בשיתוף:

איך מחברים בין שני תחומי עיסוק שונים ויוצרים יחד עולם חדש וחווייתי? 

שנים עסקתי בתחום הכשירות התרבותית שהגדרתה "תפקוד אפקטיבי בתנאיי המפגש הבין-תרבותי". הנחיתי סדנאות, ליוויתי בעלי תפקידים, הכשרתי מנחים וניהלתי פרויקטים וארגונים בתחום המפגש הבין-תרבותית. בעלי בא מעולם הטכנולוגיה והמחשבים, ולמרות התחומים השונים לחלוטין, תמיד חלמנו על עסק משותף, אך לא מצאנו את הדרך להפגיש את שני התחומים כה שונים ולמצוא את החיבור הנכון.
החיבור נוצר לנו כשביקרנו בפסטיבל בחו"ל ופגשנו לראשונה כיפת קולנוע עם חוויית צפייה ב- 360 מעלות. התחושות השאירו בנו חותם בתור חוויה ייחודית ומעוררת. כיפת הקולנוע פשוט ענתה לנו על הצורך הזה לחבר בין העולמות השונים של בעלי ושלי: מדובר בשיא הטכנולוגיה, עם לא מעט פטנטים רשומים כדי שהכיפה הזו תעבוד. כאיש מחשבים, בעלי ישר מצא את עצמו בתוך כל הדבר הזה. מהצד שלי אני מאוד התחברתי לרגשות שחוויית הצפייה מעוררת באנשים והבנתי שמדובר במשהו שגורם לאנשים להתרגש ובאמצעות הרגש להתחבר לאנשים שהם לא מכירים שחווים בדיוק את אותו הדבר כמוהם. הגעתי להבנה שכיפת הקולנוע היא כלי מצויין להעברת מסרים (חינוכיים ועיסקיים כאחד), באמצעותה אפשר להכיר תרבויות חדשות, לשפר יכולות למידה ועוד המון יתרונות.

אז מה הסיפור של כיפת הקולנוע הזו?
מדובר בחוויית צפייה המוקרנת ב- 360 מעלות בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, שאינה מחייבת את הצופה בשום ציוד או משקפי VR. הצופים פשוט נכנסים אל הכיפה כמו שהם ומתמסרים לחוויית הצפייה. מדובר בטכנולוגיה שקיימת כבר למעלה מעשור בכל העולם, אנחנו הראשונים להביא את הכיפה הזו לישראל, תהליך שלקח לנו שנתיים.

ואיך בעלי עסקים יכולים להיעזר בכיפת הקולנוע הזו?
אפשר למנף אותה כאמצעי להעברת מסר, כדי לשדר ייחודיות ויוקרה, כדי למשוך תשומת לב ועוד. בעידן של היום לבעלי עסק יש לא מעט אתגרים, כאשר אחד מהם הוא המלחמה על תשומת הלב של הקהל שלהם ואפילו של העובדים שלהם. היום אנחנו מציעים את הכיפה לארגונים ככלי השיווק הכי חזק שאנחנו מכירים כיום בשוק. תארו לכם שאתם צריכים להשיק מוצר חדש באירוע גדול, או שאתם צריכים את הדבר הבא שיעזור לכם לפרוץ לפלח שוק חדש או אפילו צריכים את הדבר הזה שיגרום לכם לבלוט ולגייס משקיעים או עובדים חדשים. הכיפה הזו פשוט עוזרת לבעלי עסקים לייעל כל מסר שרק ירצו להעביר. ותאמינו לי שהצופים שלכם לא ישכחו את החוויה הזו.
אבל הכיפה היא לא רק עבור אלו הבאים מבחוץ. מה עם העובדים שלכם? בעלי חברות מבינים היום, יותר מתמיד, שהשקעה בעובדים נחוצה לאפקטיביות של החברה שלהם ורווחת העובד הפכה להכרחית. תחשבו רגע איזה מיוחד זה יהיה להביא כיפת קולנוע כזו לערב חברה. כולם ידברו על זה. תחשבו כמה זה כיף לעובד שלכם ,שישב עכשיו שעות רצופות מול מסך המחשב, לצאת להתרענן מול חוויית צפייה אולטימטיבית ב- 360 מעלות. הרווחתם עובד שיחזור עכשיו לעבודה הרבה יותר יצירתי, הרבה יותר נינוח, עם תחושה שהמעסיק שלו מעריך אותו על העבודה המאומצת ומשקיע בו בחוויה כזו ותהיו בטוחים שהעובדים שלכם גם יספרו לחברים שלהם ואולי ימשכו טאלנטים חדשים לחברה.
החזון שלנו הוא להגיע אל מוסדות החינוך. בהדגמות שאנחנו עורכים יוצא לנו לא פעם לראות איך ילדי בית ספר נכנסים לתוך הכיפה ופתאום אין בעיות משמעת, אין בעיות קשב וריכוז והילדים נהנים מחוויה חברתית ולימודית ברמה הכי גבוהה שאפשר. זה מעורר בהם כל כך הרבה רגשות וחושים, מה שמגביר את חוויית הלמידה ואת האפקטיביות שלה.
עד שניכנס אל מוסדות החינוך, אנחנו פועלים במישור של אירועי חברה ייחודיים, מנהלי ומנהלות משאבי אנוש שמחפשים להוסיף לחוויית העובדים שלהם, שימור עובדים, משיכת טאלנטים, תצוגת יכולות באירועים ובכנסים ובעצם אין גבול לשימושים של כיפת הקולנוע הזו. רק הדמיון שלכם והיצירתיות יקבעו מה תעשו איתה.
כיפת קולנוע 360 מעלות נשמע משהו ענק ומסורבל, אבל זה ממש לא המקרה. אנחנו ייבאנו לישראל 2 כיפות: האחת כיפה סגורה (וממוזגת) בקוטר 7 מטר והשניה כיפה פתוחה בקוטר 3 מטרים. את שתי הכיפות ניתן להרכיב בכל מקום ולהקרין בתוכן סרטים ב- 360 מעלות. כיפה קטנה בקוטר 3 מטרים ניתן אפילו להרכיב בחדר המנוחה של העובדים שלכם או בלובי של החברה.

מה האתגר העיקרי שהציבה בפני העסק שלך הקורונה?
כפי שציינתי, אנחנו הראשונים להביא את כיפת הקולנוע הזו לישראל, אחרי שעברנו את החוויה בעצמנו לפני כמה שנים בחו"ל, שם תחום קולנוע 360 מעלות הוא מאוד מפותח. בינואר 2020 טסנו בעלי ואני לתאילנד כדי ללמוד כל מה שרק אפשר על התפעול של כיפת הקולנוע (כולל כל מה שצריך גם מאחורי הקלעים) והתכנון היה להשיק את הכיפה בפסח 2020. חזרנו נלהבים מתאילנד ישירות לתוך הסגר הראשון, מה שכמובן הקפיא את כל התהליך. אבל לא ויתרנו כי אנחנו מאמינים בכיפת הקולנוע הזו והמשכנו בינתיים לחקור ולחפש דרכים להתפתח והתעסקנו לא מעט בכל הלוגיסטיקה שמסביב עד שבאפריל 2021 סוף סוף הבאנו את הכיפות הראשונות לישראל והתחלנו לרוץ עם זה. התגובות היו מטורפות, הופענו בתקשורת, בכנסים, במהדורות החדשות עד ש… הקורונה קפצה לביקור גם אצלנו בבית. לסוף, אחרי הכל, ההשקה הרשמית של CinemaDome נערכה בסוף נובמבר 2021.
הקורונה לא רק דחתה לנו את הייבוא עצמו, אלא גם גרמה לנו למצב את עצמנו מחדש ולעשות הרבה שינויים תוך כדי תנועה. בהתחלה רצינו לייבא כיפה אחת גדולה אבל עם הקורונה באו גם סגרים והנחיות על התקהלויות והמילה קפסולות גרמה לנו לשנות קצת את התוכניות ולייבא 2 כיפות קטנות במקום כיפה אחת ענקית.
היום אנחנו בימים בהם כבר כולנו למדנו לעשות התאמות וארגונים שנאלצים לבטל אירועים גדולים מבינים שזה לא אומר שצריך לבטל גם את האירועים הקטנים ושאפשר להוציא מהם את המיטב. למשל לעשות ערבי חברה מצומצמים, או לשים את זה בחדר מנוחה בארגון ולתת לעובדים שלכם מקום להתנתק לכמה דקות כשיפור חוויית העובד.

מה דרוש לחברה כדי לצמוח בעסק בטווח הקצר והארוך?
בטווח הקצר אני מאמינה שמה שדרוש לעסק כדי לצמוח הוא מוצר טוב. אפשר להישען על מוצר חזק ואיכותי, אך הצמיחה לטווח הארוך תלויה באנשים בחברה, הם אלו שעושים את ההבדל. גבשו לעצמכם אנשים שמאמינים במוצר וצרו סביבת עבודה של אנשים עם ערכים משותפים שרוצים להיות ביחד ומרגישים בנוח אחד עם השני ועם המוצר אותו הם מקדמים. הם אלו שיצמיחו אתכם ואת החברה שלכם הלאה.

מה העצה הכי טובה שלך לבעלי עסקים בינוניים?
אני מאמינה במודל היפני לניהול עסק ומאמינה בלראות את העסק כמשפחה. יצירת סביבת עבודה אכפתית, יחס ראוי לכל אחד מהעובדים וקידום אג'נדה משותפת מונע עזיבת עובדים, עוזר לשיפור מורל בימים הקשים, מניע את העובדים קדימה ומשפר תפוקה ויכולות. לא לכולם זה מתאים, אבל אני ממליצה לכולם לנסות. 

לאתר העסק

עוד פוסטים

לכל הפוסטים
צילום: פלג אלקלעי

עו"ד גיא מנדלסון

מנהל קהילת "אושר כלכלי"
לקריאת הפוסט
צילום: באדיבות המצולמת

רבקה זיידה

מעבדות רבקה זיידה - אקנה, פיגמנטציה, צלקות
לקריאת הפוסט
הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו ותהנו מכלים, ידע וחיבורים שיזניקו את העסק שלכם. החברות בקהילה מותנית באישור מראש לקבוצת הפייסבוק