גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תביאו כריך מהבית: כל מה שחשוב לדעת לפני שטסים בלואו קוסט

להזמין הרבה זמן מראש, להשוות את המחיר מול החברות הסדירות ולהימנע מתשלום על צ'ק-אין בשדה התעופה ● מה הסודות הקטנים שצריך לדעת כדי שבאמת ישתלם לכם לטוס בזול

תביאו כריך מהבית / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
תביאו כריך מהבית / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הן שינו את הענף ופתחו אותו לתחרות עזה, ואף אילצו את החברות הסדירות ליישר קו ולהוריד מחירים. שלוש חברות לואו קוסט עיקריות פועלות מישראל וטסות ליעדים שונים באירופה: ריאנאייר, חברת התעופה האירית שנחשבת כיום לגדולה ביותר באירופה והגדילה את פעילותה בארץ בשנה האחרונה ב-500%; איזי ג'ט הבריטית, חלוצת הפעילות בארץ; ו-וויז אייר ההונגרית, המדורגת כחברה השלישית בהיקף פעילותה בתנועת הנוסעים מנתב"ג, אחרי אל-על וטורקיש איירליינס.

הנוסעים הישראלים מצביעים ברגליים ומגדילים את נוכחותם בחברות הלואו קוסט, אבל יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון לפני שמזמינים טיסה כזאת כדי ליהנות באמת מהמחיר המוזל שחורתות החברות הללו על דגלן.

1. האם חוסכים כשמזמינים מוקדם? כן!

מרבית חברות הלואו קוסט פותחות את לו"ז הטיסות שלהן בטווח של שנה מראש, מה שאומר שכבר היום אתם יכולים להזמין טיסה לאוקטובר 2019. המשמעות היא שמושבים רבים במחירים מוזלים באמת יוותרו פנויים, ושהגמישות לבחור תאריכים תהיה גדולה יותר.

מוקדם או לאו, כלל-האצבע הראשון הוא להשוות את מחיר הטיסה לא רק בין חברות הלואו קוסט, אלא גם מול החברות הסדירות או הצ'רטר. התחרות בענף מושכת את המחירים כלפי מטה, ולפעמים תגלו שאחרי כל התוספות למחיר הכרטיס (על המזוודה בעיקר) ושקלול מחיר ההלוך והחזור (שעשויים להיות שונים מאוד) - המחיר של חברה סדירה יכול באופן מפתיע להיות משתלם יותר.

המלצה: השוו את מחיר הטיסה גם מול החברות הסדירות, ונסו לתכנן את הנסיעה כמה שיותר זמן מראש. 

2. שם המשחק: גמישות

מחירי הטיסות נקבעים לפי אלגוריתם שמכניס למשוואה ביקוש והיצע לפי תאריכים וימים, ולכן התמחור הוא דינמי. כך שאם אתם גמישים תוכלו לבחור בטיסה הזולה ביותר לכל כיוון, שכן לעתים הפערים במחירים הנוגעים ליום או לשעת הטיסה יכולים להגיע גם לעשרות ולמאות אחוזים.

לשם הדוגמה, טיסה עם איזי ג'ט ב-27 בפברואר מתל-אביב לאמסטרדם עולה נכון למועד הבדיקה שלנו 44.5 אירו, זאת לעומת מחיר של 90 אירו ביום למחרת ו-131 אירו ב-1 במארס.

המלצה: נסו להיות גמישים ככל שניתן בימים ובשעות הטיסה. 

3. החברות שינוי את מדיניות הכבודה

חברות לואו קוסט רבות, ביניהן וויז אייר וריאנאייר, שינו לאחרונה את מדיניות הכבודה שלהן והקשיחו את התנאים. המשמעות היא שאם בעבר ניתן היה להעלות מזוודת טרולי לתא הנוסעים כעת יש לשלם עליה; ובעלי כרטיס טיסה בסיסי יכולים להעלות תיק יד בלבד. 

המטרה: למנוע עיכובים מיותרים בלוחות הזמנים של ההמראות ולהפחית משקל מהמטוס. הפחתת המשקל, נציין, משולה לחיסכון בדלק, מה שיאפשר לחברה (כך למשל, לפי איזי ג'ט) להציע מחירים תחרותיים אל מול מחירי הנפט המתייקרים.

במסגרת השינוי שעשתה איזי ג'ט במדיניות הכבודה שלה היא הוסיפה את האפשרות להוסיף כבודת יד במשקל חדש של 15 ק"ג (המדרגה הבאה היא 23 ק"ג) במחיר שיכול גם להגיע ל-33 אירו לכיוון; ואילו וויז אייר הוסיפה לתפריט שלה כבודה במשקל של 10 ק"ג בתוספת של 7-12 אירו.

בריאנאייר ובוויז אייר יוכלו נוסעי הפריוריטי (כלומר, נוסעים במעמד מועדף שרשאים גם לעלות למטוס לפני האחרים) להעלות עימם מזוודת טרולי למטוס, זאת בנוסף לתיק היד האישי. שדרוג למעד הפריוריטי יכול להסתכם בתוספת של 5-15 אירו לרוכשים מראש בוויז אייר למשל. תוספת של מזוודה בלבד אפשרית, אולם כאמור זו תמתין רק אחרי הנחיתה לאיסוף במסוע.

המלצה: בידקו האם יש לכם צורך במזוודה, ואם כן - העדיפו את שדרוג המעמד והרוויחו זמן לפני הטיסה ואחריה. 

תיק היד המותר

4. לא מהססות לקנוס

באתרים של החברות תוכלו למצוא את המידות המדויקות שלא ניתן לחרוג מהן עבור תיקי היד או המזוודות שניתן להעלות למטוס (ראו טבלה). אגב, המידות המצוינות למזוודת טרולי כוללת את אורך המזוודה ברוטו, כלומר, כולל גלגלים וידית נשיאה. נדגיש כי החברות לא מהססות לקנוס בו במקום נוסעים שנושאים עמם "מטען חורג", כאשר הקנס יכול להגיע גם ל-50 אירו, לרבות העברת התיק לבטן המטוס.

המלצה: התעדכנו לפני באתרי החברות ומדדו את התיק שאותו אתם מתכוונים לקחת. 

5. כמה באמת עולה הטיסה?

מחירי טיסות הלואו קוסט פועלים ברציונל מאוד ברור: המחיר הבסיסי יכול לעמוד על 10 אירו לכיוון, אבל בתנאי שכל מה שתביאו אתכם לטיסה יהיו מפתחות, ארנק וטלפון סלולרי. החברות פועלות לפי מודל, שמחלחל כעת יותר ויותר גם לחברות הסדירות, לפיו הנוסעים צריכים לשלם על מה שהם צורכים.

כך שאם נתקלתם בפרסום של טיסה ב-10 ליש"ט בלבד, כפי שריאנאייר מפרסמת מעת לעת, דעו כי אכן טיסה כזאת קיימת, אבל - ויש כאן אבל גדול - יש לה כמה סייגים. ראשית, מדובר כמובן בטיסה בכיוון אחד, כך שטיסת החזור תעלה, ככל הנראה, הרבה יותר. שנית, המחיר אינו כולל מזוודה או הושבה, ובטח שלא מזון ושתייה.

כדי להבין מה המחיר הסופי, תידרשו לחשב את כל התוספות הללו בהתאם. כך, למחיר המזוודה וההושבה עשויות להתווסף עלויות כמו עמלה למשלמים בכרטיס אשראי, ואף עמלת המרה שגובה דווקא חברת האשראי המקומית. כך למשל, אחד מנוסעי הלואו קוסט סיפר ל"גלובס" כי התברר לו בדיעבד שחויב בתוספת למחיר כרטיס הטיסה שהזמין ישירות מאתר ריאנאייר. הסיבה: הוא שילם בכרטיס ויזה ולא במאסטרקארד, ולכן חברת האשראי גבתה ממנו דמי המרה כפולים (בחברה הסבירו כי ההמרה נעשתה מאירו לדולרים ואז לשקלים, ואילו היה משלם באמצעות כרטיס המאסטרקארד, ההמרה הייתה מתבצעת ישירות מאירו לשקלים). "שילמתי סתם 12% נוספים למחיר הכרטיס", הוא סיפר לנו.

המלצה: לפני שמשלמים כדאי לבדוק את המחיר של כל התוספות וגם את ההמרה ממטבע החוץ לשקלים. 

נוסעים יותר בלואו-קוסט

6. הנחה לרוכשים שירותים מוקדמים באתר

מבחינת חברות הלואו קוסט, ככל שהנוסעים יעסיקו פחות את נציגי הקרקע בנמלי התעופה - כך תוכל הטיסה להמריא במועד. בכלל, ככל שהחברות תוכלנה להיערך מראש, למשל עם כמות הכבודה שהנוסעים הזמינו, הדבר משול מבחינתן להתייעלות. זו גם הסיבה לכך שאת כל השירותים ניתן ורצוי לרכוש מראש באתר האינטרנט של החברות במחיר שהוא נמוך משמעותית מזה שהן גובות בשדה התעופה.

שימו לב: אם תרצו לשלם על שירות לאחר ההזמנה באתר, גם אז ייתכן שתשלמו יותר. בריאנאייר למשל, הוספה של כבודה במשקל של 10 ק"ג במעמד ההזמנה תעלה 8 אירו, זאת לעומת 10 אירו למי שיוסיף מזוודה באתר לאחר ההזמנה.

התעריפים בשדה הם היקרים ביותר וכדאי להימנע מהם בכל מחיר. כך, הזמנה מראש של מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג בוויז אייר תזנק ממחיר של 20 אירו למזמינים באתר, ל-60 אירו למי שישלם עבור השירות רק עם הגיעו לשדה. אגב, גם אל-על במדיניות התמחור החדשה שלה לטיסות לאירופה נוקטת שיטה דומה בכל הנוגע להוספת מזוודה לטיסה - המחיר בהזמנה מראש הוא 35 דולר לכיוון ו-70 דולר למשלמים בשדה התעופה. 

ככלל, בכל הנוגע לתוספת של מזוודה, לפי שמוסיפים את השירות הזה כיחידה נפרדת למחיר הכרטיס, כדאי לבדוק כמה יעלה לשדרג את הכרטיס הבסיסי לרמת המחיר הבאה - קלאסיק, פלקסי וכדומה - שכוללת מזוודה. לעתים תמצאו שזה יהיה משתלם יותר.

לשם המחשה, מחירו של כרטיס בייסיק בוויז אייר בטיסה מתל-אביב לסופיה (בתאריך 7.11) מתחיל ב-290 שקל. רמת המחיר הבאה לאותה הטיסה, הכוללת גם מזוודות, הושבה וצ'ק-אין עד 30 יום לפני הטיסה (לעומת יומיים בלבד בכרטיס הבסיס), תייקר את המחיר ל-478 שקל. עם זאת, תוספת של מזוודה במשקל של 20 ק"ג למחיר הבסיס עומדת על 178 שקל - כך שמחיר הבסיס יחד עם מזוודה יגיע ל-468 שקל. מכאן שעדיף בהחלט לעבור לרמת מחיר הביניים שיקרה ב-10 שקלים בלבד ולקבל גם שירותים נוספים כמו הושבה.

תוספת אחרת שכדאי לקחת בחשבון היא מזון ואפילו בקבוק מים בטיסה. אם לא הצטיידתם מראש בצידנית עמוסת כל טוב, תוכלו לרכוש לפי תפריט בטיסה. מסתבר שהמחירים לא נוראיים, וגם התמורה הולכת ומשתפרת יחסית, אבל כדאי לקחת גם את ההוצאה הזו בחשבון.

גם בכל הנוגע לאוכל בטיסה, מי שמזמין מראש באתרים יכול לחסוך: תפריט האוכל באיזי ג'ט, למשל, כולל ארוחה ב-7 ליש"ט למזמינים מראש, דיל ארוחת בוקר יעלה 4 ליש"ט וקפה/תה 2.5 ליש"ט. בוויז אייר אפשר לרכוש במהלך הטיסה ארוחת כריך ב-7 אירו, קרואסון ב-2.5 אירו, בקבוק מים ב-2 אירו ובירה ב-4.5 אירו. 

המלצה: שלמו על מזוודה ושירותים נוספים מראש באתרי החברות. 

7. עולם שלם של שירותים

חברות התעופה כבר הבינו כי לאור השחיקה במחירי הטיסות עליהן למצוא אפיקי הכנסה אחרים. כך נולד לו עולם שלם של שירותים שעליהם הנוסע נדרש לשלם. אחד מהם הוא הושבה (בחירת מושב בטיסה), מה שפעם היה חלק ממחיר הכרטיס ונחשב כיום לאחד מהשירותים שעליהם יכולות החברות לגבות תשלום נוסף - כולל חברות התעופה הסדירות, לרבות אל-על, שהמחיר להושבה אצלה מתחיל ב-15 דולר לכיוון.

יודגש כי חברת התעופה מחויבת לספק לכם מושב, אבל אם אתם טסים בזוג או כמשפחה, וחשוב לכם לשבת ביחד, הדבר יתאפשר רק אם תשלמו על כך מראש. גם בחירת מושב ליד החלון או המעבר, מושב הממוקם בחלקו הקדמי של המטוס או עם מרווח לרגליים - אפשרית רק בתשלום כמובן. באיזי ג'ט, למשל, מושב סטנדרטי יעלה לכם בין 6 ל-8 אירו לכיוון, ואילו על מושב עם אקסטרה מקום לרגליים תשלמו כ-25 אירו.

לעומת זאת, נוסעי הפריוריטי שזוכים כאמור לעדיפות בכל הנוגע לכבודה, יקבלו הטבות גם בנושא ההושבה: למשל, בדרגת מחיר הביניים בוויז אייר, Wizz Go, השירותים הנוספים שנכללים במחיר הטיסה כוללים גם הושבה ללא תשלום (למעט במושבים מועדפים), מזוודה, עלייה מוקדמת למטוס ועוד. לפיכך, לפני שאתם ממהרים לשלם על התוספת הזאת, בידקו שוב אם אולי משתלם לכם לעבור לרמת המחיר הבאה בתמחור שכוללת כאמור גם שירותים נוספים.

המלצה: הצטיידו במחשבון בעת ההזמנה ובידקו האם שווה לעבור לרמת המחיר הבאה בכרטיס. 

8. מאיזה טרמינל ממריאים?

בשל שיקולים של עלויות דוגמת מיסי נמל, חניה וכדומה, רוב חברות הלואו קוסט מחפשות לנחות ולהמריא מנמלי תעופה קטנים יחסית. כך שאם חשקה נפשכם בטיסה ללונדון, כדאי לקחת בחשבון שהחברות הללו לא נוחתות בנמל התעופה הגדול בעיר הית'רו, אלא בנמלים קטנים יותר דוגמת גטוויק, לוטון או סטנסטד. יש לכך יתרונות וחסרונות בהתאם ליעד הסופי שלכם (מיקום בית המלון) או לעלויות התחבורה מהשדה ובחזרה.

אחרי שבדקתם לאיזה שדה הטיסה מיועדת, כדאי לבדוק גם מאיזה טרמינל ממריאים. בנתב"ג, למשל, כל חברות הלואו קוסט ממריאות מטרמינל 1 שהוקם במיוחד לשם כך. מדובר בטרמינל קטן יותר שנבנה על חורבות הטרמינל המקורי של נתב"ג, ולמרות שהוא עשיר פחות בחנויות מאשר טרמינל 3, ההליך בו יכול להיות זריז יותר.

המלצה: בידקו מראש באיזה נמל תעופה תנחתו ומאיזה נמל תמריאו חזרה. 

9. מה אומר החוק במקרה של ביטול?

חוק הגנת הצרכן קובע כי בהזמנת מוצר או שירות בעסקת מכר מרחוק (טלפונית או דרך האינטרנט), הצרכן יכול לבטל את העסקה בטווח של עד 14 ימים ממועד ביצועה, וככל שמדובר במוצר תיירות/תעופה - עד 7 ימים מהמועד. מדובר בסעיף חשוב, משום שהוא "גובר" על תנאי כרטיסי הטיסה של חברות התעופה, בעיקר כשמדובר בכרטיסים קשיחים שלא ניתן לבטל.

עם זאת, כשמדובר בחברה שאין לה נציגות בישראל, מה שלרוב קורה עם חברות הלואו קוסט, הן מתעלמות מהחוק ולא מאפשרות לבטל טיסה שהוזמנה אם לא מדובר בכרטיס שמאפשר זאת.

מתי כן ניתן לבטל את הטיסה לפי החוק? כאשר היא הוזמנה על-ידי סוכן נסיעות ישראלי (או דרך אתר אינטרנט ישראלי). במקרה כזה הסוכן מחויב להשיב לצרכן את כספו. היות שבמקרים רבים הסוכן לא יקבל החזר מחברות הלואו קוסט, אין זה פלא שהסוכנים שמאפשרים להזמין כרטיסי טיסה כאלה הולכים ומתמעטים.

אופציה נוספת היא לרכוש כרטיס גמיש מראש, שכמובן עולה יותר אבל יאפשר לכם לבטלו או לשנותו.

המלצה: נסו להזמין את הכרטיס דרך סוכן ישראלי. 

10. כך תימנעו מתשלום בשדה התעופה

את הליך הצ'ק-אין חובה לעשות מראש באתר האינטרנט של החברה, גם בטווח של כמה שעות לפני הטיסה. זה לוקח כמה שניות, ולא רק שזה יחסוך לכם זמן בשדה - זה גם יחסוך לכם כסף. בריאנאייר, למשל, תאלצו לשלם 55 אירו על צ'ק-אין שיבוצע בשדה ולא מראש (קנס שעשוי להיות יקר ממחיר הטיסה עצמה), ואילו בוויז אייר יגבו מכם 30 אירו נוספים.

אחרי שעשיתם צ'ק-אין מראש כדאי להצטייד באישור - מודפס או כזה הכולל קוד לסריקה באפליקציה או במייל.

המלצה: בצעו צ'ק-אין מראש. 

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילי שיוט חדשים ואופנועי שלג למשימות מיוחדות

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI), חברה ישראלית שפיתחה מערכת הפעלה לניהול מעבדים גרפיים ולשיפור הניצולת שלהם, בכ-680 מיליון דולר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר