בשיתוף:

עסק בשבוע - פיתקית מפעלי הדפסה בע"מ

על חברת פתקית

החברה הוקמה בשנת 1967 כחברה פרטית בתחום ייצור תוויות נדבקות מעצמן, בהמשך נכנסה לתחום של הגנות נגד זיופים באמצעות דיו (חברה בת - ביסקיור) ותחום של כרטיסים חכמים (מיזם משותף תלם).

מכירות התוויות הינן בעיקר בארץ ללקוחות במתחום הפארמה, משקאות (בעיקר יקבים ומבשלות בירה), קוסמטיקה, טואלטיקה, מזון. מכירות של הגנות מפני זיופים הינן ללקוחות חו"ל המעוניינים להגן על מותגים ו/או מוצרים מפני חיקויים וזיופים. מכירות הכרטיסים החכמים נעשה בארץ (ת.ז. ביומטרית של ישראל) ובחו"ל (ת.ז., רשיונות נהיגה, כרטיסי בריאות וכד') בעיקר מול ממשלות וגופים מוסדיים.

האתגר עיקרי איתו התמודדנו בתקופת הקורונה

האתגר העיקרי הינו ניהול כוח אדם לאור הבעיות של ניהול עבודה במסגרת קפסולות, ימי מחלה רבים, בידודים, מחסור בידיים יצרניות בשל קושי בגיוס עובדים לתעשיה ובכלל, בגלל הבטחת חל"ת, וכן שכנוע עובדים להתחסן. כמו כן, לעיתים זמני אספקה ארוכים של חומרי גלם.

מה דרוש לי כדי לצמוח בעסק?

בטווח הקצר - כוח אדם מיומן, בטווח הארוך - קפיצת דרך טכנולוגית (מחשוב רצפת ייצור ואוטומציה של קו ייצור) על מנת לצמצם את התלות בכוח אדם.

מה העצה הכי טובה שלי לבעלי עסקים בינוניים?

ניהול עסק מצריך ראיה לטווח בינוני ארוך, זיהוי פוטנציאל צמיחה בנישות בהן ניתן להשיא רווחיות עודפת, לבצע תמחור נכון ועדכני, בחינת מקורות התייעלות, לא לנהל עסק ממקום של מלחמת מחירים כי בסוף הרוב לא שורדים.

כתבות

לכל הכתבות