בשיתוף מקבוצת
צילום: עודד סמדר

צילום: עודד סמדר

אור טבעי, קלילות ועכשוויות – בית פרטי משפחתי, בן קומה אחת

הבית תוכנן עבור בני זוג הייטקיסטים וילדיהם, שביקשו לעצמם בית צבעוני ומשמח, שיקרין אווירה אלגנטית. יצרתי בו חלל ציבורי גדול שופע באור טבעי חם ומזמין. עם הכניסה אליו נגלה עץ טבעי שפריחתו בעונה מכניסה צבע למקום
04.01.2022
צילום: אלה מילתצילום: אלה מילת
עינב גלילי אדריכלות ועיצוב פנים

המשרד מתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב בתים פרטיים, וילות ובתי יוקרה ובתים בנחלות חקלאיות. אנו מתמקדים במתן שירות מקצועי, איכותי ומוקפד ע"י ליווי אישי של הלקוח בכל תחנות הפרויקט - החל משלב קבלת המגרש וניתוח השטח, בניית פרוגרמה ותכנון אדריכלי, יצירת הדמיות D3 פוטוריאליסטיות, טיפול בהיתרי הבניה, עיצוב פנים והלבשת הבית, פיקוח עליון וליווי צמוד עד גמר הבניה.

הפרויקט הנבחר שלי : מה היה הצורך של הלקוח , באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

בית בן בקומה אחת על שטח של 260 מ"ר. הוא תוכנן עבור בני זוג הייטקיסטים בשנות ה- 40 לחייהם, להם 3 ילדים. החזון האדריכלי היה לתכנן בית צעיר ברוחו שישדר קלילות ועכשוויות; ליצור חלל ציבורי גדול, שופע באור טבעי, חם ומזמין. לדיירים היה חשוב שהבית יהיה צבעוני, שמח וחם, אך עם זאת יקרין אווירה אלגנטית ורגועה.

עם הכניסה לבית נגלה פטיו פתוח לשמיים ובמרכזו עץ שפריחתו בעונה מכניסה צבע לחלל. הפטיו, הממוקם במרכז הבית, גם כן אחראי לאור טבעי רב ומייצר הפרדה בין החלל הציבורי לחדרי הילדים וחדר המשפחה.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

משמאל למבואת הכניסה ממוקם החלל הציבורי, המאופיין בתקרת עץ חשופה לבנה. את החלל חוצה קיר בריקים לבן - תחילתו בפטיו שבכניסה, הוא עובר דרך הסלון וממשיך החוצה עד לקצה הפרגולה. רצפת האזור הציבורי עשויה בטון מוחלק, שמייצר ניגודיות לקיר הבריקים הלבן ולתקרת העץ הלבנה. קיר חלונות שלם יוצר מבט פנורמי אל הבריכה והחצר.

המטבח תוכנן בצורת "ר" עם אי במרכזו; הצלע הגבוהה שלו מהווה אלמנט עיצובי מרכזי בחלל; היא אף מאפשרת את הטמעת מערכת המיזוג בתוכו. כמו כן, היא מהווה מעבר אל חדר ההורים אשר טושטש ע"י יצירת ארונות נגרות שנראים כחלק מהמטבח.

הצבע שנבחר למטבח הוא ירוק כהה, שמוסיף חום וצבעוניות. האי נצבע בלבן וכסאותיו הכחולים לבנים משלימים את מראה פינת האוכל - שאליה נקנה שטיח בהזמנה מיוחדת שצבעיו זהים לכסאות.

את עיצוב הפנים במטבח חותמים שולחן פינת האוכל מעץ גס במראה פראי וכיסאות מקש להקללת המראה "הכבד" של השולחן.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So clean. הבית כולל סגנונות עיצוב שונים. העיצוב משלב בין עולמות המודרני, הקלאסי, הכפרי והתעשייתי, תוך הטמעת מוטיבים ישנים וחדשים. המשותף לאלמנטים השונים בחלל הוא שמירה על קווים נקיים ואלגנטיים.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

מה הייחודיות שלך כאדריכלית, מה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

אני מלווה באופן אישי והדוק כל פרויקט מתחילתו ועד סופו ומקפידה לבצע בעצמי את התכנון האדריכלי, עיצוב הפנים והלבשת הבית כחלק מתפיסה אדריכלית שמדובר במוצר אחד שלם.

האדריכלות בעיני היא אמנות ייחודית שלוקחת את העולם הפנימי של הלקוח, המאוויים שלו, השאיפות, הרצונות והצרכים היום-יומיים ומשלבת את כל אלו ליצירה אחת שלמה. תכנון טוב הוא תוצאה ישירה של קשר אישי שנרקם ביני ובין הלקוח. בעבודתי, אני יוצרת מסגרת וממלאה אותה בפרטי חייהם של השוהים בה, בסיפורים שלהם ובאהבות שלהם.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.