ע נקיות הטכנולוגיה ממשיכות לחצות גבולות וירטואליים, ענפיים ותפיסתיים ולהמציא את עצמן מחדש. ביצירתיות ובחדשנות הן מציעות ערך באמצעות שירות חדש או משלים, או על-ידי שימוש במוצר מעולם תוכן אחד ויישומו בעולם תוכן אחר.
חוסן פיננסי תורם לקידום ופיתוח חדשנות עסקית וטכנולוגית. בין החברות הבולטות בתחום נמצאת מיקרוסופט, שמציינת השנה עשור להעלאת דירוג האשראי שלה לדירוג המושלם AAA והיא אחת משתי החברות היחידות בעולם, המדורגות כיום על-ידי חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P Global Ratings, בדירוג זה.
מיקרוסופט היא גם החברה עם הדירוג הגבוה ביותר בקטגוריה של חברות טכנולוגיה, בדירוג אשראי גבוה יותר מענקיות טכנולוגיה כגון אמזון ואפל, המשקף שילוב של סיכון פיננסי מינימלי ופרופיל עסקי חזק. יתרה מכך, דריוג האשראי של מיקרוסופט, שהיא חברה אמריקאית, אף גבוה מדירוג האשראי של ארה"ב.

רונית הראל בן זאב / איור: גיל ג'יבלי
מהפרספקטיבה העסקית, במסגרת קידום חדשנות של מוצרים ושירותים חדשים ויישום טכנולוגיות בעולמות תוכן שונים, מיקרוסופט השיקה לקראת סוף 2017 את מיקרוסופט הולולנס (Microsoft Hololens), מוצר המבוסס על טכנולוגיה של עולם הגיימינג, משקפי מציאות מעורבת (Mixed Reality), המציגים תמונה תלת-ממדית המדמה הולוגרמה, שמוצגת במרחב הראייה של המשתמש ופתוחה לאינטראקציה איתו. הפלטפורמה מאפשרת לייצר אפליקציות ייעודיות עבור מגזרים עסקיים שונים בהתאם לצרכים ממוקדים. לאחרונה, הצליחו בישראל לעשות שימוש במשקפי המציאות המעורבת ובטכנולוגיה ההולגרמית בתוך חדר ניתוח, במסגרת ניתוח של חולה בסרטן כבד במרכז הרפואי רבין.
עד כה שימש המוצר למטרות עסקיות, כמו עיצוב מוצרים, תיקון תקלות בשלט רחוק ושימושים אחרים בתחום הרפואה. ככל שהטכנולוגיה תהיה מתקדמת, היא מצריכה עדיין את ההון האנושי, המומחים המקצועיים, שידעו לעשות בה שימוש בצורה מדויקת ולקחת אותה וליישמה בפעילות רפואית מצילת חיים.
כך מיקרוסופט פיתחה מוצר רב-תכליתי, שמעבר לשימוש בתעשיית הגיימינג - מסייע גם לרופאים בחדר הניתוח, לטכנאים של חברת חשמל כשהם מתקנים טורבינה ולמהנדסים צבאיים בפיתוח מערכות לחימה. בעידן השיווק הנוכחי, מרתק ומעניין לבחון מהפרספקטיבה העסקית תהליכי עבודה עבור מיקרו-סגמנטים, כלומר שימוש באותו מוצר עבור קהלי יעד שונים תוך התאמת הצרכים וסיפור המותג.