באינסטגרם יש יותר מ-25 מיליון פרופילים עסקיים. ל-90 מ-100 המותגים המובילים בעולם יש חשבון אינסטגרם פעיל. היום כבר ברור לגמרי שכל חברה שמעריכה את עצמה ומבינה את השוק העסקי בוחרת לתחזק חשבון אינסטגרם שיש בו תכנים שוטפים וקריאטיביים המבוססים על אסטרטגיה שיווקית מדוקדקת. התוצאה: חוויה ויזואלית עשירה ומעניינת לקהל העוקבים והלקוחות.
אינסטגרם החלה את פעילותה בשנת 2010 ולא מראה שום סימני עצירה מאז. היא ממשיכה להפתיע, לחדש ולסחוף את קהל המשתמשים שלה - שעומד כבר על יותר מ-800 מיליון משתמשים פעילים. מאז הקמתה שיתפו בה כ-40 מיליארד תמונות וסרטונים. שנתיים אחרי הקמתה החברה נרכשה על-ידי פייסבוק תמורת מיליארד דולר. קשה להאמין שעד לפני פחות מעשור, לא תיעדנו כל רגע בפלטפורמת התמונות הזאת - שהפכה ליצרנית כוכבי רשת, לבמה שיווקית מרכזית ולמקום שכולנו רוצים להיות בו.
יש לי בבית שני מכורים צעירים מאוד מדור העתיד, שחיים יומיום באינסטגרם. הם מכירים היטב את הכללים: מה לפרסם, מתי לפרסם, איזו תמונה תייצר חשיפה ואהדה חיובית. החוכמה היא השילוב בין אותנטיות לאסתטיקה. התמונות שנבחרות לפרסום מסוננות בקפידה דרך פילטר בלתי מתפשר.

דנה לביא / איור: גיל ג'יבלי
סוד הקסם של אינסטגרם הוא ההבנה של הרצון האנושי לתעד את היומיום וליצור מעין יומן ''מחוברים'' מובנה ושקול, שחושף רק את הרגעים שאנחנו מעוניינים שיראו באמצעות סרטונים או תמונות. וכך נוצר המצב שבו ''מי שלא שם, לא קיים'' - מהחברות והתאגידים הגדולים, דרך הפוליטיקאים, הסלבריטאים, מובילי הדעה ועד לאדם הממוצע. ההבנה הזאת, לצד המינוף הכלכלי, מייצרים תוצאות יוצאות דופן: מעריכים שבשנת 2017 לבדה הכניסה אינסטגרם לכיסה כ-4 מיליארד דולר.
אז מה חדש? מעתה יוכלו המשתמשים להזמין באופן מיידי כרטיסים לקולנוע ולחופשות ומקומות במסעדות היישר מתוך הפלטפורמה. מדובר במהלך עסקי מבריק שצפוי להכניס לחברה רווחים גדולים. שוב הצליחה אינסטגרם לפצח את הרצונות והחשקים שלנו. הרי כולנו עוקבים אחרי אנשים שמעניינים אותנו - חברים או אנשים אחרים שיש להם משהו שהיינו רוצים שיהיה גם לנו. זה קורה בין אם מדובר בכוכב קולנוע שמפרסם סרט חדש בכיכובו, דוגמנית שלובשת את הבגד הטרנדי ביותר או סתם חבר שנמצא בחופשה חלומית שהיינו מייחלים לעצמנו. אינסטגרם למעשה תאפשר לנו "לגעת בחלום" ולהשיג לעצמנו בקליק אחד את הדברים שיש להם.
החידוש האחרון הוא רק חלק מאג'נדת החדשנות האסטרטגית של אינסטגרם. זה החל עם פיצ'ר הסטורי, המאפשר להעלות תמונות וסרטונים ל-24 שעות שדרכם ניתן לעקוב גם בלייב אחר האנשים, ופיצ'ר הסופר זום - שמאפשר ליצור סרטונים באורך של שלוש שניות עם אפקט זום דרמטי. אינסטגרם דואגת לחדש כל הזמן גם עם תוספות מתחדשות של פילטרים והלבשות פנים משתנות שזוכות לאהדה רבה בקרב המשתמשים.
אני מאמינה כי לפנינו עוד דרך ארוכה ומה שאנחנו רואים עכשיו זה רק קצה הקרחון של יכולות החברה. רק בעוד עשור נוכל לבחון את כוחה האמיתי של אינסטגרם ואת עמידותה בעולם הדיגיטלי המשתנה והמתחדש, ואין ספק כי המותג ימשיך להפתיע אותנו ולשמור על הרלוונטיות שלו.