ג'ילט / צילום: שאטרסטוק

פני זקן | איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית iDigital

ג'ילט / צילום: שאטרסטוק
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית איי דיגיטל, מתרגשת מההחלטה של ג'ילט להשיק מוצר שאין לו שום הצדקה כלכלית - סכין גילוח שמיועדת לאנשים שמגלחים קשישים וחולים
09.07.2018 | איילת צרפתי רוזן

ג'ילט השיקו במהלך 2017 מוצר שאין לו הצדקה עסקית אמיתית: סכין גילוח שמיועד עבור אנשים שאחרים מגלחים אותם - מדובר בגברים קשישים ולעתים קרובות סיעודיים, שמישהו אחר מגלח אותם.

מכיוון שהמוצר פונה לפלח אוכלוסייה כל כך קטן, עם מוצר שלא נראה כי יש לו הצדקה עסקית אמיתית, ניתן להבין שזהו מהלך תדמיתי, ובמקרה של ג'ילט, זהו מהלך שיש בו כמויות נכבדות של רגש ואמפתיה - ערכים שהם נדירים בעולם העסקי.

ג'ילט פנתה אל הלקוחות שלה והכריזה שהיא מציעה פתרון עבור הגברים שאיבדו את המיומנות שלהם להתגלח עקב גילם המתקדם או עקב מחלה - סכין גילוח חדש בשם TREO. בכך החברה הזכירה לציבור הגברים כולו שעבור גברים רבים, הגילוח מעניק לא רק תחושה נוחה אלא גם מראה מכובד וייצוגי.

איילת צרפתי רוזן / איור: גיל ג'יבלי
 איילת צרפתי רוזן / איור: גיל ג'יבלי

כחברה שגילוח הוא תחום ההתמחות שלה, ג'ילט זיהתה צורך בקרב המבוגרים מבין לקוחותיה ויצרה קמפיין שהעביר מסר שאם עד עתה סכיני גילוח יועדו לשימוש אישי, כעת החברה מציעה אופציה אמפתית, חדשנית וראשונה מסוגה - סכיני גילוח שמיועדים לשימוש עבור מישהו אחר.

החברה הצהירה כי סכין ה-TREO שפיתחה הוא התער הראשון שתוכנן על מנת לגלח גבר אחר. היא שיווקה את המוצר החדש כמוצר שמעוצב ומתוכנן כך שהוא מאפשר את הגילוח הזהיר ביותר, ממש כמו מכחול עדין. היא הדגישה שהלהב שלו דורש מעט מאוד מים, עובדה חשובה ביותר עבור גברים מבוגרים שמתגלחים מחוץ לאמבטיה. לסכין החדש יש גם ידית סחיטה אשר כוללת ג'ל מבושם, מה שהופך את הגילוח כולו לחוויה שלמה, ממש כמו להתגלח במספרה ייעודית.

ג'ילט העבירה מסר בהודעת החברה על פיתוח TREO שהסכין החדש יכול לעזור לקשישים ולמוגבלים להחזיר לעצמם את התחושה של כבוד עצמי. בכלל, כבוד הוא חלק נכבד מהמהלך הזה, כי לצד הכבוד העצמי, יש גם את הכבוד של המטפלים שאמורים לגלח את המבוגר שעצמאותו ניטלה ממנו.

המהלך של ג'ילט מפתיע לטובה בכך שהיא ייצרה מוצר בעל פוטנציאל עסקי נמוך מאוד אך הפגינה רגישות, אכפתיות ויחס לקהל שהמפרסמים אף פעם לא מתייחסים אליו.

ג'ילט ניצלה את יכולת החדשנות שלה ותרגמה אותה למהלך רגיש במיוחד.

שיעזור גם למצב אותה כחברה שמלווה את הגבר מהיותו נער (הגילוח הראשון) ועד הזיקנה, השלב שבו הוא זקוק לסיוע בגילוח.

כתבות נוספות:
איקאה / צילום: שאטרסטוק

מרוב עצים שומרים על היער | ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל

ענת גבריאל

קיילי ג'נר / צילום: שאטרסטוק

איפור הצלחה | אורי וטרמן, מנכ"ל רשת ניו-פארם

אורי וטרמן