קירה רדינסקי / צילום: ענבל מרמרי
אילת שקד / צילום: איליה מלניקוב
אלונה ברקת / צילום: אלירן אביטל
קרנית פלוג / צילום רמי זרנגר
רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי
מירי רגב / צילום איליה מלניקוב
מרים נאור / צילום: ענבל מרמרי
דורית סלינג'ר / צילום רמי זרנגר
ליאורה עופר / צילום: ורדי כהנא
דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר
שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא
מיכל עבאדי בויאנגו / צילום רמי זרנגר
חדוה בר / צילום: איל יצהר
עופרה שטראוס / צילום: שי יחזקאלי
סטלה הנדלר / צילום: רמי זרנגר
לילך אשר טופילסקי / צילום: רמי זרנגר
סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר
מקסין פסברג / צילום: אסנת רום
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
עו”ד מיכל הלפרין / צילום: רמי זרנגר
אילנה דיין / צילום דנה קרן
שלי יחימוביץ / צילום רמי זרנגר
יפית גרינברג / צילום: אסנת רום
אפרת פלד / צילום: רון קדמי
תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר
טל גרנות גולדשטיים / צילום: רמי זרנגר
עדי סופר תאני / צילום: רמי זרנגר
יעל וילה / צילום: דפנה גזית
ענת גרוס שון / צילום: רמי זרנגר
ענת לוין  / צילום: רמי זרנגר
גילה גמליאל / צילום איליה מלניקוב
סגי איתן / צילום:יונתן בלום
רוית חלד איטה / צילום: sara suter
שלי לנצמן / צילום: רמי זרנגר
רוחה לוין / צילום: עמית שעל
רונה שגב / צילום: רמי זרנגר
אתי רוטר / צילום: גל חרמוני
יפעת חי בן שגב / צילום: רמי זרנגר
אווה מדז׳יבוז’ / צילום רמי זרנגר
תמי רוה / צילום איליה מלניקוב
יואל מארק / צילום: רמי זרנגר
פיונה דרמון / צילום: רמי זרנגר
ענת גבריאל / צילום: כפיר זיו
ליאת מרדכי הרצנו / צילום: איליה מלניקוב
רונית הראל בן זאב / צילום: רונן פדידה
עו”ד אירית רוזנבלום / צילום: רונן פדידה
דנה מאור / צילום: אסנת רום
רב־גונדר עפרה קלינגר / צילום: איליה מלניקוב
ענת כהן שפכט / צילום: רמי זרנגר
איריס שור / צילום: ענבל מרמרי
עדי סופר תאני מובהר / צילום: רמי זרנגר
27

עדי סופר תאני
מנכ”לית פייסבוק ישראל

עומדת בראש השלוחה הישראלית של הרשת החברתית המובילה בעולם. עיקר פעילותה הוא במכירת פרסום בארץ ובחו"ל.

עדי סופר–תאני / צילום: רוני שיצר

פרטים כלליים

גיל: 44
סטטוס: נשואה ואם לשניים
השכלה: תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

תובנה ניהולית

משפט שאני מאוד אוהבת ומאמינה בו: אנשים שרוצים להגיע מהר צריכים ללכת לבד, ואנשים שרוצים להגיע רחוק צריכים ללכת ביחד. בסופו של דבר, אין דבר יותר חשוב מזה
עדי סופר תאני / צילום: יחצ

עצה טובה שקיבלתי

לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי, ובצדק, הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודעת להיפרד מאנשים לא מתאימים. חבר טוב ייעץ לי לפני כ–15 שנה לדמיין ביני לבין עצמי מפעם לפעם, מה יקרה אם כל אחד מחברי הצוות יספר לי שהוא עוזב. התוצאה נפלאה, מכיוון שאם הדבר הראשון שאת חושבת הוא מה אני צריכה לעשות על מנת שאותו אדם יישאר, אנחנו על המסלול הנכון. וכנ”ל ההיפך. אם התחושה הראשונית שלך היא הקלה, אז מדוע האדם הזה נמצא כיום בארגון".

הכוח הכלכלי

מי שלא נמנה על הקהילה העסקית בארץ, חושב על פייסבוק בעיקר בהקשרים של תוכן. בשנה האחרונה עלה רבות נושא ההסתה, אשר נמצא בעיקרו תחת האחריות הבינלאומית של הרשת החברתית - ולכן הנטייה היא להניח שכוחה של מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, איננו גדול. זו טעות: היא אחראית על הצד הכלכלי, ופייסבוק הוא בראש ובראשונה ארגון כלכלי. ישראל אינה שוק שולי עבורו - לא בגלל היקפי הפרסום, אלא בגלל תרבות ההייטק, הטכנולוגיה והפיתוח.

בפועל, אמנם, לא מדובר בתפקיד ממשי של מנכ"ל (ברוב השלוחות של פייסבוק בעולם אין מנכ"ל, אך לתרבות המקומית זהו מונח קל יותר לעיכול), אבל זה עדיין תפקיד עם הרבה כוח.

אם נבחן את עוגת הפרסום המקומית, נראה כי הדיגיטל כולו מהווה כמעט 30% ממנה, ופייסבוק לבדה מחזיקה בכ-10%. ככל שחולף הזמן, הולך וגדל החלק היחסי שלה בעוגה כולה, במקביל לגוגל.

עד לפני זמן לא רב נתפסה גוגל כענק הדורסני, בעוד שפייסבוק נתפסה כיותר ידידותית לסביבה. כולם טענו שפוטנציאל הכוח הכלכלי והחברתי של פייסבוק הוא עצום, אבל שלפחות בכל הנוגע לפרסום, היא משתמשת בו במתינות. הפרשות האחרונות סביב הרשת החברתית, למשל בנוגע להעלמת תוכן לא חיובי, כמו גם מהלך חיבור המידע שנצבר על הצרכן באמצעות ווטסאפ לזה שנצבר עליו באמצעות פייסבוק, משנים מאוד את תפישת הכוח שלה. מחד, יש הסבורים שחייבים לרסן אותה, אך מנגד, הקהילה העסקית, שכספה אמור לפרנס את הרשת החברתית, מבינה שהאמצעים שפייסבוק יכולה להעמיד לרשותה הם עצומים. וכשהחברה מתחזקת, שליחיה עלי אדמות מתחזקים. זה נכון לגבי מרק צוקרברג, ונכון גם לגבי עדי סופר תאני.

תובנות ניהוליות שצברתי: "אני מתייחסת לתובנות האלה כמו אל שולחן בן ארבע רגליים.

"הרגל הראשונה היא הצוות. לאורך שנות הניהול שצברתי בחיי הבנתי שהחוכמה היא לא רק להביא אינדיבידואלים חזקים, אלא להצליח לייצר מהם צוות. לא משנה כמה סטארים יש לך בחברה, זה לא יבשיל למשהו מנצח אם אין צוות מגובש.

"הרגל השנייה היא מאפייני הצוות. בעבר נהגתי לעשות את הטעות המאוד אנושית, ולהקיף את עצמי באנשים שמאוד דומים לי. במרוצת השנים למדתי שככל שהצוות יותר הומוגני זה אמנם נעים וכיף, אך בסופו של דבר אי אפשר לבנות ממנו תזמורת מוצלחת. תזמורת טובה מורכבת תמיד מהרבה כלים, ומקבץ אנשים דומים הוא לא מה שמביא את החברה להצלחה - למרות שכן צריך להיות לכולם מכנה משותף ערכי.

"הרגל השלישית היא מהתובנות החשובות בניהול, אך פעמים רבות קשה ליישם אותה: עלייך לראות את החוזקות של אנשייך. הפוקוס תמיד צריך להיות על חצי הכוס המלאה. לכולנו יש חוזקות וחולשות, והתמקדות בחוזקות של האנשים מחזקת את ההתמודדות שלהם בתוך הצוות, ושמה אותם במרכז העשייה. פעמים רבות מנהלים לא מצליחים לעשות זאת.

"הרגל הרביעית של שולחן התובנות קשורה לפתיחות, שקיפות ופידבק. כשנותנים פידבק אחד לשני זה הכוח הגדול ביותר של הצוות. אין מי שידע לתת לי פידבק טוב יותר ולהבין את רמת הניואנסים הקטנה יותר מהאנשים שאני עובדת איתם. כשצוות מתחיל להתנהג לא בשקיפות, זו ההתחלה של הסוף.

"משפט נוסף שאני מאוד אוהבת ומאמינה בו: אנשים שרוצים להגיע מהר צריכים ללכת לבד, ואנשים שרוצים להגיע רחוק צריכים ללכת ביחד. בסופו של דבר, אין דבר יותר חשוב מזה".

עצה טובה שקיבלתי: "לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ"לות, הביקורת שהופנתה כלפיי, ובצדק, הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודעת להיפרד מאנשים לא מתאימים. חבר טוב ייעץ לי לפני כ-15 שנה לדמיין ביני לבין עצמי מפעם לפעם, מה יקרה אם כל אחד מחברי הצוות יספר לי שהוא עוזב. התוצאה נפלאה, מכיוון שאם הדבר הראשון שאת חושבת הוא מה אני צריכה לעשות על מנת שאותו אדם יישאר, אנחנו על המסלול הנכון. וכנ"ל ההיפך. אם התחושה הראשונית שלך היא הקלה, אז מדוע האדם הזה נמצא כיום בארגון".

"בתחילת הקריירה קיבלתי עצה נוספת, שמאוד ערערה אותי. מכיוון שאנחנו חיים בעידן שמשתנה במהירות, אנשים ייעצו לי להפסיק להתלבט. אני לא זזה מספיק מהר, ונוטה להתלבט עוד מילדותי. אלא שכיום, אחרי שנים רבות של ניהול, הבנתי שהחלטות מהירות הן פעמים רבות בעוכרינו. היכולת לנתח דברים לעומק ולשתף אנשים בתהליך היא זו שמניבה את ההחלטות הטובות. לזוז מהר זו לא מטרה, אלא אמצעי. אני מאמינה ביסודיות, עומק וחשיבה משותפת. בעיניי תהליכים שלוקחים יותר זמן הם המוצלחים ביותר".

רגע השיא שלי השנה: "אחת לתקופה אנחנו עושים תהליך של הערכה על עצמנו ועל הצוותים שלנו. מצאתי את עצמי בשעה מאוד מאוחרת כותבת סיכום על כל אחד מאנשי הצוות. אחרי שקראתי אותו, קלטתי מה כל אחד מהם עבר באופן אישי ומה עברנו יחדיו. זה תהליך מאוד מרגש, מכיוון שביומיום קשה לראות את הקפיצות המטורפות הללו, ואת הרטרוספקטיבה על האתגרים שעברנו".

כל הכתבות בגלובס על עדי סופר תאני

מראייני המשפיעות בפרויקט: טליה לוין, בילי בסרגליק, זיו ביילין, גלית חתן, טלי ציפורי, חן מענית, שי ניב, תמי שמש קריץ, אילנית חיות, דרור מרמור ראיון אשת השנה: חגית ברונסקי
{1}

{2}
{3}

{4}

{5}
{0}

{1}

{2}
{0}

{1}

{2}

תובנה ניהולית

{0}
{1}
מראייני המשפיעות בפרויקט: טליה לוין, בילי בסרגליק, זיו ביילין, גלית חתן, טלי ציפורי, חן מענית, שי ניב, תמי שמש קריץ, אילנית חיות, דרור מרמור ראיון אשת השנה: חגית ברונסקי

{0}

{1}
{0}
{1}

כל הכתבות בגלובס על {7}