נחום ברנע, בכיר הכותבים ב"ידיעות אחרונות", פרסם היום (ד') ב"ידיעות" ובאתר ynet מאמר שיוצא להגנתו של מו"ל "ידיעות" ארנון (נוני) מוזס, בעקבות הדיווחים על הדיל שנרקם אך לא הבשיל בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו

חבר הכנסת מיקי רוזנטל, לשעבר גם הוא איש תקשורת, פרסם היום בפייסבוק פוסט תגובה לברנע. "יתכן שאני יורה לעצמי בראש", כותב רוזנטל, "בהחלט יש אפשרות שמישהו ב'ידיעות אחרונות' יבחין במה שאתם עומדים לקרוא, יחליט שהגזמתי ויורה לפרסם עליי 'תחקיר'. ואם לא יימצאו מספיק 'חומרים', יפרסמו 'ידיעה עסיסית'. אני אגיד שאין לי אחות, לא היה ולא נברא - אבל מי יזכור, ולמי זה באמת אכפת. הרי היה כתוב בעיתון שצוטט באינטרנט שצוטט בפייסבוק ש..."

רוזנטל מחליט בכל זאת לענות לברנע, שעליו הוא כותב: "אני אוהב את ברנע, אני מכיר ומוקיר אותו. עבדנו שנים בצמידות. הוא אחד האנשים הנבונים שאני מכיר, ממנסחי הישראליות... כל הסגולות הללו ונוספות שיש לו אינן מבטיחות שהוא מתבונן על מקום עבודתו בעיניים מפוקחות".

רוזנטל כותב: "ברנע מתעקש. מעולם נוני מוזס לא הורה לי על מי לכתוב ועל מה. אני מאמין לו, אבל ברנע יש אחד, וב'ידיעות' יש מאות אחרים שמקבלים הוראות ומבצעים אותן. לא מנוני, אלא משלוחיו... תגידו רגע, רגע, מיקי, אתה עבדת שנים רבות בעיתון הזה והתפרנסת מנוני מוזס, אתה רוצה להגיד ש'ידיעות' מחסל חשבונות באמצעות מערכת העיתון? התשובה לצערי היא כן".

לפי רוזנטל, התופעה מתרחשת "בשנים האחרונות, מאז נוני השתלט לחלוטין על העיתון". רוזנטל טוען עוד כי מוזס התנקם בו ופרסם עליו ידיעה שקרית, לאחר צאת הסרט "שיטת השקשוקה".

ורוזנטל תוהה: "האם ברנע לא יודע שמשך עשרות שנים כל שרי התקשורת של מדינת ישראל (מלבד ביבי) זכו לסיקור אוהד ומלטף (בלי קשר ליכולתם), מפני שהחלטותיהם השפיעו על הרווח של קבוצת 'ידיעות אחרונות'? הוא יודע.

"‪האם ברנע לא יודע ש'ידיעות' ניסה לחסל את רביב דרוקר ב'תחקיר' שכולו גיבובי שקרים?

"ה‪ אם ברנע לא יודע שבתקופה שבה העיתון עוד היה אימפריה, פוליטיקאים 'הועלמו' מעמודיו מפני שפגעו באינטרסים הכלכלים של 'המשפחה'? אני משער שהוא שמע על כך.

"האם ברנע לא יודע שלצד 'רשימות שחורות' של אישים ופוליטיקאים, שמודרים באופן מכוון מדפי העיתון, יש אחרים שזוכים לסיקור אוהד באופן קבוע מפני ששירתו את האינטרסים הכלכליים של העיתון?

"האם ברנע לא יודע על הסיקור המוטה שקיבל בעיתון אהוד אולמרט? ברנע יודע. הוא מכיר את כל רשימת המיוחסים, גם אם מעולם לא קיבל פתק ישיר מנוני. ברנע יודע ש'ידיעות' הוא עיתון של עורכים. חשוב מה כותבים העיתונאים, אבל שבעתיים חשוב מה עושים העורכים עם הידיעה. הם שקובעים מה לפרסם, איך ובאיזה צבע לצבוע את המציאות‪."

ח"כ רוזנטל חותם את הפוסט בעקיצה דווקא למתחרה הגדול של "ידיעות אחרונות": "רגע, רגע, אני יודע שב'ישראל היום' קופצים עכשיו משמחה. אל תעלוזו, מבחינת אתיקה עיתונאית ויושרה מקצועית אתם עושים דברים הרבה יותר גרועים מאלה שנעשים ב'ידיעות אחרונות'".