בשיתוף:

פגשתי מאות אנשי ונשות עסקים בחיי ושמתי לב למשהו שתמיד חוזר אצל כולם- עסק שמתחיל ומונע מתוך שליחות הוא עסק שיצליח. זה בדיוק מה שקרה עם רבקה זיידה, הילדה ממאה שערים עם האקנה הקשה שאף קוסמטיקאית או רופאת עור לא הצליחו למצוא פתרון אמיתי לבעיית העור שלה.
בתור נערה רבקה סבלה מאוד מאקנה ופצעונים ואף חלמה להיות רופאת עור כדי ללמוד לרפא את עצמה. כשהרגישה שמיצתה את כל השיטות והטיפולים שהציעו לה החליטה ללכת ללמוד את מקצועות הקוסמטיקה מתוך רצון לטפל בעצמה ובנערות עם אקנה קשה כמו שלה. רק לאחר סיום הלימודים פגשה רבקה באקראי קוסמטיקאית אירופאית ששיתפה אותה בשיטת טיפול ייחודית שלא הייתה מוכרת בישראל. עם תחושת בטן מצויינת ארזה את עצמה רבקה ונסעה ללמוד הכל על שיטת הטיפול שאינה מצריכה מגע אדם ישיר. עם הזמן פיתחה רבקה את השיטה, התאימה אותה למזג האוויר הישראלי, לסגנון החיים כאן וגם לאוכל הישראלי והייתה הראשונה להביא ממש רוח חדשה ובשורה מרעננת לכל הסובלים והסובלות מאקנה.
מה שהתחיל בדירת חדר וחצי בלב בני ברק מתוך שליחות כנה ואמיתית של רבקה לעשות כמה שיותר טוב לנערות ונשים, צמח וגדל לכדי אימפריה שלמה בניצוחם של רבקה ובעלה. בהתחלה השמועה על השיטה החדשה של רבקה עברה מפה לאוזן, עד שהגיע המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008 שגרם לבעלה של רבקה לחשב את מסלול הקריירה שלו מחדש. בעידוד של רבקה הוא החל להתעסק בשיווק העסק ושם לעצמו כמטרה לשווק את העשייה המבורכת של רבקה והשיטה שלה כמה שיותר רחוק.
רבקה ובעלה השקיעו רבות בהקמת אתר אינטרנט וערוץ יוטיוב עם תיעוד של תהליכי "לפני ואחרי" מעוררים הערצה. אם בתחילת הדרך רבקה מספרת שהיו מגיעות אליה בנות מהשכונה או מהערים הסמוכות, פתאום עם הקמת אתר האינטרנט שלהם והעובדה שבעלה של רבקה זיהה את הפוטנציאל שברשת היוטיוב, החלו להגיע בנות מאילת ועד קרית שמונה. גם בזמן ההוא, מה שרבקה מחשיבה כנקודת המפנה של העסק, המשיכו בצניעות לעבוד מתוך אותה דירת חדר וחצי קטנה. רבקה מספרת שהייתה משאילה כיסאות מהשכן כדי שלבנות שממתינות יהיה איפה לשבת ושהייתה קופצת בין שיחת טלפון למתן שירות לקביעת תור ביומן לצילום עוד סרטון ידע ליוטיוב. את כל זה עשתה רבקה תוך שהיא מתחזקת משפחה של לא פחות מ- 10 ילדים! אין דבר שעוצר את האישה הזו. ככה זה כשהעסק שלך מעלה חיוך על פניהן של נשים שעד לפני כמה שבועות לא העזו לצאת מהבית בגלל בעיות העור שלהן ואחרי טיפול הן ממש קורנות עם פנים נקיות.
אחרי שנים של פיתוח השיטה והתאמתה לישראלים ולישראליות, בעלה של רבקה הבין שהצורך לעשות התאמות תכופות של חומרי הטיפול הוא הכרחי. לא שמעתי מעולם על מקרה של מטופל או מטופלת שנכנסו בין דלתות הקליניקה של רבקה והיא אמרה "מצטערת, אין לי משהו שיכול לעזור לך."כל זה מתאפשר בזכות העובדה שבעלה של רבקה הלך ולמד במיוחד את מקצוע הכימיה כדי שיוכל לעמוד בראש מחלקת הפיתוח של החברה ולהביא פעם אחר פעם את המוצרים האיכותיים ביותר. מטורף כמה דבקות במטרה יש לזוג הזה, אה? ראוי להערכה.
עם השנים חדר וחצי כבר לא יכול היה להכיל את כמות המטופלים והמטופלות שרבקה שבאו לרבקה לעזרה וככל שכמות הפניות גדלה הבינה רבקה תוך כדי תנועה שהגיע הזמן לעבור לקליניקה גדולה יותר. כיום, יותר מ- 22 שנים בתחום, מנהלת רבקה 50 עובדים ועובדות תחתיה, כשחצי מהכמות הזו היא מטפלות בקליניקה שעברו הכשרה סופר מקצועית ישירות על ידי רבקה באופן אישי כדי להמשיך ולתת את סטנדרט השירות הגבוה שמאפיין את רבקה כל כך.
כששאלתי אותה מה המסר הכי חשוב שיש לה להעביר הלאה היא בחרה לדבר על האומץ להעז. אנחנו, בעלי ובעלות עסקים, מכירים את זה מקרוב- אנשים שלא מאמינים בנו, קולות פנימיים שמציפים את הפחד לצעוד קדימה ועוד לא מעט סיפורי מעשיות רעים שאנחנו נוטים לספר לעצמנו. אבל אסור להקשיב להם… כי מי שהפחד מניע אותו לא יגיע רחוק. רבקה חוזרת ומדגישה: תמיד תמיד להעז.
איזו אישיות, של ווינרית אמיתית. התחילה מתוך שליחות ללא שום הבנה בשיווק ובעסקים ולמדה את עולם העסקים תוך כדי תנועה, כי זו הדרך הטובה והיעילה ביותר.
ואם תשאלו אותה מהו הדבר האחד הזה שבעלי ובעלות עסקים צריכים לשים עליו דגש כדי להצליח היא בטח תספר לכם שכל מה שצריך הוא חיוך ואנשים עם לב טוב שיעבדו איתך וסביבך. זה כל כך ניכר באג'נדה שלה בקליניקה ברמת גן והיא מקפידה שחוויית הלקוח תמיד תהיה במקסימום, וחוויית לקוח טובה מתחילה באנשים שהלקוח פוגש, וכשהם מביאים אנרגיות טובות וחיוך אמיתי- הכל נראה אחרת.
בתמונות רבקה זיידה והקליניקה כפי שנראתה פעם והקליניקה היום

עוד פוסטים

לכל הפוסטים
הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו ותהנו מכלים, ידע וחיבורים שיזניקו את העסק שלכם. החברות בקהילה מותנית באישור מראש לקבוצת הפייסבוק