בשיתוף:
האצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בעסקים / צילום: Shutterstock

האצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בעסקים / צילום: Shutterstock

מי אחראי להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בעסקים הקטנים והבינוניים?

אלפי עסקים בישראל הצליחו להעמיד חנות אינטרנטית במהירות שיא בעזרת ישראכרט שהתגייסה למשימה ומשנה את המודל העסקי של שירותים דיגיטליים מתקדמים לעסק

גם אתם הייתם מופתעים שגיליתם שהמכולת שלכם פתחה חנות באונליין במהלך הקורונה? ובכן אתם לא לבד, למעשה איגוד האינטרנט הישראלי בדק ומצא כי 85% ממשתמשי האינטרנט הישראלי מבצעים קניות באתרים ישראלים ובינלאומיים, לעומת 63% בשנת 2017.

אמנם רובנו היינו בבית במהלך השנה החולפת אבל העלייה המרשימה בנתוני הרכישה באינטרנט אינה נובעת אך ורק מהמוטיבציה שלנו לקנות, אלא גם ואולי בעיקר מהמוטיבציה של בעלי עסקים רבים לעלות לאוויר ומהר, כדי לצמצם את השפעת הקורונה על העסק.

מחברת סליקה לשותף עסקי משמעותי

קבוצת ישראכרט - חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל היא אחת האחראיות לגידול בתחום הסחר המקוון במהלך השנה החולפת, בזכות הרחבה חסרת תקדים של סל השירותים שהיא החלה להעניק ללקוחותיה העסקיים בשנה החולפת. שמעון חדד - סמנכ"ל בכיר בחברה ומנהל חטיבת הלקוחות העסקיים מספר: "הגענו למרץ 2020 לאחר שגיבשנו תכנית שהתמקדה בלקוחות העסקיים שלנו ובמה שהם צריכים על מנת לנהל עסק רווחי וצומח, או במילים פשוטות: במקום להתמקד בסליקה ואשראי, שאלנו את עצמנו איך אנחנו יכולים להפוך לשותף עסקי של הלקוחות העסקיים שלנו, והעניק להם כלים שיעזרו להגדיל מחזורים, לנהל את העסק ביעילות וחשוב מכל - להגדיל את שורת הרווח.

התשובה לשאלה הזאת נמצאת כמובן בדיגיטל אבל היא לא מתמצה בחנות און ליין, אלא מתרחבת לעולמות של הרחבת אפשרויות התשלום למגוון אמצעי תשלום ולכל מקום בו הלקוחות נמצאים, ניהול הקופה והחשבונות, תיעול הדאטה של הלקוחות לצורך שיווק טוב יותר וכמובן - שימוש בערוצי פרסום מגוונים על כל הרצף שכולל ווטסאפ, מובייל, רשתות חברתיות ועוד".

צילום: יח"צ

חנות אינטרנטית תוך יום

התוכנית של ישראכרט יצאה אל הפועל במרץ שנה שעברה, כאשר גילינו שכל העולם שלנו משתנה באחת. הנתונים בשטח מראים מאז כי מדובר בסל שירותים שהיה הכרחי לעסקים בישראל. חדד מספר: "כבר בתחילת הסגר הראשון הצענו ללקוחות שלנו פלטפורמה באמצעות החנות האינטרנטית שלי שאפשרה להם לפתוח חנות אינטרנטית תוך שעה ובקלות רבה, כללנו בפלטפורמה אפשרות לנהל קמפיינים, להתממשק לשירותי משלוחים, להתחבר לכל הרשתות החברתיות וכמובן לקבל תשלום במזומן או באשראי מכל מקום: בבית, בנייד, בעסק ובכל מקום. בהמשך הרחבנו את הפלטפורמה לשפות רוסית וערבית, הוספנו אופציות לחנות שומרת שבת וכמובן יצרנו את "המסעדה האינטרנטית שלי" כדי לספק מענה לסקטור שנפגע באופן משמעותי.

תכירו את בוט, נציג השירות החדש

ההערכות ההתחלתיות שלנו דיברו על כ-120 אלף עסקים שהשירות יכול להתאים להם ואכן תוך כמה חודשים הגענו לצבר לקוחות של כמה אלפי עסקים שהצטרפו לפלטפורמה ועשו קפיצה דיגיטלית עצומה תוך כמה ימים, ובעלות של 199 שקלים לאחר שלושה חודשי ניסיון חינם".

כדי לאפשר לעסקים להתמודד עם המעבר החד לאון ליין, השיקה ישראכרט שירות נוסף שנקרא טיקטק ללקוחות העסקיים שלה שהעניק להם פלטפורמה חדשה - אפשרות ליצור קשר בווטסאפ, לבצע הזמנות ולהעביר תשלום והכל באמצעות מערכות מענה אוטומטית, שמאפשרות לבעלי העסקים להעניק שירות איכותי וזמין מבלי להעמיס תקורות כח אדם.

המחיר הנגיש הווה אטרקציה לעסקים משום שבמצב בו הם חוו ירידה משמעותית במכירות ועליה בהוצאות התפעול, הרי שהמחיר ומסלול התשלום חילץ אותם מהוצאה של אלפי שקלים על הקמת חנות והעניק להם פלטפורמה זמינה שעולה לאוויר תוך יום.

מודיעים ללקוחות על חזרה לשגרה

הקורונה הייתה קטליזטור משמעותי בתחום המסחר המקוון אבל עכשיו עם החזרה לשגרה, מרבית העסקים לא יחזרו אחורה מן הסתם, אלא יפעלו בשתי חזיתות במקביל: באון ליין ובעסק עצמו. גם כאן ישראכרט התגייסה לסייע לעסקים: המוצר שפיתחנו ושמו טארגט, אפשר ללקוחות שלנו להשתמש בערוצי התקשורת של ישראכרט כדי לנהל קמפיינים ממוקדים לבעלי עסקים כדי שהם יוכלו להודיע ללקוחות שהם חזרו לעבוד ולהציע מבצעים אטרקטיביים. הכל תוך שמירה קפדנית על הסודיות והפרטיות של הלקוחות".

כל המידע על העסק בנייד

למרות שכולנו ישבנו בבית די הרבה זמן לאחרונה, בעלי העסקים גילו כי היכולת להפעיל את העסק מכל מקום ובכל עת קריטית להצלחה. גם כאן ישראכרט מספקת פתרון גמיש, קל לתפעול וחשוב מכל - במחיר נגיש לכל העסקים, גם אחרי הקורונה.

ישראכרט 360, המוצר החדש מבית ישראכרט מהווה ממשק יחיד שחוסך מבעל העסק התנהלות עם עוד ספקי שירותים, משחרר אותו מתוכנות ומכשירי סליקה ומעלויות הקמה והתחייבויות ארוכות טווח.

באמצעות נייד, טאבלט או מחשב שמחובר לאינטרנט, בעל העסק יכול להתחבר בכל עת, לבצע פעולות עסקיות כמו דרישות תשלום, טיפול במשלוח, גבייה וביטולי עסקאות וכמובן, לקבל תמונה מלאה וברורה של העסק, תזרים המזומנים, נפחי הזמנות, מלאים ועוד.

"בעלי העסקים מייחלים למערכת שתשחרר אותם מהקפיצות המתמידות בין פלטפורמה אחת לשנייה, שתעניק להם תמונה מלאה בלחיצת כפתור ושתעבוד בשבילם באמת. השקענו אלפי שעות בפיצוח הצרכים שלהם ופיתחנו את הפלטפורמה החדשה כאשר הם לנגד ענינו" אומר חדד.

הקופון הסיני של ישראכרט מסייע למשרד הכלכלה

המעבר לאון ליין מעניק לעסקים הזדמנות לגייס את התקשורת עם הלקוחות ואת הרגלי הרכישה שלהם לטובת מידע ותובנות עסקיות כמו ניהול מלאים, מבצעים, חישובי רווח וכולי. השירותים של ישראכרט לעסקים לקחו את זה צעד אחד קדימה ועתה הלקוחות יכולים ליהנות גם מ- Data Direct , מערכת המאפשרת להם לקבל תובנות על פרופיל הלקוחות, לבדוק פריסה גיאוגרפית, לזהות לקוחות קבועים, לבנות דוחות כספיים ברמה שעתית, יומית וחודשית ולערוך השוואות ביחס לסקטור פעילות ולאזור בו נמצא העסק.

במקביל לפיתוח ולהפצת הפלטפורמות של ישראכרט שמעון חדד לקח את הדברים צעד אחד קדימה: "במהלך הקורונה קראנו כתבה על הממשל בסין, ששיתפה פעולה עם העסקים ומימנה וואוצ'רים, קופונים ומבצעים ללקוחות על מנת לעודד אותם לקנות. לקחתנו את הרעיון הזה, הצענו למשרד הכלכלה את המודל והצענו כמובן, בשם ישראכרט לסייע בכל מה שניתן על מנת לקדם את זה.

משם משרד הכלכלה פרסם מכרז על בסיס התוכנית שהצענו ואנו, יחד עם עוד כ-20 חברות זכינו בו.

במסגרת המכרז אנו מציעים לכ-7000 עסקים ליהנות מקמפיין דיגיטלי במחיר מסובסד על ידי משרד הכלכלה וישראכרט, במסגרתו הם יוכלו להודיע ללקוחות על חזרה לפעילות, להציע להם מבצעים ולעדכן אותם מה חדש בעסק.

המבוגר האחראי בשוק

שאלנו את חדד מה התוכניות של ישראכרט ליום שאחרי הקורונה והוא הזכיר לנו את המוטו של החברה: "אנחנו רוצים לפגוש את הלקוחות העסקיים שלנו בכל שרשרת הערך של העסק שלהם ולהעניק להם אפשרות ליהנות משירותים עסקיים שעד כה היו מוגבלים לעסקים גדולים, הן מבחינה תפעולית והן מבחינה פיננסית. בנינו מערך של שיתופי פעולה עם החברות המפעילות קופות בבתי העסק, אנחנו מרחיבים את הפלטפורמות לניהול הלקוחות וכמובן, ממשיכים לשכלל ולשפר את שאר הפלטפורמות והפתרונות הקיימים.

נכון להיום, העסקים הבינוניים צריכים שותף אמין, שיכול להכיל את הקשיים שלהם ולהתאים להם פתרונות מבלי להעמיס הוצאות. החזון שלנו הוא לייצר אווירה עסקית הוגנת ומעצימה שכולנו נרוויח ממנה. לכן אנחנו לוקחים עלינו את התפקיד של המבוגר האחראי ומתחייבים להיות שותפים אמיתיים והוגנים למרחקים ארוכים".

כתבות

לכל הכתבות