בשיתוף:
Photon photo / צילום: Shutterstock

Photon photo / צילום: Shutterstock

ניהול סיכונים פיננסיים בפעילות בינלאומית - כנס GO GLOBAL 2021

כולנו מבינים שלמרות שב-2021 יש הרבה יותר אפשרויות עסקיות, טכנולוגיות מתקדמות ונגישות רגולטורית מצוינת - צריכים לקחת בחשבון שמספר ההזדמנויות שווה למספר הסיכונים. איך אפשר להתמודד איתם ואיך להימנע מהם?

מיה כהן, מנהלת מחלקת מימון וסחר, בנק מזרחי טפחות מסבירה, שקיימים מספרי סיכונים עיקריים, שהבולט בהם הוא מדינת היעד שבה אתם עושים עסקים. סיכונים במדינות היעד עשויים לנבוע מנסיבות ביטחוניות ופוליטיות, סיכוני מטבע, סיכונים הנובעים מהשוק המקומי והסביבה התחרותית ועוד. בעוד שכל אלה הם סיכונים שגרתיים, הרי שהקורונה שינתה את כללי המשחק והוסיפה מגוון סיכונים כמו עיכובים באספקה ובהובלה, מפעלים שנסגרו לתקופות ארוכות, שותפים עסקיים שמצבם הפיננסי הדרדר ועוד.

סיכון פיננסי נוסף, שיכול להוות אתגר משמעותי הוא הכרת קהלי היעד בחו"ל. אומנם ישראל הפכה ליחסית ירוקה ואפשר לומר שכמעט חזרנו לשגרת חיינו, בחו"ל ישנן מדינות, שעדיין לא שם ולכן כמעט ואין ביקורים במפעילים וחברות, מה שכמובן מקשה מאוד להכיר את השותף הבא שלכם.

הסיכון מתחיל בבית ואפשר לנהל אותו!

אז איך מתמודדים עם כל אלה? מיה כהן מדגישה שוב שלפני הכל, חייבים להכיר את המשאבים המקצועיים והפיננסיים בחברה שלכם ולשאול האם צוות סחר החוץ שלכם מכיר לעומק את כל הסוגיות הרלוונטיות ומנוסה בניהול קשרים עם לקוחות במדינת היעד. שאלות נוספות שחשוב לשאול הן: האם יש את כל הידע בדבר עלויות, רגולציה, תנאי תשלום וכולי. לדברי מיה קרו לא מעט מקרים של חברות ישראליות שנפגעו בפעילות עם שותפים בחו"ל בשל כשלים שהיו בקרב החברה עצמה.

פקטורינג: הדרך ליהנות מתשלום מלא ובזמן

סיכון חשוב נוסף, עליו אפשר כיום להתגבר, הוא נושא אבטחת התמורה במלואה ובזמן. מיה מספרת כי חברות ישראליות רבות עדיין מנהלות מדיניות תשלומים במתכונת של open account ולוקחות על עצמן סיכון קריטי: הן מסתכנות בכך שהתשלום לא יגיע במועד ו/או במלואו.

בנק מזרחי טפחות מציעה ללקוחותיו את שירות הפקטורינג, שמקורו בתחום החוץ בנקאי. במסגרת שירות זה, הבנק בודק את הסיכונים הכרוכים בשיתוף פעולה עם הלקוח בחו"ל ואם הסיכון עומד בקנה אחד עם מדיניות הסיכונים של הבנק, הוא מאפשר לחברה הישראלית לקבל את התמורה במזומן והלקוח של החברה הופך להיות בעל החוב של הבנק. כך החברות הישראליות משחררות את עצמן מהסיכונים, נהנות מתזרים מזומנים גם לעסקאות ארוכות וחשוב מכל - יכולות להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם מעבר לים.

בנקאי סחר החוץ מחכה לכם

אז איך נעזרים בבנק על מנת לנהל את הסיכונים הפיננסיים בסחר חוץ? מיה ממליצה לערב את בנקאי סחר החוץ במזרחי טפחות בשלבים הראשוניים של העסקה, על מנת ליהנות מהידע והמידע שהבנק חשוף אליו במסגרת מערך הקשרים המקצועיים שלו ובמסגרת הניסיון הנצבר. בכך תוכלו לגלות יותר על השותפים שלכם, לבנות את העסקה נכון יותר וחשוב מכל - ליהנות מביטחון בכל הנוגע לתמורה.

לצפייה >>

כתבות

לכל הכתבות