בשיתוף מקבוצת
צילום: שימי יעקובוביץ'

צילום: שימי יעקובוביץ'

כך הפך מבנה ישן בכפר נוער למרכז תרבות מעוצב

מבנה רב תכליתי ולא מתפקד בכפר הנוער בן שמן עבר מייק-אובר חיצוני ופנימי. הוא הופשט לחלוטין עד רמת השלד תוך שמירה על קונסטרוקציית הפלדה של הגג - והפך למבנה מזמין , נוח לשימוש, שמשאיר רושם רב על כל מי שנכנס בשעריו
26.10.2021
צילום: יהודית הופמן מג'רצילום: יהודית הופמן מג'ר

יעקובוביץ' אדריכלים בע"מ

אנו מתמחים בתכנון שכונות מגורים, התחדשות עירונית, מבני ציבור, משרדים, מרכזי קניות ותב"עות. אנו עובדים מול מגוון רחב של גופים בשוק הפרטי והמוסדי - חברות בנייה יזמיות, עיריות ורשויות, כפרי נוער, משרד הביטחון.

משרדנו תכנן שכונות מגורים בכל הארץ כולל יו"ש, מתחמי פינוי בינוי ופרויקטי התחדשות עירונית בתל אביב, רמת גן, ראשון לציון, פתח תקוה ורמת השרון; מרכזי קניות בעץ אפרים, עמנואל וקריית מלאכי; מבני ציבור שונים כגון: בתי כנסת, פנימיות, גני ילדים ומבני חינוך; תב"עות עבור עיריות פתח תקוה, שדרות, אבן יהודה; תב"עות לחברות יזמיות במתחמי פינוי בינוי.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

מרכז התרבות בכפר הנוער בן-שמן ע"ש שריל וחיים סבן. קיבלנו מבנה רב תכליתי ישן ולא מתפקד משנות ה-60, שעבר על ידינו שיפוץ מקיף ויסודי בכדי להתאימו ל- 2021.

במבנה הישן מצאנו בעיות של חום/קור עקב חוסר בידוד; הוא לא היה מותאם לנכים; לא היו בו פתרונות אקוסטיים ותאורה נאותים; רצפת המבנה הייתה מפלס אחד, כך שחלק מהילדים הסתירו אחד לשני בהרצאות או בהקרנת סרטים שנערכו בו; בנוסף, היו בו חדרי ספח שלא תיפקדו.

במהלך השיפוץ הופשט המבנה לחלוטין עד לרמת שלד הבניין, תוך שמירה על קונסטרוקציית הפלדה המיוחדת של הגג, את חדרי הספח הפכנו לאזור התכנסות והמקום משמש גם כמועדון לילדי כפר הנוער וכאולם הרצאות קטן.

באולם הראשי של מרכז התרבות הוספנו טריבונות ותיכננו 300 מקומות ישיבה בכורסאות מרופדות, הוגדלה הבמה ונבנה מסך דיגיטלי גדול המשמש להקרנות ומחליף בהצגות את בניית התפאורה, כאשר מאחוריו ניצלנו את החלל לחדר שחקנים.

בכדי לעמוד בתקני נגישות הוספה רמפת עלייה וירידה לנכים.

חדרי השירותים שופצו והורחבו תוך התאמה לתקנים חדשים ונוספו שרותי נכים.

המבנה עבר עדכון לפי הנחיות ותקני בטיחות אש, הוספו חיפויים אקוסטיים בקירות ובתקרת הגבס התלויה והמיוחדת, בשילוב יועצי סאונד ותאורה תוכננו מערכות תאורה והגברה משוכללות.

כלל המבנה, בפנים ומבחוץ, עבר עדכון ועיצוב - וכך מבנה מוזנח הפך למזמין , נוח לשימוש, בעל איכויות סאונד יוצאות דופן, שמשאיר רושם רב על כל מי שנכנס בשעריו.

צילום: שימי יעקובוביץ'
 צילום: שימי יעקובוביץ'

מתוך הערכים של פוג'יטסו (So strong ,So hot, So cool, So quiet , So clean), איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

בכדי שמרכז התרבות יתפקד ברמה הגבוהה ביותר התחברנו לערך , So quiet כך שמערכת האיוורור והמיזוג תעבוד ברמת שקט גבוהה, ללא הפרעה בזמן הצגות, קונצרטים או הרצאות. מערכת המיזוג הוטמעה באולם כחלק מהתקרה בעיצוב נקי ומוקפד, וכן כחלק בלתי נפרד מעיצוב החלל הכללי.

ההשראה הגיעה מתכנון כנסיות עם חללים גבוהים, תוך התייחסות למצב הקיים בשטח ומתן פתרונות תיכנוניים לנוחות המשתמש.

מה הייחודיות שלך כאדריכל/ית ומה הסגנון שאת/ה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

הסגנון שלנו כמשרד אדריכלים הוא מודרני ונקי, תוך התאמה ספציפית לכל פרויקט לפי תנאי השטח והסביבה בה הוא נמצא. אנו אוהבים לגוון , להתחדש ולהפתיע.

בפרויקטים השונים בבנייני מגורים ובמבני ציבור שלנו אנו מקפידים על חוויית המשתמש, נוחות, ניקיון צורני והקשבה למזמין העבודה.

הדברים הללו באים לידי ביטוי במבנה בכפר הנוער, כאשר התכנון נעשה בדיאלוג והרמוניה עם הנהלת כפר הנוער בן-שמן. ותודה מיוחדת מגיעה למנהלת הכפר, ד"ר אילנה טישלר וסמנכ"ל הכפר רו"ח משה בן שושן.

פיקוח וניהול : יהושע בן-נון. קבלן מבצע : שי עמוס עבודות בניה.

שיפוץ המבנה נתרם ע"י פליקס ופולינה ארן באמצעות האפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל דרך משרד החינוך המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.