וולוו / צילום: שאטרסטוק

נוסעים לעבר העתיד | גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו

וולוו / צילום: שאטרסטוק
גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, כל כך הופתע מהחדשנות פורצת הדרך, מהמהפכה העיצובית ומהצעידה קדימה של וולוו - שהוא רכש לעצמו מכונית של המותג
09.07.2018 | גבי רוטר

עולם האופנה הוא עולם מהיר ומסחרר. טרנדים באים והולכים, הסגנון משתנה, הצבעים, החומרים, ההשראה. לאורך שנותיי הרבות כמנכ"ל משותף בקסטרו, מדי עונה אני מגלה עד כמה האתגר הגדול שלנו הוא לא רק לחדש ולהפתיע - אלא גם לדעת לשמור על מה "שעובד", דבר שלפעמים הוא מורכב יותר; לדעת לשמור על הנכסים של המותג שלנו - אלה שבזכותם הקהל צועד איתנו ומאמין בנו לאורך שנים. זה אחד הפרמטרים שהכי מעניינים אותי כשאני בוחן מותגים ותיקים, ולכן השנה הופתעתי מאוד מהמותג וולוו.

גבי רוטר / איור: גיל ג'יבלי
 גבי רוטר / איור: גיל ג'יבלי

האם יש צורך להציג את וולוו? האם יש צורך להציג את הערכים המתלווים לוולוו? בטוח, יציב, כבד. האם ידעתם, למשל, שאנחנו חייבים לא מעט מהשקט הנפשי שלנו היום על הכביש לוולוו? בשנת 1959 הציג מהנדס החברה נילס בוהלין את ההמצאה החדשנית שלו: חגורת שלוש הנקודות, ובשנות השבעים וולוו הייתה הראשונה שבחנה את מושב הילדים הבטיחותי הפונה אחורה, נגד כיוון הנסיעה.

בקצרה: ידענו שעל וולוו אפשר לסמוך. אבל אז הגיע הטוויסט. בלי שהרגשנו, מתחת לרדאר, אל כל אלה נוספו ערכים נוספים ומפתיעים: עדכניות וקוליות. איך בנוסף לכל מה שידענו על וולוו, היא גם הפכה לפתע לדבר הכי נכון ועכשווי?

בחידושים האחרונים ופורצי הדרך של וולוו: החברה הודיעה על מהלך אסטרטגי אדיר ומרחיק לכת - משנת 2019 תעבור החברה לכלי רכב חשמליים והיברידיים בלבד, אחרי כמעט מאה שנות ייצור מכוניות בנזין. בכך הופכת וולוו הופכת לחברת הרכב הגדולה והראשונה בעולם שתחליף את כל מערך המכוניות שלה למכוניות עם הנעה חלופית.

אבל החידוש המשמעותי ביותר, ואולי זה שמדבר אל לבי יותר מכל, הוא המהפכה העיצובית שעברה על וולוו - בזכות המעצב תומס אינגנלט. מגוון הדגמים החדשים עם הרוח החדשה והמרעננת הביאו קהלים חדשים למותג. לכל זה תוסיפו קמפיינים פרסומיים מעולים תחת הכותרת "New Beginning", שכללו שיתוף פעולה עם הדי.ג'יי אביצ'י שעיבד את השיר הנצחי "Feeling Good" של נינה סימון האגדית.

ויש עוד דבר שמדבר אליי בוולוו: במקום ליצור מהלך מיתוגי שממצב את החברה בעולם הפרימיום - שזה אולי הכיוון המתבקש והטבעי - בחרה הנהלת וולוו להחזיר את המכונית אל השורשים הסקנדינביים שלה, אל האלגנטיות והפשטות שייצגו אותה מההתחלה, יחד עם החדשנות, הקוליות והצעידה קדימה שליוו אותה מאז ומתמיד - וולוו מדברת אליי בגובה העיניים.

אז עד כמה המותג וולוו הפתיע אותי? עד כדי כך שאני היום נוהג עליו בעצמי (ולא, הטקסט הזה לא ממומן!). המכונית שרכשתי היא חצי חשמלית. עד 35 ק"מ אפשר לנסוע ללא דלק, אלא רק על חשמל, מה שמספיק לנסוע מהבית לעבודה בקסטרו, ולהפך, כך שעד עכשיו כמה חודשים אחרי שקניתי את הדגם שלי - טרם מילאתי דלק.

קראתי פעם שבתוך משרדי וולוו, אנשים מכנים אותה "הסטארט-אפ הכי עתיק בעולם" - והמותג כבר בן 92 שנה. אני מאמין שהתנהלות של מותג בגישה "סטארט-אפיסטית", זו שאנו כישראלים אגב יודעים להתנהל בה טוב מכולם, כזו שמאופיינת בגמישות מחשבתית, מקורית ותחרותית - היא החשובה מכל.

אני זוכר שלפני שהקמנו את קו "הילדים של קסטרו" רבים הזהירו אותנו - השוק הרווי, התחזיות קודרות. והנה אנחנו, כמעט 5 שנים אחרי, ואפשר לומר שכבשנו את שוק אופנת הילדים בישראל.

גמישות מחשבתית, תעוזה, והתנהלות סטארט-אפיסטית, הן בעיניי הדרך לשמור על חברה צעירה ובריאה - וכשיש יתרון של ניסיון של שנים, ואת אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר - זו הדרך להפתיע, ולנצח.

כתבות נוספות:
ג'ילט / צילום: שאטרסטוק

פני זקן | איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית iDigital

איילת צרפתי רוזן

איקאה / צילום: שאטרסטוק

מרוב עצים שומרים על היער | ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל

ענת גבריאל