בשיתוף:

לא חייבים לעבור בנתב"ג כדי לכבוש את העולם - כנס GO GLOBAL 2021

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ישראליות מגלות כי אפשר לייצא לחו"ל בלי סוכנים ומפיצים במדינות היעד ובלי לפתוח פעילות מסחרית במדינות היעד. הן עושות את זה באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ועל הדרך מייצרות לעצמן קהל לקוחות בינלאומי. האם ניתן לעשות את זה רק באמצעות אתרים כמו אמזון, שופיפיי ואטסי? אז זהו... שלא.

שמעון חדד, סמנכ"ל בכיר בחטיבת הלקוחות העסקיים של ישראכארט, שהשתתף בפאנל לא חייבים לעבור בנתב"ג כדי לכבוש את העולם, סיפר כי שימוש בפלטפורמות סחר מקוון צוברות פופולריות בקרב היצרנים הישראליים בכמה סגמנטים, שהבולטים בניהם הם יודאיקה ומזון כשר עבור הקהילות היהודיות ברחבי העולם, ועולם העיצוב והלייף סטייל.

חגית נאמן גורני, מייסדת ומנכל"ית Gitta Bags: אחד ממותגי התיקים החזקים ביותר בישראל, סיפרה בפאנל על הדרך שלה לשווקים בינלאומיים באמצעות אתרי המסחר הבינלאומיים, שהיתה לעיתים מסובכת ויקרה בשל עלויות הפרסום והשיווק באמצעותם.

אז כמה עולה למכור באמצעות אותם אתרים? באמזון למשל, משלמים המשווקים סכום של 17-30 אחוזים מכל מכירה לאתר ואם הם רוצים לקדם את המוצרים או את המותג עצמו, לצד עלות קבועה של הקמת החנות וניהולה. לצד העלות הכספית, משווקים רבים מתמודדים עם אתגרים נוספים כמו ניהול ותפעול הממשק וקידום המוצרים עצמם, דבר המחייב התקשרות עם מומחים לתחום, שגם היא כרוכה בעלויות חודשיות קבועות.

החנות האינטרנטית דוברת שש שפות

חדד סיפר לחגית ולשאר המשתתפים שיש אופציה אחרת, שיכולה לסייע בחדירה לשווקים בינלאומיים והכל בעברית. נכון להיום כ- 100 אלף עסקים נהנים מהחנות האינטרנטית שלי בישראכרט, שמעניקה להם כמה יתרונות ייחודיים בפניה לחו"ל:

●החנות האינטרנטית שלי מאפשרת לעסקים להציג את מרכולתם בשש שפות, בניהן אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. יתר על כן, למרות שהחנות מוצגת במגוון שפות, ניהול החנות לרבות העלאת מוצרים, וניהול מלאים ומכירות מתבצעת בעברית.
●הקמת החנות וניהולה כרוכה בתשלום חודשי קבוע לישראכרט והיקפי המכירות בה אינם משפיעים על התשלום לחברה. זאת בשונה מהאתרים הבינלאומיים, שם נגבית עמלה על כל עסקה.
●לבסוף, גם נושא התשלום והסליקה פשוט הרבה יותר, מכיוון שהוא מתבצע באמצעות ישראכרט.

לצפייה בריאיון המלא:

כתבות

לכל הכתבות