איפור / שאטרסטוק

נותן את הטוני | ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם

איפור / שאטרסטוק
ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם, מתרשם ממותג הביוטי הקוריאני TONYMOLY, שהצליח בתוך זמן קצר להגשים את החלום האולטימטיבי של מותגי הענק הוותיקים - למשוך נערות ונשים צעירות לרכוש מוצרי טיפוח
09.07.2018 | ניצן לביא

תחום הביוטי, איפור וטיפוח, הוא אחד התחומים עתירי החדשנות והחידושים, והוא נשלט על-ידי המותגים האירופיים - ליתר דיוק, הצרפתיים - בית לוריאל, קלרינס, לנקסטר ועוד. נכון, גם המותגים האמריקאיים מבית אסתי לאודר תופסים נתח משמעותי בעוגה העולמית, אך מי שמצליחה לערער את השוק ולהפתיע זוהי דווקא הקוסמטיקה הקוריאנית.

ניצן לביא / איור: גיל ג'יבלי
 ניצן לביא / איור: גיל ג'יבלי

נכון לשנת 2016, דרום קוריאה היוותה 3% משוק הקוסמטיקה העולמי, המגלגל כ-7 מיליארד דולר. יצוא הקוסמטיקה מהמדינה עלה ב-61.6% לעומת השנה שלפניה. כשמדברים על קטגוריית ה-K BEAUTY, אי אפשר שלא לדבר על TONYMOLY - המותג שנולד בסיאול בשנת 2006 והפך לדומיננטי ביותר בתחום ולמוביל בעולם הביוטי באופן כללי.

TONYMOLY מתמחה במוצרי טיפוח איכותיים וידידותיים לעור, ומוכר בזכות האריזות המיוחדות והצבעוניות שלו. המותג הוכיח לעולם שטיפוח יכול להיות גם איכותי, גם נגיש מבחינת מחירים וגם פאן.

TONYMOLY פונה בעיקר לנשים בגילאי 15-35, גיל צעיר יחסית לטיפוח, early adopters, שאוהבות חדשנות וסטייל. ההפתעה הגדולה ביותר ב-TONYMOLY היא העובדה שהוא מצליח לעשות מה שמותגי ענק מנסים לעשות כבר שנים - למשוך בנות נוער ונשים צעירות לרכוש מוצרי טיפוח בשלב מוקדם מאוד, שלב שלא מחפשים בו מוצרי אנטי-אייג'ינג. כמו כן, המותג מקפיד לעשות שימוש ברכיבים מן הטבע בהתאמה לטרנד העולמי הנוטה להתרחק מחומרים סינתטיים.

שנותיו הראשונות של TONYMOLY הוקדשו להתבססותו במזרח אסיה. רק ב-2013 נעשה הצעד המשמעותי בכניסת המותג למערב, כשהחל לשתף פעולה עם ענקית הקמעונאות אורבן אאוטפיטרס. המעניין והמפתיע בסיפור הזה הוא שמותג הטיפוח המצליח והצומח הושק בכלל ברשת חנויות בגדים, שמציעה חוויה ולייף-סטייל יותר מהכל. הבולטות שלו במדפים גרמה להתנסות, האיכות לרכישה חוזרת, ומשם - הדרך נפרצה.

החל משנת 2014 הלך TONYMOLY והתחזק, כשהצליח להתבסס בניו יורק ולהיכנס לפורטפוליו של האוטוריטה הבלתי מעורערת בתחום הביוטי - SEPHORA. נכון לשנת 2016 המותג פועל ב-14 מדינות באירופה וביותר מ-800 סניפי SEPHORA ואף פתח חנויות קונספט עצמאיות בארה"ב. במקביל פיתח מערך יצרני מורכב בסין ובקוריאה, אשר משפר את השליטה באיכות ויעילות התהליך ומאפשר את מחירי הצרכן הנגישים שלו.

TONYMOLY, אשר חרת על דגלו מחקר אינסופי וחדשנות בלתי מתפשרת, מאפשר לצרכנית נקודת כניסה מעניינת על-ידי האריזה ומעודד אותה לרכישה חוזרת בזכות האיכות והתוצאות - אינטראקציה טבעית, אינטואיטיבית וקלה.

המותג מציע פורמולות חדשניות באיכות גבוהה במיוחד, באריזות שאי אפשר להתעלם מהן. APPLETOX, פילינג הפנים רב-המכר של המותג, נמכר במכל שנראה בדיוק כמו תפוח, תחליב הידיים העשיר עלול לגרום לכם לנגוס בו מאחר שהוא נראה כמו בננה, ועם הבאלם המטפל בנקבוביות אתם עשויים למצוא את עצמכם ניגשים אל המחבת להכנת חביתה.

המותג מצליח להיות חוד החנית של החדשנות בקוסמטיקה. כל מכל אשר לתוכו נוצק לבסוף תכשיר כזה או אחר של TONYMOLY דורש עיצוב ותכנון הנדסי וייצור בסטנדרטים סופר-קפדניים. הודות ליכולות פיתוח המשלבות איכות, עיצוב מוצר ייחודי והרבה מאוד סטייל, צמחה החברה במהרה להיות מובילת קטגוריית ה-K BEAUTY ומובילה בתעשיית היופי באופן כללי.

עד כמה שהצלחת סקטור ה-K BEAUTY מפתיעה, ההצלחה של TONYMOLY מפתיעה עוד יותר ושתיהן כרוכות אחת בשנייה ומושכות אחת את השנייה קדימה. מילת המפתח בשתי ההצלחות האלה היא אחת: חדשנות. הטרנדים מתחילים בקוריאה, וענקיות הקוסמטיקה מעתיקות את החדשנות היצרנית.

בקרוב יוכלו גם הצרכניות הישראליות לקחת חלק בחגיגה העולמית וליהנות ממתחמים מיוחדים של קטגוריית ה-K BEAUTY בסופר-פארם וממוצרי TONYMOLY, שמיובאים לכאן על יד טטרה פארם.

כתבות נוספות:
לגו / צילום: שאטרסטוק

לגו טריפ | אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל

אופיר גוטמן

גילוח / צילום: שאטרסטוק

הכל בדולר | עמיחי קילשטיין, מנכ"ל מאצ' ריטייל

עמיחי קילשטיין