גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אוטוטק

עוד כתבות

אמנון שעשוע / צילום: רפי קוץ, גלובס

"אנחנו יכולים לעבור מכאן בלחיצת כפתור": אמנון שעשוע בראיון מודאג

משבר הקורונה תפס את אמנון שעשוע בין שני עולמות: מצד אחד, מוביל רכישת ענק שתסייע למיזם הרכב האוטונומי מובילאיי; מצד שני, מייעץ לראש הממשלה בנושא מדיניות הקורונה • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על החיבור המוצלח עם אינטל, והחשש שישראל תחמיץ הזדמנות להוביל את מהפכת הרכב

מרצדס / צילום: Shutterstock

מרצדס ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי

החברות יפתחו ביחד מערכת מחשוב לנהיגה אוטומטית עבור רכבי העתיד של יצרנית רכבי היוקרה • מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג: " נחולל מהפכה בחוויית הבעלות על מכונית, ונהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לתכנות ושדרוג מתמידים באמצעות עדכוני תוכנה"

הטכנולוגיה של טקטייל מוביליטי לשיפור אחיזת הכביש / צילום: טקטייל מוביליטי

הטכנולוגיה הישראלית שתעזור לפורשה להרגיש את הכביש תעלה על פס הייצור ב-2022

הסטארטאפ הישראלי טקטייל מוביליטי ויצרנית הרכב הגרמנית פורשה הודיעו כי הטכנולוגיה של החברה שמסייעת בשיפור אחיזת הכביש, תעלה ב-2022 על פס הייצור של כל דגמי החברה, כולל הרכב החשמלי • לפני כחצי שנה הובילה פורשה סבב גיוס של 9 מיליון דולר בחברה

עובדים סינים במפעל רכב במדינה, בחודש שעבר / צילום: Ng Han Guan, Associated Press

תעשיית הרכב עברה למצב הישרדות, ועתיד האוטו-טק נמצא בערפל

למרות עסקת מובילאיי-מוביט, כנס האוטו-טק "אקומושן" היה השנה פחות חגיגי מהרגיל בגלל החשש מהשפעות משבר הקורונה • איך המשבר ישפיע על תוכניות הפיתוח בענף, לאילו כיוונים מתכנסות חברות האוטו-טק הישראליות, ואיך עשויה להשפיע מלחמת השבבים בין ארה"ב לסין על הענף

ערן שיר, מנכ"ל נקסאר / צילום: יונתן בלום, גלובס

עוד גיוס מאסיבי באוטו-טק הישראלי: NEXAR השלימה סבב גיוס של כ-52 מיליון דולר

החברה מפתחת תוכנת ראייה מלאכותית למצלמות המתוקנות על הדשבורד ויוצרת רשת מידע של משתמשים

אולה קולניוס, יו”ר דיימלר / צילום: Ross D. Franklin, Associated Press

תעשיית הרכב העולמית איבדה את הבלמים

יותר מ-130 מפעלי רכב נסגרו ברחבי העולם והשוק הגלובלי צפוי להתכווץ השנה ב-16% • איך תיראה התעשייה כשמשבר הקורונה ייגמר, האם יבואני הרכב בישראל הגיעו למשבר מוכנים ומה הוביל את מרצדס להפסיק להשקיע ברכב פרטי ללא נהג

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לרכב האוטונומי בטקס הפתיחה של מרכז מוביליי / צילום:  Abir Sultan, רויטרס

איני הנהג: הרכב האוטונומי בדרך לכבישי הארץ

בשבוע שעבר נערך מפגש מרכזי ועדה בין משרדית לבין מספר חברות אוטו-טק במטרה לגבש רגולציה שתאפשר הפעלה מסחרית חוקית של כלי רכב ללא נהג בארץ. בשלב הראשון תוטל חובה על נוכחות מלווה אנושי ברכc

אילוסטרציית הטכנולוגיה של אוטוטוקס Autotalks / צילום: אוטוטוקס, יח"צ

קצת נחת לאוטוטק הישראלי: חברת אוטוטוקס זכתה בפרויקט של יצרן בינלאומי הפועל בסין

החברה גייסה עד היום כ-90 מיליון דולר וחתומה על חוזי אספקה עם שניים מחמשת יצרני הרכב המובילים בעולם

 

 

רכבים אוטונומים של יאדקס/ צילום: רויטרס

הרכב האוטונומי מתרחק: האם הסטארט-אפים צריכים להתחיל לדאוג?

שנת 2020 הייתה אמורה להיות שנת הרכב האוטונומי, אבל מכשולים של רגולציה, טכנולוגיה ועלויות דוחקים כיום את לוח הזמנים קדימה בחמש שנים לפחות • המשקיעים לא ממהרים לשפוך כספים על אוטו-טק, והתעשייה עברה למצב הישרדות

 רכב של קוואלקום שהוצג אתמול ב CES/ צילום:  רויטרס Jane Lanhee Lee

ההישגים של תעשיית האוטו-טק הישראלית לא צפויים להגיע בקרוב לכבישים המקומיים

מי שמבקר בימים אלה בתערוכת האלקטרוניקה CES בווגאס עשוי לחשוב שישראל מובילה את מהפכת הרכב העתידי • במישור הטכנולוגי ישראל היא אכן מעצמת אוטו-טק, אבל שורה ארוכה של חסמים מעכבת את היום שבו נראה על הכבישים המקומיים כמות משמעותית של רכבים ללא נהג

טסלה 3. / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

בלעדי מגדילים את ההימור על ישראל: גם חטיבת המו"פ של טסלה נוחתת בארץ

בשלב הראשון תתמקד החטיבה באיתור חברות סטארט-אפ בתחום האוטו-טק ובתחומים נוספים • בהמשך החברה תשקול טסלה בישראל שלוחת מו"פ בהיקף מוגבל

 

גיוס הון / צילום: Shutterstock

קרו ההון סיכון נקסט גיר גייסה 30 מיליון דולר להשקעות בחברות אוטוטק ישראלית

הקרן השקיעה עד כה בפורטפוליו של חברות, שגייסו מצרפית מעל 150 מיליון דולר עד היום • כספי הגיוס ישמשו להשקעה בחברות ישראליות בשלבים הראשונים שפועלות בתחומי התחבורה החכמה והעיר החכמה

 

מכונית אוטונומית של מובילאיי בכנס משקיעים של החברה שנערך בחודש שעבר / צילום: אינטל, יח"צ

איום קיומי או הזדמנות? המודל החדש של מובילאיי עשוי לטלטל את האוטוטק הישראלי

אחרי שכבשה כ-70% מהשוק העולמי של מערכת עזר לנהג, הופכת מובילאיי במהירות ל-One Stop Shop של טכנולוגיות רכב אוטונומי • המטרות העסקיות הבאות שלה עשויות להוות קרש קפיצה לחברות אוטוטק, אך גם יש חשש שמובילאיי תאיים עליהן מבחינה תחרותית

קרל תומס נוימן / צילום: BENOIT TESSIER, רויטרס

יו"ר אופל לשעבר מונה לחבר הנהלה בסטארט-אפ Cartica AI

בענף הרכב מעריכים כי קרל תומס נוימן הצטרף להנהלה בעקבות הבשת"פ של החברה עם ב.מ.וו וטויוטה, שמטרתו להתחרות בשליטה של מובילאיי בשוק מערכות הסיוע לנהיגה

אמנון שעשוע/ צילום: אינטל Walden Kirsch

הדרך אל האקזיט כבר לא עוברת דרך הרכב האוטונומי

טרנד המכוניות ללא נהג נדחה למועד לא ידוע, אך 3 אירועים שנערכו בשבועות האחרונים מפזרים חלק מהערפל מעל עתיד התחום • מה גרם ליו"ר סקודה להתלהב בת"א, אילו מסרים היו חבויים בכנס המשקיעים של מובילאיי, והאם הענף בחר צד בסכסוך בין המעצמות?

הייטק גלובלי / אילוסטרציה: שאטרסטוק

אייסייט זכתה בחוזה של 15 מיליון דולר לאספקת מערכות ליצרן רכב אמריקאי

החברה פיתחה מערכת ראיית מכונה למעקב אחרי הנהג ברכב אוטונומי • אייסייט לא נקבה בשם היצרן, אך מדובר בשני דגמי רכב חדשים, שייצורם מיועד להתחיל ב-2021

אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

דרוש מנכ"ל: טסלה של אלון מאסק נכנסת לישראל ומחפשת מנכ"ל לפעילות המקומית

בחודש שעבר נחשפו לראשונה ב"גלובס" המגעים שהחברה מנהלת לקראת הכניסה לישראל • החברה פרסמה מודעת "דרושים" לאיתור מנכ"ל לפעילותה העתידית בישראל

מימין לשמאל מקדימה: שי לבנת, דר' Whonhee Sull, מאחורה: דרור דותן, מרטין ווהלר, רובי חן / צילום: יוסי אלוני, יח"צ

קונצרן יונדאי וקבוצת תעבורה חתמו על שת"פ אסטרטגי בתחום האוטו-טק

יונדאי תיקח חלק במרכז החדשנות של תעבורה שיבחן קידום ואימוץ טכנולוגיות של חברות סטארט-אפ מתקדמות, שרלוונטיות לפעילות הקבוצה

Mobilion אבי פלדמן ואייל זבידה, ממייסדי קרן ההשקעות / צילום: יח"צ

קרן חדשה בהיקף של 30 מיליון דולר תשקיע בתחום הרכב העתידי והתחבורה החכמה

קרן Mobilion, מייסודם של אבי פלדמן, קבוצת זבידה וקבוצת NEXUS הבינלאומית, מבטיחה לקצר את הנגישות של חברות סטארט-אפ לספקי החלפים הבינלאומיים

רכבים חדשים / צילום: shutterstock

"יצרניות הרכב מחממות את תעשיית האוטו-טק בישראל, יש כאן הרבה כישרון"

ג'ו הייר, האחראי על תחום האוטו-טק בבנק ההשקעות קרדיט סוויס, מסביר בראיון ל"גלובס" מה הבעיה של יצרניות הרכב, נותן עצות לסטארט-אפים הישראליים ("צריכים משקיעים עם סבלנות"), וצופה לאן תתפתח התעשייה העולמית ("הרבה כסף יופנה לפיתוח מערכות הפעלה לרכב וסוללות")