם כוללת מידע באילו שעות הגעת לחנות, מתי גלשת באתר, האם יש לך אייפון או אנדרואיד, האם את גרה באילת או בחיפה ומה קנית בשלוש השנים האחרונות. בשלב הזה צריך לעבד את הנתונים בצורה מתמטית ולספק המלצות - מה צריך לשלוח לך ומתי כדי שזה יהיה הכי רלוונטי".
תן לי דוגמה לחברה שהפנימה את הרעיון.
"שני לקוחות שלנו אורבן אאוטפיטרס ואנדר ארמור הבינו שחשוב לעקוב אחר כל המסע של הלקוח וזה הדבר הכי חשוב להן - כי הן אוספות עליי מידע כצרכן גם אם נכנסתי לאתר שלהן מהמובייל וגם מהאתר במחשב. צריך לייצר המשכיות".
ההמשכיות הזאת תתבטא גם בחנות הפיזית?
"אני לא יכול להרחיב על הדברים האלה בהתייחס לשתי החברות הללו אבל באופן כללי בוודאי".
בתוך כל הפרסונליזציה והמידע שאתה אוסף עליי איפה נמצאת הפרטיות שלי?
"אין דבר כזה פרטיות. פייסבוק וגוגל וגם אפל יודעים עלייך הכול, כולל דברים שאת לא יודעת שיודעים עלייך".
מה אתה עושה אם הגעתי לאתר בפעם הראשונה?
"תיאורטית אני יכול לעשות הצלבה בין המידע של הלקוחות שלנו, אבל לאור ההסכמים מולם אני לא יכול לחלוק את המידע. אם זה הביקור הראשון שלך באתר אגש לחברה כמו אורקל שיש להם מרקט פלייס של מידע ואבנה עלייך פרופיל ראשוני. בכל ביקור שלך אדע לשפר לך את החוויה ולוודא הגדלת הכנסות לחברה".
גייסתם השנה 31 מיליון דולר. אתם בדרך לאקזיט?
"העיסוק העיקרי שלנו הוא פיתוח. למכור את החברה זה לא החזון אבל בעולמות שלנו יש שתי אופציות. האחת, אם נהיה חברה מספיק גדולה נוכל להנפיק והשנייה היא לגדול עד שחברה גדולה יותר תרכוש אותנו, אלו שני תסריטי ההצלחה הרלוונטיים לכל חברה. כרגע אנחנו לא חושבים על אף אחד מהכיוונים הללו. כמנכ"ל, המטרה שלי היא שהחברה תגדל ותשגשג ושתמשיך להכפיל את ההכנסות שלה כל שנה כפי שקורה כעת. כל עוד אני ממשיך בקצב הזה אין לי סיבה לעצור. זו החברה השלישית, אחרי אוניגמה ו-Delver, אז היום אני חושב אחרת. רק לאחרונה לקחתי את כל החברה לנופש במיקונוס. לראות את החברות בין המשרדים זה ווייב כזה כייפי וחיובי אז למה לא להמשיך עם הדבר הזה עוד ועוד?".
אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס
עקבו אחרינו ברשתות