גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל JWT יורם דמבינסקי: "אצלנו הדיגיטל הוא לא כוח מסייע אלא חוד החנית"

היקף הפרסום של JWT במדיה הדיגיטלית הסתכם ב-5 החודשים הראשונים של 2009 ב-6 מיליון דולר - והקפיץ את המשרד לחמישייה הראשונה בדירוג האינטראקטיב ■ לדברי דמבינסקי, "הדיגיטל הוא המנוף של המשרד"

"זה לא טריוויאלי ש-JWT ישראל נמצאת בחמישייה הראשונה של משרדי האינטראקטיב, בכל הנוגע להיקפי הפרסום שלנו בדיגיטל. היום אנחנו העיפרון הכי חד בקלמר הזה שנקרא אינטראקטיב, וזו עובדה", כך מצהיר יורם דמבינסקי, מנכ"ל משרד הפרסום JWT ישראל. "אני רעב יותר, אני סקרן יותר ואני פתוח יותר. מעטים המשרדים שיכולים להציב מקרי מבחן קריאטיביים, לאו דווקא בדיגיטל, ואנחנו עושים את זה גם בדיגיטל".

העיתוי שדמבינסקי ועומר זייגרמן, מנכ"ל האינטראקטיב, מדברים על האסטרטגיה הדיגיטלית של החברה, אינו מקרי. לפני כחצי שנה, רכשה JWT ישראל 50% ממניות חברת האינטראקטיב Innovate, אותה ייסדו זייגרמן ורון בן-חיים. את סכום העסקה הם לא מוכנים לחשוף, אולם ההערכות בשוק מדברות על עסקה שהעניקה ל-Innovate שווי שנע בין 3 ל-4 מיליון דולר.

"מדובר בסינרגיה מצוינת", מעיד זייגרמן, ומביא לראייה את נתוני יפעת בקרת פרסום, שמעידים כי בחודשיים האחרונים מדורג משרד האינטראקטיב בחמישייה הראשונה, כאשר היקף הפרסום שלו במדיה הדיגיטלית הסתכם ב-5 החודשים הראשונים של 2009 ב-6 מיליון דולר. "במשך החודשים שאנחנו עובדים ביחד, הווליום של הפרסום הדיגיטלי שלנו רק עולה", הוא אומר. "אין הרבה משרדי אינטראקטיב שיכולים להציג צמיחה כזו".

* בשנים האחרונות משרד האם JWT איבד גובה, וצנח מהחמישייה המובילה של משרדי הפרסום למקומות 10-12. האם הדיגיטל יהיה הקרדום בו תנסה JWT לחפור את דרכה בחזרה למעלה?

דמבינסקי: "ראשית, אני לא מסכים עם הניתוח הזה. אמנם בתוצאות האמיתיות לא חזרנו להיות מספר 1 או 2 כמו שהיה בימי טמיר-כהן-יעקובסון, אבל לא מדובר בבלימה של מפולת. בעיני, עולם הדיגיטל הוא מנוף, דרכו נמשיך את המומנטום החיובי והצמיחה שלנו. עולם שניתן לעשות בו עבודות יותר מבודלות ויותר טובות".

"אנחנו אולי מקום 3 או 4 בגודל, אבל מקום 1 בתוצאות. אצלנו הדיגיטל הוא לא כוח מסייע, אלא חוד החנית, ולא בכדי אנחנו בחמישייה הראשונה בעולם האון-ליין אבל לא בעולם האוף-ליין.

לפי דמבינסקי, "עד לפני כמה חודשים לא היה למשרד נפח משמעותי בענף האינטראקטיב, והיינו מדורגים בסוף העשירייה השנייה. במספר חודשים ספורים הצלחנו להקפיץ את נפח הפעילות שלנו באופן משמעותי". לכך תרמה העובדה שכ-20 לקוחות של Innovate עברו ל-JWT ישראל, עם השלמה עסקת הרכישה, וכיום עובדים ביחידת האינטראקטיב כ-20 איש.

מחפש לגיטימציה

* מדוע רק עכשיו אתם מוכנים לדבר על העסקה הזו?

דמבינסקי: "אני מאמין בפחות דיבורים ויותר מעשים, והצהרת כוונות זה נחמד, ואולי גם נחמד לאגו, אבל בסופו של דבר רציתי להביא קבלות לפני שאני מתחיל לצאת בהצהרות וסיפורים. זה לא אנחנו שמדברים - זה הפיתרונות שאנחנו מציעים שמדברים בעד עצמם. כשכולם מדברים, פה עושים".

זייגרמן מוסיף את הצד שלו לעסקה שנרקמה בין הצדדים. "לא הייתה לנו יכולת לתת סל שירותים נכון לחברות בסדר גודל בינוני ומעלה, והבנתי שאנחנו חייבים לחבור לאחד השחקנים הגדולים. היינו בקשר עם עוד חברות שהביעו בנו עניין אבל בסוף מצאנו את החזון הדיגיטלי ב-JWT".

כך או אחרת, נראה כי דמבינסקי כבר לא מסתפק בידיעה העצמית שהוא הכי טוב. הוא רוצה שגם אחרים יעניקו לו את הלגיטימציה הזו וסבור כי קיים פער גדול מאוד בין התפיסה שיש על JWT ישראל בתחום האינטראקטיב לבין הדברים בפועל. "אני מצפה שהשוק יגיד אחרי כתבה כזו: 'וואלה, לא ידעתי את זה עליהם. אולי הם באמת עושים דברים אחרים'.

דמבינסקי גם לא מפחד להתייחס להצהרות של המתחרים שלו, ובפרט לאלו של אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון, שאמר בכנס השנתי של המשרד כי אם הוא היה יכול, הוא היה משנה את השם למקאן דיגיטל, וכי כל מה שעושה מקאן זה רק דיגיטל. "אני הייתי עושה תהליך הפוך ממה ששילוח הצהיר", הוא אומר. "אני הייתי מוחק את השם JWT דיגיטל, בגלל שאנחנו קבוצה אחת וחשיבה אחת. זה שדברים נעשים באמצעי מדיה שונים זה לא חשוב. מבחינתי, כל JWT מתנהל תחת אותן תובנות שיווקיות, והפיתרונות מגיעים מכל המקומות".

גם התזוזות האחרונות בשוק הפרסום, בהם מקאן דיגיטל מוזגה חזרה למשרד האם שנה לאחר שגיתם BBDO עשתה מהלך דומה, לא ממש מרגשות אותו. "אני לא מצליח להבין את הדיבורים הללו - 'עכשיו אנחנו מאחדים את הדיגיטל', 'עד עכשיו היינו שתי קבוצות נפרדות אבל עכשיו אנחנו עושים את השינוי'. אצלנו זה תמיד היה פעילות משותפת וחשיבה אחת".

כשדמבינסקי יורה לכל עבר הוא מדבר מניסיון אישי ועשיר בתחום הפרסום. בעברו הוא כיהן למעלה מ-4 שנים בתפקיד מנהל קריאייטיב במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R, ולאחר מכן התברג למשרד הפרסום טמיר-כהן ושימש גם כמנכ"ל החברה. לימים, במסגרת מהלך מיתוג שערכה JWT העולמית שהייתה שותפה בטמיר-כהן, הפך המשרד ל-JWT ישראל.

זייגרמן, לעומת זאת, מגיע מתחום השיווק והמכירות, שבמסגרתו גם שימש כמנהל השיווק והמכירות של אוניברסיטת דרבי ישראל. אליו חבר בן-חיים, סגן מנהל מטה שיווק של טבע ישראל ומנהל השיווק של 'אנשים עם מחשבים', וביחד הקימו לפני 5 שנים את Innovate, שהתמחתה בפרסום עבור לקוחות מתחום ההשכלה הגבוהה והפרמצבטיקה.

לדברי דמבינסקי, "כל השוק מדבר בהתרגשות על משהו שהוא נחלת השיחה של אתמול - 'כמה הפנינו לאינטרנט', 'כן איחדנו או לא איחדנו'. כל הדברים הללו טריוויאליים עבורנו, אם אין לך את זה אז אתה בבעיה. וחוץ מזה, למרות הדיבורים על האחדה, בהרבה מאוד משרדים עדיין יש הפרדה ברורה בין דיגיטל לבין פרסום אוף-ליין, ולא כולם יודעים להתייחס לזה כאל חיה אחת, גם ברמה התפיסתית וגם ברמה הניהולית.

"חשוב לזכור שהדיגיטל הכניס אותנו לעולם שבו השיחות יותר מהירות, ואנחנו עברנו מעולם של הפרעה לעולם שבו יש לנהל שיחה. לכן, אני חושב שהמבחן האמיתי בדיגיטל הוא לא הניסיון לחסוך לצרכן זמן אלא הצורך לשכנע אותו לבלות יותר זמן עם הרעיון או המותג. לא פחות זמן".

* למרות זאת, כמשרד פרסום שצריך גם לייצר רווח, ברור שמתח הרווחים באינטרנט קטן יותר. אם המגמה למשוך לכיוון הדיגיטל תימשך, זה שיקול שצריך לקחת בחשבון?

"תביט, גם בתור מנכ"ל החברה הראש שלי לא עובד בכיוון של 'האם כאן ארוויח שקל יותר או פחות'. ברור שמשרד הפרסום מרוויח היום פחות ממה שהרוויח בשנות התשעים של המאה שעברה. אני לא חושב שנשוב אי פעם למתח הרווחים הזה. אבל אני מאמין שבשלב מסוים מודל התשלום יהיה חייב להשתנות, עולם העמלות יפנה את מקומו לתשלום תמורת עבודה. זה יקרה."

* איזה אחוז מפעילות המשרד מתבצע כיום בדיגיטל?

"אני מאמין שלמעלה מ-20%".

"לא אונס את הלקוח"

עם זאת, לא כל לקוחות המשרד השתכנעו להעביר חלקים גדולים מתקציב הפרסום שלהם לאינטראקטיב. יפנאוטו למשל (יבואנית סובארו), לקוח עוגן במשרד, עדיין לא שם, אם כי הסיבות ככל הנראה אינן בהכרח השמרנות של המפרסם. דמבינסקי מדגיש כי "אני מפעיל את מלוא יכולת ההשפעה שלי בכדי שהלקוח יקבל פתרונות טובים יותר. אני לא מנסה לאנוס את הלקוח אלא לשכנע אותו".

בהקשר זה, דמבינסקי וזייגרמן מתגאים מאוד בקמפיין הנוכחי שהם עשו ל-013 נטוויז'ן, שנועד לעודד את השיחות הבינלאומיות באתרי האינטרנט. בפני הגולשים, מוצג באנר פרסומי שמאפשר להם לחייג לחו"ל על ידי הקשה של מספר היעד וכן מספר הטלפון בארץ ממנו הם מעוניינים להתקשר. בתום הזנת הפרטים, מכשיר הסלולר של הגולש מצלצל ומקשר בינו לבין הנמען בחינם, למשך 10 דקות. עלות הקמפיין נאמדה בכמיליון שקל, ולדברי זייגרמן, היא יצרה 15 אלף לידים איכותיים והובילה לאינטראקציה מתמשכת עם הצרכן.

קמפיין אחר שמהווה לדעת דמבינסקי דוגמה לחשיבה אחרת הוא זה שעשתה JWT לחברת מזון התינוקות מטרנה. במסגרת הקמפיין, הושקה רשת חברתית לתינוקות והורים בישראל - Mybabyface, שמציעה להורים כלי אינטרנטי שמאפשר להורים לפתוח פרופיל אישי עבור התינוק שלהם, שבו ניתן לעדכן חוויות ותמונות, וליצור אלבום התפתחות של התינוק. גם במהלך זה השקיעה החברה כמיליון שקל, וכיום יש בו למעלה מ-10,000 משתמשים רשומים.

עוד כתבות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות בוול סטריט; מטא צוללת ב-10%, אנבידיה עולה ב-3.5%

נאסד"ק יורד בכ-1.2% ● מניות השבבים עולות ●  IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבות הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה